Παπουτσάνης: Αύξηση 21% του τζίρου στην Ελλάδα στο ενεάμηνο - Νέες συνεργασίες και ενίσχυση των Επωνύμων Προϊόντων
Στα 47,4 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης στο ενεάμηνο 2023 έναντι 53,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 καταγράφοντας μείωση 11%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 53% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 22,2 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 21%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων και των πωλήσεων στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά. Στο εξωτερικό διαπιστώνεται μείωση κατά 28% που προκύπτει κυρίως από τις κατηγορίες παραγωγών για τρίτους λόγω κατάργησης κωδικών από την πλευρά των πολυεθνικών-πελατών, ως συνέπεια της αύξησης του κόστους. Η μείωση του κύκλου εργασιών στην κατηγορία των σαπωνωμαζών οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρήθηκε κατά το έτος 2022, απόρροια των αυξημένων μεταφορικών από τρίτες χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία αυτή παρουσιάζει αύξηση κατά 16% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου ανάπτυξης του κύκλου εργασιών, η Εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικές και άλλες μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σαπώνων και καλλυντικών. Σε αυτό το πλαίσιο, συμφωνία με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία είναι σε τελικό στάδιο υλοποίησης, με την έναρξη της συνεργασίας να τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και πλήρη υλοποίηση μέχρι το τρίτο τρίμηνο. Αυτή η συμφωνία σε ετήσια βάση εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει επιπλέον πωλήσεις περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ, ενώ υπάρχουν και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω επέκτασης.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 20% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 38% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 53% σε σύγκριση με το πρώτο εννεάμηνο του 2022, υπερκαλύπτοντας τις απώλειες από την πτώση της αγοράς του αντισηπτικού (-54,8% σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο για το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων ανέρχεται σε 78% και οφείλεται στην οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης αλλά και τη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ. Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ κερδίζουν ήδη σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό παρουσιάζοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων μειώθηκαν κατά 24% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του εννεάμηνου του 2022 – με τις πωλήσεις προς τις ξενοδοχειακές μονάδες της εγχώριας αγοράς να αυξάνονται κατά 16% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο – καλύπτοντας μέρος της υποχώρησης των πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες έρχονται να συγκριθούν με ένα υψηλό εννεάμηνο 2022 λόγω του τότε ανοίγματος των επαγγελματικών ταξιδίων και της τουριστικής αγοράς, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας.
Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής περιορίστηκαν κατά 18%, τάση που οδηγείται από τις πωλήσεις εξωτερικού. Στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στην Ευρώπη, οι σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους οδήγησαν ορισμένες πολυεθνικές-πελάτες σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής και επαναξιολόγηση του προϊοντικού τους portfolio, με αποτέλεσμα την κατάργηση συγκεκριμένων κωδικών και την επακόλουθη μείωση της ζήτησης. Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, η Εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες με πολύ καλές προοπτικές, που θα ενισχύσουν την κατηγορία ήδη από τις αρχές του 2024, εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου εντοπίζονται ευκαιρίες ανάπτυξης, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό.
Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Στη συγκεκριμένη κατηγορία, που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της πελάτες του εξωτερικού, το εννεάμηνο του 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 33%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στη ΝΑ Ασία. Κατά το 2022, η Παπουτσάνης, αξιοποιώντας το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε ένα μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες. Οι τιμές στα μεταφορικά κόστη και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί, ωστόσο η συγκεκριμένη συγκυρία επέτρεψε στην Παπουτσάνης να αναπτύξει αξιόλογες συνεργασίες με σημαντική δυναμική, που εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν την κατηγορία.
Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε: «Η στρατηγική της ανάπτυξης και προσφοράς καινοτόμων και ποιοτικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών σε συνδυασμό με την εξωστρέφεια δημιουργούν θετικές προοπτικές για την Παπουτσάνης. Παρά την υστέρηση στις πωλήσεις του ενεαμήνου σε σύγκριση με την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο, για το σύνολο του έτους προβλέπουμε σε βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, η απόκτηση του ΑΡΚΑΔΙ, τα επώνυμα προϊόντα, η ξενοδοχειακή αγορά και οι συμφωνίες συνεργασίας με πολυεθνικούς πελάτες προσδίδουν θετικό πρόσημο και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη μας και στα επόμενα έτη».
Σχόλια