Το οικονομικό έγκλημα περνά από την απάτη στην εξαπάτηση σημειώνει η Revolut καθώς όπως αναφέρει οι εγκληματίες, λόγω του εκσυγχρονισμού των τεχνολογιών πρόληψης της απάτης, στρέφονται πλέον στις μεθόδους «εξαπάτησης». Μάλιστα, τους τελευταίους 12 μήνες, η εταιρεία έχει εμποδίσει επιτυχώς περιστατικά απάτης, συνολικής αξίας άνω των 200 εκατ. λιρών Αγγλίας, παρά την αύξηση του όγκου λιανικών συναλλαγών κατά 100% σε ετήσια βάση.
Για τον λόγο αυτό, η Revolut, η διεθνής υπερ-εφαρμογή χρηματοοικονομικών με πάνω από 35 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως και περισσότερους από 800.000 στην Ελλάδα, κυκλοφόρησε ένα νέο δωρεάν μάθημα στην εφαρμογή της, σχεδιασμένο να ενισχύσει τις γνώσεις των καταναλωτών σχετικά με τις μεθόδους εξαπάτησης και να τους εφοδιάσει με εργαλεία και τεχνικές ώστε να διατηρήσουν τα χρήματά τους ασφαλή.
Υψηλότερος κίνδυνος εξαπάτησης
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Παγκόσμιας Συμμαχίας κατά της Απάτης (Global Anti-Fraud Alliance - GASA), το 2021, πάνω από 50 δισ. ευρώ χάθηκαν λόγω απάτης σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η Τράπεζα της Ελλάδος κατέγραψε ότι το 2022, οι Έλληνες πολίτες έχασαν περίπου 16 εκατ. ευρώ σε περιστατικά απάτης που αφορούσαν μόνο σε συναλλαγές με κάρτα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, λόγω του εκσυγχρονισμού των συστημάτων πρόληψης της απάτης που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις, οι εγκληματίες έχουν εγκαταλείψει τις πρακτικές «απάτης» και στρέφονται πλέον στις μεθόδους «εξαπάτησης»*. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία της Revolut, ο αριθμός των περιστατικών εξαπάτησης που ξεκινούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει διπλασιαστεί, ενώ τα δύο τρίτα των περιπτώσεων που αφορούν στη Revolut ξεκινούν σε αυτές τις πλατφόρμες. Όμως, παρά την αύξηση των αθέμιτων ενεργειών, η Revolut έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τους εγκληματίες, προλαμβάνοντας τις απόπειρες απάτης στην πλατφόρμα της. Μάλιστα, η εταιρεία έχει καταγράψει 35% μείωση στις απάτες προώθησης πληρωμής που εξουσιοδοτούνται από το θύμα στην εφαρμογή της, από τον Ιούνιο του 2023.
Το «όπλο» για την προστασία των καταναλωτών
Δεδομένου ότι υπάρχει γενικότερη ανάγκη για την εκπαίδευση των καταναλωτών σε αυτό το πολύπλοκο και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η Revolut καινοτομεί με την κυκλοφορία νέου μαθήματος εντός της εφαρμογής, καινοτομώντας στην ευαισθητοποίηση των πελατών της σχετικά με πιθανές απάτες.
Το μάθημα έχει δημιουργηθεί από την ομάδα ειδικών της Revolut για την πρόληψη περιστατικών απάτης. Είναι διαθέσιμο στα ελληνικά και αποτελείται από πέντε ενότητες. Ξεκινά με μια εισαγωγή σε θέματα απάτης και στη συνέχεια αναλύει τους πιο διαδεδομένους τύπους: απάτη μέσω αγορών, επενδυτική απάτη, απάτη πλαστοπροσωπίας και κατάληψη λογαριασμού.
Το κάθε μάθημα επεξηγεί τους διαφορετικούς τύπους απάτης, προτείνει τρόπους για την προστασία των πελατών και παρουσιάζει παραδείγματα μεθόδων εξαπάτησης, βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά. Οι χρήστες έχουν την ευκαιρία να τεστάρουν τις γνώσεις τους με ένα κουίζ στο τέλος του κάθε μαθήματος.
Τα μαθήματα είναι δωρεάν και μπορείτε να τα βρείτε στην εφαρμογή της Revolut μεταβαίνοντας στην Αρχική > Κέντρο > Μαθαίνω.
Ο Aaron Elliott-Gross, Επικεφαλής της Revolut για την Καταπολέμηση του Οικονομικού Εγκλήματος και της Απάτης, δήλωσε: «Με την κυκλοφορία του νέου μαθήματος για την προστασία από απόπειρες απάτης, επιδιώκουμε να αξιοποιήσουμε τη δύναμη της εκπαίδευσης για την ενίσχυση των πελατών μας έναντι αθέμιτων ενεργειών. Στόχος μας είναι να αισθάνονται περισσότερο ενήμεροι, να έχουν περισσότερο έλεγχο και να είναι καλύτερα εφοδιασμένοι ώστε να εντοπίζουν τους εγκληματίες όταν έρχονται σε επαφή μαζί τους στο διαδίκτυο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στο τηλέφωνο.»
Η Revolut επενδύει σημαντικά στην προστασία των πελατών της. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, πάνω από το ένα τρίτο του δυναμικού της εργάζεται στο Τμήμα Καταπολέμησης Οικονομικού Εγκλήματος (FinCrime), αριθμώντας περισσότερους από 2.500 ειδικούς σε 6 αγορές που καλύπτουν καίριες θέσεις και αρμοδιότητες όπως: ανάπτυξη προϊόντων, επιστήμη των δεδομένων, υποστήριξη πελατών, διαχείριση λειτουργιών και καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το προσωπικό του Τμήματος έχει διπλασιαστεί από το 2021. Η συνεχής επένδυση της Revolut στην προστασία έναντι της απάτης αποδεικνύεται επιτυχής, καθώς η εταιρεία έχει αποτρέψει την απώλεια άνω των 200 εκατ. λιρών Αγγλίας σε πιθανά περιστατικά απάτης που αφορούσαν πελάτες της, κατά τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο Aaron Elliot Gross πρόσθεσε: «Στη Revolut, αναπτύσσουμε μια ολιστική προσέγγιση για την προστασία των καταναλωτών που βασίζεται σε δεδομένα, συνδυάζοντας καινοτόμες τεχνολογίες, κορυφαίους εμπειρογνώμονες στον τομέα και νέους τρόπους εκπαίδευσης των πελατών για την προστασία τους από απάτες. Βλέπουμε ολοένα και περισσότερο να διαπράττονται απάτες από εξελιγμένα, οργανωμένα και αδίστακτα δίκτυα εγκληματιών που στοχοποιούν τους πελάτες μας κυρίως μέσω πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιούν τεχνικές κοινωνικής μηχανικής (όπως απάτες μέσω διαδικτυακών ραντεβού ή επενδυτικές απάτες) επιδιώκοντας να τους πείσουν να πραγματοποιήσουν πληρωμές. Προκειμένου να είμαστε ένα βήμα μπροστά, δεσμευόμαστε να επενδύουμε σε κορυφαία ταλέντα στον τομέα, συμπεριλαμβανομένων εμπειρογνωμόνων για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος, ταλαντούχων επιστημόνων δεδομένων και προσωπικού πρώτης γραμμής για την παροχή υποστήριξης σε πελάτες που πέφτουν θύματα περιστατικών απάτης. Συνεχίζουμε επίσης να επενδύουμε στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να εντοπίζουμε ύποπτες πληρωμές και να προστατεύουμε τους πελάτες μας.»
Η Revolut προσελκύει σταθερά κορυφαίους υποψηφίους για τη στελέχωση του Τμήματος Καταπολέμησης Οικονομικού Εγκλήματος, έχοντας λάβει πάνω από 77.000 αιτήσεις για την ομάδα ειδικών της. Η εταιρεία έχει ενσωματώσει επιτυχώς και συνεχίζει να εκπαιδεύει εμπειρογνώμονες στον τομέα από κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όπως NatWest, TSB, Klarna, EY και MUFG. Οι ειδικοί της Revolut διαθέτουν πληθώρα προσόντων, γνώση της αγοράς και ποικίλες δεξιότητες, διασφαλίζοντας την ασφάλεια των πελατών.
Σχόλια