NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

Η μείωση κατανάλωσης μειώνει τον πληθωρισμό στην Ελλάδα αλλά κτυπά «καμπανάκι» για την ανάπτυξη

Η μείωση κατανάλωσης μειώνει τον πληθωρισμό στην Ελλάδα αλλά κτυπά «καμπανάκι» για την ανάπτυξη

Εμφανή είναι τα δείγματα μείωσης της κατανάλωσης κατά το β’ τρίμηνο 2023 στην ελληνική επικράτεια. Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε αύξηση κατά 2,0% σε σχέση με το 2o τρίμηνο του 2022 η οποία προκύπτει κυρίως από τις ανατιμήσεις των τιμών και όχι από την αύξηση του όγκου πωλήσεων.

Με απλά λόγια, η κατανάλωση προιόντων και υπηρεσιών μειώθηκε και αυτό είναι ένα πρώτο «καμπανάκι» σε σχέση με την πορεία όχι μόνο της οικονομίας αλλά και της επιχειρηματικότητας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, οι πωλήσεις κατά την διάρκεια των εκπτώσεων Αυγούστου δεν ήταν ικανοποιητικές.

Το ίδιο συνέβη και στα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα , απ' ότι δείχνει το ρεπορτάζ. Με δεδομένο ότι το δ’ τρίμηνο δουλεύει μόνο ο Δεκέμβριος, η αύξηση της κατανάλωσης μέχρι το τέλος του χρόνου δεν πρόκειται να καταγράψει άνοδο πάνω από 5%.

Η βύθιση της κατανάλωσης έχει δύο επιπτώσεις. Η θετική επίπτωση είναι η μείωση του πληθωρισμού. Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα στα στοιχεία των προηγούμενων μηνών και αποτέλεσε αιτία πανηγυρισμών για το οικονομικό επιτελείο.

Το δεύτερο, και αρκούντως αρνητικό, είναι το γεγονός ότι σε μία οικονομία όπως είναι η ελληνική που είναι consuming driven (κατευθύνεται από την κατανάλωση) η μείωσή της οδηγεί σε αλυσιδωτά αρνητικά αποτελέσματα όπως είναι η μείωση τζίρων, οι ζημιές και κυρίως η έλλειψη ρευστότητας η οποία είναι και η βασική αιτία που κλείνουν επιχειρήσεις.

Η αγορά περιμένει τώρα τις εποχιακές πωλήσεις Σεπτεμβρίου (κυρίως σχολικά και ειδή εξοπλισμού σπιτιών) και μετά την εορταστική περίοδο Δεκεμβρίου για να δουν εάν το τέλος του χρόνου βγάλει κέρδη, ισορροπία ή ζημιές.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr