NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Super market: Ο πληθωρισμός που ανεβάζει τζίρους και οι καταναλωτές που «ψάχνονται» online

Super market: Ο πληθωρισμός που ανεβάζει τζίρους και οι καταναλωτές που «ψάχνονται» online

Οι ανοδικές τάσεις που επικρατούν στις τιμές προϊόντων στα ράφια, απόρροια του δομικού πληθωρισμού, φέρνουν επί της ουσίας και αύξηση στους τζίρους των supermarket. Αυτό αποτυπώνεται και από την σχετική πτώση στον όγκο πωλήσεων στα τρόφιμα - Πώς αντιμετωπίζουν την ακρίβεια οι καταναλωτές και ποια η εικόνα στις online αγορές;

Όπως αποκαλύπτουν και τα τελευταία στοιχεία της Nielsen στις μετρήσεις 9μηνου 2023 σε σχέση με την περυσινή αντίστοιχη χρονιά, η άνοδος σε αξία κυμαίνεται στο 9,2%, ωστόσο οι όγκοι κινούνται πτωτικά κατά 0,8%.

Μεταξύ άλλων, αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.

Ορατές οι συνέπειες των αυξήσεων στην τιμή

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, μια μεγάλη αύξηση στην τιμή, όπως συμβαίνει στην κατηγορία Τρόφιμα & Ποτά (+10,9%) μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.

Private Label 1 στα 4 προϊόντα - αυξάνονται οι προωθητικές ενέργειες

Οριακά ίδια είναι η εικόνα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με ελαφρά αυξητική πορεία (από 24,4% στο 24,8%) με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.

Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%.

Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος.

To «disruption» συνεχίζεται

Οι μεγάλης έντασης αλλαγές που έλαβαν χώρα (έστω και σταδιακά σε αρκετές περιπτώσεις) στον κλάδο από το ξέσπασμα της πανδημίας σήμερα αποτελούν μια «κανονικότητα».

Μετά και την σταδιακή ενίσχυση υποδομών και διαδικασιών στα super markets και τους συνεργάτες τους, οι καταναλωτές δείχνουν συνεχώς αυξημένη προτίμηση στις online αγορές:

Μεγάλη ήταν και η άνθηση τα πρώτα τρίμηνα του 2023 στον κλάδο των online super market. Συγκεκριμένα, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, η αύξηση του τζίρου των online super market ήταν 15% και άγγιξε τα 220 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market, Pop Market, Rabbit & Wolt Market αλλά και παίκτες που συνεργάζονται με τοπικά καταστήματα grocery όπως το Box και το Instashop που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Σε ποια προϊόντα υπήρξε άνοδος - Δευτέρα και Παρασκευή «κάνουμε ψώνια»

Όπως αναφέρεται στα τελευταία στοιχεία της Convert Group, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών ήταν:

+30% σε προϊόντα για κατοικίδια,

+18% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,

+14% σε ποτά και αναψυκτικά,

+14% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,

+11% σε φρέσκα τρόφιμα,

+10% σε βρεφικά είδη,

+9% σε είδη αρτοποιίας,

+8% σε συσκευασμένα τρόφιμα,

+7% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς,

ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών κατά 12%

Τέλος, η Δευτέρα αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,7% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα.

Σε παρόμοια τάση κινείται και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό 16,3%

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr