NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Success stories
ανάγνωση

“Μενοίκιο”: Γαλακτοκομικά προϊόντα από τη Δράμα σε διεθνείς αγορές

“Μενοίκιο”: Γαλακτοκομικά προϊόντα από τη Δράμα σε διεθνείς αγορές

Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα του σήμερα βρίσκεται υπό κρίση. Υπάρχουν ακόμη, όμως, μερικές μικρές επιχειρήσεις που “αντιστέκονται” με σημείο αναφοράς την ποιότητα και την “φρέσκια” πρώτη ύλη της φύσης, τον επαγγελματισμό και την δημιουργική τους εξωστρέφεια. Μια τέτοια επιχείρηση λειτουργεί εδώ και 3 μόλις χρόνια στην Προσοτσάνη της Δράμας, με αντικείμενο λειτουργίας της στον αγροδιατροφικό τομέα. Πρόκειται για τον Αγροκτηνοτροφικό Βιομηχανικό Συνεταιρισμό “Μενοίκιο”, για τις δραστηριότητες του οποίου μας μίλησε ο γιος του Προέδρου, κ. Γιώργος Μελενεκλής.       

Όλη αυτή η προσπάθεια ξεκίνησε το 2007, από τον πατέρα του, τον κ. Βασίλη Μελενεκλή, με τη δημιουργία μιας σύγχρονης κτηνοτροφικής μονάδας αιγοπροβάτων στην Προσοτσάνη Δράμας. Παράλληλα με την λειτουργία της, το 2010, “έπεσε στο τραπέζι” η ιδέα ενός τυροκομείου και έτσι από το 2014 αποκτούν θέση στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊοντων, με το brand name “Μενοίκιο”. Ο Συνεταιρισμός “Μενοίκιο” αποτελεί ένα πρότυπο σχήμα παραγωγής υψηλής ποιότητας προϊόντων, μέσω πιστοποιημένων διαδικασιών ISO 22000, ενώ τα βιολογικά τους προϊόντα πιστοποιούνται από την BioHellas. Αξίζει να αναφερθεί πως οι πρώτες ύλες και οι ζωοτροφές που χρησιμοποιούν είναι ιδιοπαραγόμενες δίδοντάς τους το πλεονέκτημα να έχουν τον πλήρη έλεγχο τόσο στην σωστή διατροφή των ζώων όσο, κατ’επέκταση, και στην πρώτη ύλη - το γάλα. Επιπροσθέτως, έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύουν όλο το χρόνο με τις δικές τους ζωοτροφές τους παραγωγούς τους, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό μια καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη συνεργασία με αυτούς.

Η συλλογή του γάλακτος γίνεται με ιδιόκτητα, ειδικά, φορτηγά – βυτία, με τους οδηγούς τους να μετράνε κάθε παρτίδα που τους παραδίδεται από τους παραγωγούς (πρώτη μέτρηση) πριν φτάσει το προϊόν στο τυροκομείο. Επίσης, κρατάνε κάποια ml σαν δείγμα τα οποία στέλνονται στο Χημείο του Συνεταιρισμού για μια δεύτερη μέτρηση (και πιο λεπτομερή) ώστε να πάρουν πληροφορίες για τυχόν ύπαρξη αντιβιοτικών, επίπεδα λιποπρωτεϊνης και διάφορων άλλων ποιοτικών χαρακτηριστικών. Αδιαπραγμάτευτο ζήτημα αποτελεί η παράδοση σκάρτου προϊόντος καθώς οι πάντες γνωρίζουν πως ο πρωτεύον στόχος του “Μενοίκιο” είναι η ποιότητα του τελικού προϊόντος που φθάνει στον καταναλωτή. 

“Μενοίκιο”: Γαλακτοκομικά προϊόντα από τη Δράμα σε διεθνείς αγορές

Η ετικέτα του Συνεταιρισμού καλύπτει προϊόντα κυρίως κατσικίσια, γάλα – τυρί – γιαούρτι, συμβατικά και βιολογικά. Βγάζουν επίσης πρόβειο γιαούρτι, συμβατικό και βιολογικό, γάλα φρέσκο κατσικίσιο 6 ημερών αλλά και μια καινοτομία πανελλήνια. Ποια είναι αυτή; Φρέσκο κατσικίσιο γάλα με κακάο 6 ημερών. Τέλος, παράγουν μια σειρά λευκών τυριών (φέτα ΠΟΠ, κατσικίσιο τυρί, παραδοσιακής συνταγής Μενοίκιο, μυζήθρα, ανθότυρο) και ένα ημίσκληρο τυρί σχάρας με δυόσμο (τύπου σαγανάκι). Μελετάνε συνεχώς νέους κωδικούς και πειραματίζονται ποικιλοτρόπως ώστε να πιάσουν τον παλμό των καταναλωτών και της αγοράς. Σε δοκιμαστικό στάδιο βρίσκονται και κάποια άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως η γραβιέρα, το κεφαλοτύρι και το κατσικίσιο κεφίρ.

Προσπαθούν να έχουν συμμετοχή σε εκθέσεις καθώς αποτελούν διαφήμιση και ευρεία προβολή για τον Συνεταιρισμό, εντός Ελλάδας προς το παρόν, αλλά στοχεύουν στο μέλλον σε παρουσία τους και στο εξωτερικό. Όπως αναφέρει ο κ. Μελενεκλής, “σίγουρα με την συμμετοχή σε μια έκθεση μαθαίνεις νέα πράγματα, βλέπεις πως λειτουργούν οι άλλες επιχειρήσεις του ανταγωνισμού και μπορείς να σχηματίσεις γενικά μια σφαιρική εικόνα για το τι γίνεται στον κλάδο των τροφίμων”. Φέτος, το πρόβειο βιολογικό τους γιαούρτι απέσπασε το πρώτο βραβείο στην “DETROP BOUTIQUE 2016” που έγινε στη Θεσσαλονίκη. Το ιδιαίτερο για το βραβείο αυτό είναι πως δεν βραβεύτηκαν ανάμεσα σε γιαούρτια αλλά ανάμεσα σε διάφορα γαλακτοκομικά προϊόντα. Υπήρχαν δηλαδή διάφορα τυριά – γιαούρτια και γάλατα και όμως το “Μενοίκιο” κατάφερε να ξεχωρίσει ως το “Καλύτερο καινοτόμο προϊόν” και ως η “Καλύτερη συσκευασία” για το 2016.

Προϊόντα τους, μέσω του δικού τους δικτύου διανομής, θα βρει κάποιος κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα σε μαγαζιά με βιολογικά προϊόντα ή μικρά μαγαζιά delicatessen και σε κάποιες αλυσίδες super-markets στη Θεσσαλονίκη και την Δράμα. Για τον κ. Μελενεκλή είναι πολύ ενθαρρυντικό και ευχάριστο ότι κάποιοι καταναλωτές επικοινωνούν καθημερινά μαζί τους στα κοινωνικά δίκτυα και τους ζητούν τα προϊόντα τους σε αγορές εκτός των παραπάνω, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη ξεκινήσει την ανάπτυξη του Συνεταιρισμού και στην αγορά της Αθήνας. Τα επόμενα βήματά για το “Μενοίκιο” είναι σίγουρα η περαιτέρω προσπάθεια για άνοιγμα σε νέες αγορές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ήδη εξάγουν μικρές ποσότητες σε Γερμανία, Ολλανδία και Αγγλία ενώ έχουν αρχίσει τις επαφές τους και στο Ντουμπάϊ.  

“Σε καιρούς που ο καταναλωτής πλέον δεν είναι σε θέση να πληρώσει το ακριβό και ποιοτικό αλλά αρκείται στο μέτριο και οικονομικό, εμείς προσπαθούμε με μια ικανοποιητική τιμή να του προσφέρουμε προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας”, σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Μελενεκλής. Οποιαδήποτε δράση αφορά Μακεδονία και Θράκη, είτε είναι επιχειρηματική είτε έχει να κάνει με τουρισμό, τους βρίσκει σύμφωνους. Για παράδειγμα έχουν μια μικρή συνεργασία με γυμναστήρια της Θεσσαλονίκης και της Δράμας σε ένα τύπο γιαουρτιού γιατί το προωθούν ως πρότυπο υγιεινούς διατροφής ενώ και στην “Ονειρούπολη” Δράμας, που ξεκίνησε πριν λίγες μέρες, είναι παρόντες.

Και αν τώρα σαν νέος, ο κ. Μελενεκλής, ήθελε να ξεκινήσει κάτι αντίστοιχο όπως το “Μενοίκιο”; Κατηγορηματικά, δηλώνει πως δεν θα το έπραττε αλλά νιώθει τυχερός που υπάρχει αυτός ο Συνεταιρισμός και παλεύουν όλοι τους για να τον συντηρήσουν. Απογοήτευση υπάρχει από την αντιμετώπιση της Πολιτείας καθώς μας ανάφερε πως “ας μας αφήσουν να παλέψουμε με όποια όπλα έχουμε. Είμαστε, δυστυχώς, στο σημείο που όχι μόνο δεν μας αφήνουν αλλά μας τα παίρνουν κιόλας”. Όμως από την άλλη πλευρά μας σχολιάζει πως “ο κόσμος μας στήριξε, μας προτίμησε, μας συγχώρεσε για λάθη που έγιναν, όπως συμβαίνει σε κάθε νέα εταιρία και εμείς φυσικά με την σειρά μας έχουμε όφελος να συνεχίσουμε να παράγουμε τα προϊόντα μας, πάντα, με σεβασμό στον καταναλωτή και στην παράδοση!”.

Στην Ελλάδα της κρίσης επιχειρηματίες όπως ο κ. Γιώργος Μελενεκλής δείχνουν το αυτονόητο. Πως δεν χρειάζονται μεγάλα κεφάλαια για να δημιουργήσεις αλλά στόχος και σεβασμός στον καταναλωτή προσφέροντάς του ένα προϊόν ποιοτικό, 100% παραγόμενο στον τόπο του. Τον ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο του και ανανεώνουμε το ραντεβού μας με τον Συνεταιρισμό “Μενοίκιο ” περιμένοντας τους νέους κωδικούς που μας υποσχέθηκε.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr