Πού ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας, οι ανάγκες για ταλέντα και εξειδίκευση
Η συζήτηση γύρω από την έλλειψη ταλέντων στην αγορά εργασίας έχει ενταθεί εδώ και καιρό. Κάθε κλάδος ξεχωριστά έχει τις δικές του ανάγκες και «προαπαιτούμενα».
Για παράδειγμα, οι Έλληνες εργοδότες δυσκολεύονται να βρουν τα εξειδικευμένα ταλέντα που χρειάζονται: από την Ενέργεια & Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, τη Βιομηχανία έως την Υγεία & Βιο-επιστήμες και τις Υπηρεσίες Επικοινωνίας.
Βέβαια, προβλήματα υπήρχαν και σε άλλες εργασίες (εστίαση, σουπερμάρκετ κλπ), όπως διατείνονταν οι διοικήσεις, καθώς τα διάφορα επιδόματα - πανδημία, pass κ.α σε συνδυασμό με τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στην τουριστική σεζόν δημιούργησε έλλειμμα υπαλλήλων και στελεχών.
Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρει σε τελευταία έρευνα η ManpowerGroup για την πορεία της απασχόλησης, οι προβλέψεις παραμένουν θετικές και για το δ' τρίμηνο του έτους: Το 29% αναμένει αύξηση των απασχολουμένων, το 17% μείωση ενώ το 51% δεν περιμένει καμία αλλαγή.
Η Β. Ελλάδα και η αισιοδοξία σε ΜμΕ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οι προοπτικές στην αγορά εργασίας στην Β. Ελλάδα είναι ευοίωνες καθώς θεωρείται η πιο «ισχυρή περιφέρεια» με τις προοπτικές απασχόλησης να φτάνουν στο 21 (+6% από το προηγούμενο τρίμηνο).
Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως οι Έλληνες εργοδότες σε μεσαίες επιχειρήσεις με 50-249 εργαζομένους είναι πιο αισιόδοξοι με τον δείκτη ΝΕΟ να φτάνει στο 33, αυξημένος κατά 14% από το προηγούμενο τρίμηνο.
Πού είναι το μεγάλο ενδιαφέρον
Παρά το γεγονός ότι 8 στους 10 εργοδότες αναφέρουν δυσκολία στην εύρεση ταλέντων στον κλάδο ΙΤ, η Πληροφορική είναι ο ισχυρότερος κλάδος για το 4ο τρίμηνο με τις προοπτικές απασχόλησης να φτάνουν στο 32%.
Πιο συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη αύξηση προοπτικών απασχόλησης εντοπίζεται στους οργανισμούς που ανήκουν στην υποκατηγορία του «Επικοινωνιακού Εξοπλισμού» (+75%), ενώ ακολουθούν άλλοι υποκλάδοι IT (+50%), Software (+33%) και υπηρεσίες IT (+25%).
Από την ίδια έρευνα, αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη των προοπτικών απασχόλησης (29%) στον κλάδο των Καταναλωτικών Αγαθών & Υπηρεσιών (συμπεριλαμβάνεται και ο Τουρισμός).
Σε άλλα στοιχεία, ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει κατά σειρά για τον τομέα της Υγείας, την Ενέργεια και τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας.
Τα logistics επίσης είναι ένας τομέας με υψηλή δραστηριότητα και προοπτικές απασχόλησης, ενώ ακολουθούν η Βιομηχανία και οι Κατασκευές.
Αρνητικές είναι οι προβλέψεις, τέλος, για τα Χρηματοοικονομικά & Κτηματομεσιτικά (-9%)
Καταναλωτικά Αγαθά και Υπηρεσίες
Τέλος, εστιάζοντας στον τομέα Καταναλωτικά Αγαθά και Υπηρεσίες - σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ManpowerGroup - παρατηρείται μια σημαντική αύξηση νέων αναγκών που προέκυψαν για είδη πρώτης ανάγκης και υπηρεσίες στη μεταπανδημική περίοδο.
Ως εκ τούτου, κρίνεται αναγκαία η δημιουργία νέων σημείων πώλησης καταναλωτικών αγαθών και αλυσίδων που εκτοξεύουν την αύξηση των προοπτικών απασχόλησης στον κλάδο.
Σημαντική αύξηση στις προοπτικές απασχόλησης (+100%) εντοπίζεται και στο online & direct marketing retail, στην κατηγορία «Κλωστοϋφαντουργία, ένδυση, είδη πολυτελείας» (+50%), στις υπηρεσίες ελεύθερου χρόνου όπως γυμναστήρια, spa (+100%) κ.ά.».
Σχόλια