Πληθαίνουν οι δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες μέρα με τη μέρα. Σε εργασία, επικοινωνία, online αγορές, εκπαίδευση, διαδικτυακές υπηρεσίες και άλλες εκφάνσεις και δραστηριότητες της καθημερινότητας.
Τι και αν πολλές φορές κάνουμε λόγο για ελλείμματα και χάσμα της Ελλάδας σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους σε διάφορα επίπεδα, όλοι οι Έλληνες πλέον (κατά 97% περίπου) χρησιμοποιούν το internet για διάφορους λόγους.
Σημαντικό στοιχείο μάλιστα είναι η συνεχής εισροή ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας στο διαδίκτυο.
Όπως αναφέρει μάλιστα τελευταία ειδική έρευνα της Focus Bari για την χρήση του internet στη χώρας μας, το α' εξάμηνο του 2023 καταγράφηκε άνοδος 28% στην χρήση του διαδικτύου ανθρώπων ηλικίας 65-74 ετών.
Πιο αναλυτικά:
Σύμφωνα με τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, το smartphone διατηρεί την πρωτιά του ως η κύρια συσκευή σύνδεσης στο internet. Αντίθετα, οι μισοί χρήστες χρησιμοποιούν το laptop, ενώ ένα 36% χρησιμοποιεί σταθερό Η/Υ.
Ειδικότερα, ο μέσος ημερήσιος χρόνος σύνδεσης στο internet από το κινητό αποτυπώθηκε στα 129 λεπτά. Οι μικρότερες ηλικίες - δηλαδή ηλικίες 16-24 ετών - φαίνεται πως αφιερώνουν συγκριτικά περισσότερο χρόνο, ήτοι 185 λεπτά την ημέρα!
Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως σχεδόν 9 στα 10 παιδιά 5-12 χρόνων μπαίνουν στο internet είτε μέσω κινητού, είτε μέσω tablet.
Η ζωή στα social media, μεγάλη άνοδος για Tik Tok
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως το 88% πλέον των χρηστών ασχολούνται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση και υπολογίζεται πως αφιερώνουν κατά μέσο όρο 91 λεπτά την ημέρα
Την τελευταία 3ετία, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε δίκτυα που έχουν λογαριασμό - προφίλ εμφανίζονται στα εξής:
12% αύξηση στις διαδικτυακές αγορές από το 2020 - που εντοπίζονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, πάνω από 7 στους 10 πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές με δημοφιλέστερο τρόπο πληρωμής τις χρεωστικές κάρτες.
Από την εποχή μάλιστα που ξέσπασε η πανδημία το 2020, με ότι αυτό συνεπάγεται σε αύξηση των online δυνατοτήτων και τάσεων στο διαδίκτυο, η αύξηση στις διαδικτυακές αγορές υπολογίζεται στο 12%. Εντυπωσιακή είναι η άνοδος σε υπηρεσίες ομορφιάς κυρίως, συνδρομές σε ΜΜΕ και είδη σπιτιού. Αναλυτικά:
- 92% υπηρεσίες ομορφιάς / ευεξίας
- 45% συνδρομές σε ΜΜΕ (περιοδικά / εφημερίδες / sites)
- 41% έπιπλα και άλλα είδη για το σπίτι
- 39% εισιτήρια ακτοπλοϊκά, τρένων, λεωφορείων
- 33% προϊόντα supermarket
- 32% ηλεκτρικά είδη
- 27% μουσικό περιεχόμενο
- 26% ρούχα
- 22% webinars
- 21% εισιτήρια για ψυχαγωγικούς προορισμούς
Χαρακτηριστικό είναι πως το τελευταίο 6μηνο ο μέσος όρος δαπανών κινήθηκε στα 950 ευρώ περίπου και 6 στους 10 χρήστες - καταναλωτές χρησιμοποιήσαν χρεωστική κάρτα.
Έρχεται και το Metaverse
Τέλος, αξιοσημείωτο είναι πως σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες έχουν ακουστά τον όρο Metaverse με τις μικρότερες ηλικίες να έχουν μεγαλύτερα ποσοστά γνώσης.
Ειδικότερα, οι ηλικίες 16-24 φαίνεται να έχουν ελαφρώς περισσότερη γνώση σε σχέση με τις ηλικίες 25-34...
Το μάλλον θα δείξει...
Σχόλια