NEWSFLASH...
Fit for Green
ανάγνωση

Κλιματική Αλλαγή: Πόσο μας αφορά και πώς επηρεάζει τις καταναλωτικές μας αποφάσεις

Κλιματική Αλλαγή: Πόσο μας αφορά και πώς επηρεάζει τις καταναλωτικές μας αποφάσεις

Η κλιματική αλλαγή ή κλιματική κρίση όπως είθισται να λέμε περισσότερο σήμερα λόγω των συνεχώς αυξανόμενων απειλών και φυσικών καταστροφών που πράγματι λαμβάνουν χώρα είναι κάτι που απασχολεί πολίτες, εταιρείες, οργανισμούς. Πώς και πόσο όμως;

Είναι γεγονός πω συχνά υποστηρίζεται ότι σε περιόδους οικονομικού στρες, οι άνθρωποι δίνουν λιγότερη προσοχή σε άλλα ζητήματα όπως το περιβάλλον και η υγειονομική περίθαλψη, όμως σε τελευταία διεθνή έρευνα από το IRIS (International Research Institutes, με εκπρόσωπο στην Ελλάδα την Focus Bari) φαίνεται πως η κλιματική κρίση αποτελεί «μεγάλο πονοκέφαλο»

Πιο αναλυτικά, η ανησυχία για την κλιματική αλλαγή είναι υψηλή στις περισσότερες χώρες, με συνολικό μέσο όρο οκτώ στους δέκα πολίτες (το ίδιο ποσοστό φαίνεται και για την Ελλάδα) να δηλώνουν πολύ έως αρκετά ανήσυχοι.

Σχεδόν σε κάθε χώρα, η κλιματική αλλαγή θεωρείται πιο σοβαρό πρόβλημα για τον πλανήτη, παρά για τη χώρα, και λιγότερο για την περιοχή που ζουν.

Μεγάλη αναλογία κοινού αντιλαμβάνεται την αλλαγή του κλίματος ως ένα μακρινό πρόβλημα, όχι κάτι που αφορά άμεσο τοπικό ενδιαφέρον ή συνάφεια – το οποίο μπορεί να περιορίζει την προθυμία των ανθρώπων να δράσουν. Εξαίρεση αποτελεί η Τουρκία, όπου η ανησυχία είναι υψηλή σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Κορυφαία προτεραιότητα για 1 στους 2

Στο ερώτημα του κατά πόσο σημαντική θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη χώρα τους, ο μέσος όρος των 27 χωρών δείχνει ότι ο ένας στους δύο πολίτες (50%) το θεωρεί κορυφαία προτεραιότητα.

Αυτή η αναλογία φτάνει τους οκτώ στους δέκα στο Μεξικό και τον Παναμά και δύο στους τρεις στη Βραζιλία, την Κολομβία, την Ινδία, τη Ρουμανία και την Ιταλία.

Την ίδια ώρα, μικρότερες αναλογίες αξιολογούν ως κορυφαία προτεραιότητα την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Βουλγαρία, την Τουρκία, τη Λιθουανία και την Ολλανδία, είτε επειδή άλλα θέματα θεωρούνται ψηλότερης προτεραιότητας, είτε επειδή το κοινό δεν συνδέει άμεσα τις πηγές ενέργειας με την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος.

Sustainability: Επηρεάζονται οι (καταναλωτικές) μας αποφάσεις από υπεύθυνες πρακτικές των επιχειρήσεων;

Στο ίδιο πλαίσιο, σημαντικά είναι και τα ευρήματα για τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις τις σημερινές προκλήσεις γύρω από το ESG.

Ειδικότερα, αν μια εταιρεία χρησιμοποιεί μια σειρά παραγόντων βιωσιμότητας επηρεάζει τους καταναλωτές την απόφαση των αγορών τους. Κατά μέσο όρο περίπου τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι μια εταιρεία που μειώνει τις συσκευασίες, περιορίζει τη χρήση πλαστικών, εκμηδενίζει τις εκπομπές CO2 και μειώνει τη σπατάλη ενέργειας ή νερού, σίγουρα θα επηρεάσει την απόφασή τους.

Ωστόσο, οι αναλογίες ποικίλουν σημαντικά μεταξύ των χωρών. Μεταξύ αυτών των παραγόντων, η μείωση των εκπομπών CO2 έχει τη μικρότερη επιρροή στην απόφαση αγοράς.

Σχεδόν 6 στους 10 δηλώνουν ότι προϊόντα που είναι υγιεινά/ασφαλή στη χρήση και καθαρά/χωρίς τοξίνες θα επηρέαζαν σίγουρα την απόφασή τους, γεγονός που καθιστά αυτούς τους παράγοντες πιο αποτελεσματικούς στη διαφοροποίηση των brands.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr