NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος του Instagram

Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος του Instagram

Πολλές οι συζητήσεις, εδώ και χρόνια, για τον μυστήριο κόσμο των αλγορίθμων και πώς αυτοί υπολογίζουν τις προβολές και την κατάταξη των αναρτήσεών μας.

Σε γενικές γραμμές, αυτό που γνωρίζουμε- και δεν αλλάζει ούτε με το πιο πρόσφατο update- είναι ότι η ποιότητα του περιεχόμενου μας και πόσο συχνά ποστάρουμε είναι δυο σημαντικές παράμετροι, από τις οποίες δεν μπορούμε να ξεφύγουμε. Η συχνότητα του posting, για να είμαστε ακριβείς, είναι ο τρόπος να έχουμε πρόσφατες αναρτήσεις, αφού αυτό τώρα και πάντα, επηρεάζει τον αλγόριθμο, που δίνει προτεραιότητα σε περιεχόμενο που έχει δημοσιευτεί πρόσφατα, με το σκεπτικό ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να ενδιαφέρει τους χρήστες.

Σημειωτέο ότι αυτό που λέμε «αλγόριθμος του Instagram», στην πραγματικότητα είναι «αλγόριθμοι του Instagram». Τέσσερα διαφορετικά μοντέλα υπολογισμού για την επίδοση στα stories, στο feed, στα reels και στο explore. Έχουμε και λέμε:

Σε ό,τι αφορά τα stories, οι προβολές τους υπολογίζονται βάσει της προηγούμενες αλληλεπίδρασης του κάθε χρήστη με τον λογαριασμό (που δημοσιεύει τα stories). Ως αλληλεπίδραση εννοούμε τα likes, τα DMs κλπ, τόσο με τα stories όσο και με το περιεχόμενο που ο λογαριασμός δημοσιεύει στο feed. Άρα, όσο πιο engaged είναι ο χρήστης με τις δημοσιεύσεις μας, τόσο περισσότερες πιθανότητες να δει το story μας. Ένα σημείο που αξίζει την προσοχή μας είναι ότι βλέπουμε stories μόνο από λογαριασμούς που ήδη ακολουθούμε, άρα δεν είναι αυτό το μέσο για να συγκεντρώσουμε περισσότερους followers.

Σε ό,τι αφορά το feed, και πάλι, η προηγούμενη σχέση του χρήστη με το περιεχόμενο του λογαριασμού είναι καθοριστική. Απλά εδώ, προστίθεται η θεματολογία του post (που προσδιορίζουμε μέσω των hashtags) αλλά και η γενικότερη επίδοση. Δηλαδή, ένα post που συγκεντρώνει πολλές αλληλεπιδράσεις έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί στο feed αυτών που μας ακολουθούν, σε σχέση με ένα post με χαμηλό engagement. Και εδώ, η συχνότητα είναι σημαντική, αφού ο αλγόριθμος επιλέγει να επιβραβεύσει τους λογαριασμούς που «ασχολούνται» συστηματικά με το μέσο.

Τα reels αντιμετωπίζονται διαφορετικά και μας επιτρέπουν να επιδιώξουμε περισσότερους followers, κυρίως γιατί εμφανίζονται σε λογαριασμούς που δεν μας ακολουθούν. Ο στόχος του αλγόριθμου είναι να επιλέξει περιεχόμενο που θα διασκεδάσει τον χρήστη και τα reels- που έτσι κι αλλιώς προωθούνται από το Instagram- είναι το βασικό μέσο για να το επιτύχει. Επίσης, το θέμα του reel και πόσες πιθανότητες έχει να τραβήξει την προσοχή του νέου χρήστη θα επηρεάσει, και αυτό, τον αλγόριθμο. Για να εμφανιστούν τα reels μας, βέβαια, σε υφιστάμενους και νέους ακόλουθους, ο αλγόριθμος συνυπολογίζει τη συνολική επίδοση του λογαριασμού μας, σε όρους μέσου engagement και αριθμού followers. Σαν να λέμε εδώ, ότι οι μικροί λογαριασμοί που χρειάζονται την μεγαλύτερη προβολή για να αποκτήσουν νέους followers, είναι αυτοί που δεν ευνοούνται από το Instagram- ενόσω αυτοί που είναι ήδη μεγάλοι επιτυγχάνουν και τη μεγαλύτερη προβολή.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το Explore, το οποίο απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε λογαριασμούς που δεν μας ακολουθούν, η σύνθεσή του προσδιορίζεται κυρίως από τη θεματολογία των αναρτήσεων με τις οποίες ο χρήστης έχει αλληλεπιδράσει στο πλαίσιο της συνολικής δραστηριότητάς του στο Instagram, αλλά και τη γενική επίδοση του λογαριασμού μας, που ανεβάζει τις πιθανότητες το προτεινόμενο post να ενδιαφέρει τον χρήστη στον οποίον εμφανίζεται.

Αν θέλουμε να συνοψίσουμε, οι επιδόσεις του εκάστοτε λογαριασμού στο παρελθόν, όπως τις μετρά ο αλγόριθμος σε αριθμό αλληλεπιδράσεων, καθορίζουν και τις επιδόσεις στο μέλλον. Προφανώς προκύπτει ένας φαύλος κύκλος εις βάρος των μικρών λογαριασμών, ειδικά σε ό,τι αφορά τη μέτρηση που σχετίζεται με τον αριθμό των followers και στο πόσες αλληλεπιδράσεις έχουν συγκεντρώσει οι προηγούμενες αναρτήσεις.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, ως παραγωγοί περιεχομένου, είναι να παρακολουθούμε τα analytics των stories, των posts και των reel μας, προσπαθώντας να καταλήξουμε σε συμπεράσματα για τη θεματολογία και το format που προσελκύει περισσότερη προβολή. Αυτή η προτροπή δεν είναι νέα, αντιθέτως είναι η κατακλείδα σε κάθε άρθρο που σχετίζεται με τους αλγόριθμούς- μαζί με την ποιότητα και την ποσότητα του περιεχομένου.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr