Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα προόδου κατά τα οποία η βιομηχανία της μόδας κινείται χωρίς αποκλεισμούς.
Τα τελευταία χρόνια, πολλοί retailers και πολλά brands κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο φαίνεται πως η βιομηχανία της μόδας συνεχίζει να υπολείπεται στην ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών ενός σημαντικού καταναλωτικού κοινού
Είναι γεγονός ωστόσο πως πολύ μεγάλη μερίδα ανθρώπων πιστεύουν πως τα πρότυπα ομορφιάς που "διαφημίζονται" είναι εκτός πραγματικότητας: Σχεδόν οι μισές Ελληνίδες αυτό πιστεύουν, σύμφωνα με τελευταία ευρήματα έρευνας του Glami, που εστιάζει στις πιο εξειδικευμένες και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το online shopping.
Ειδικότερα, οι μισές Ελληνίδες καταναλώτριες (47%) θεωρούν ουτοπικά τα standards ομορφιάς που έχουν καθιερωθεί και προβάλλονται από τα brands Μόδας και Ομορφιάς παγκοσμίως, με το 37% των ανδρών να συμφωνεί.
Κυριάρχο ζήτημα το Body Acceptance
Σε έναν κόσμο που κινείται εξαιρετικά γρήγορα και, διαχρονικά, αρέσκεται στα καλαίσθητα πρότυπα που έχει θεσπίσει ως «κανονικότητα», το ζήτημα του Body Acceptance έχει αναδειχθεί σε ισχυρό παράγοντα που πλέον επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας αλλά και το πώς αλληλεπιδρούμε με τη βιομηχανία της μόδας.
Αποτελεί μείζον ζήτημα και μία «τάση» που όλοι προτίθενται να υποστηρίξουν, συμβαίνει όμως αυτό στην πραγματικότητα;
Στην ερώτηση «Ποια πρότυπα είναι λιγότερα ρεαλιστικά;» το 32% των γυναικών που συμμετείχαν στο Fashion (Re)search πιστεύει ότι τα πρότυπα είναι περισσότερο ουτoπικά για τις ίδιες. Αντίθετα, το 68% των ανδρών απάντησε ότι τα πρότυπα είναι εξίσου μη ρεαλιστικά για όλα τα φύλα, ποσοστό, 9% υψηλότερο, από αυτό που απάντησαν οι γυναίκες.
Το ποσοστό των γυναικών που θεωρεί πως τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς είναι λιγότερο ρεαλιστικά από εκείνα των ανδρών είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών (32% VS 19%) και τα δύο φύλα όμως συμφωνούν στο εξής: η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών (87%) καθώς και ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών καταναλωτών (68%) συμφωνούν πως η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας οφείλει να συμπεριλάβει την τάση του Body Acceptance στα πρότυπα που προβάλλει και προωθεί.
Συμπερίληψη: Κάτι κάνουν τα brands... αλλά απαιτείται περαιτέρω προσπάθεια
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, πράγματι οι καταναλωτές εντοπίζουν κάποια κινητικότητα απο πλευράς των brands με διάφορες καμπάνιες στο πλαίσιο της Συμπερίληψης.
Ωστόσο, σχεδόν 6 στους 10 παραδέχονται πως οι εν λόγω προβολές του Body Positivity δεν έχουν επηρεάσει τις επιλογές τους και τις αποφάσεις γύρω από την αγορά ενός προϊόντος.
Silver Wave: Η εκπροσώπηση των ηλικιωμένων καταναλωτών - Θετικό αλλά…
Θετικό γεγονός αποτελεί και η εκπροσώπηση καταναλωτών μεγαλύτερης ηλικίας που και αυτοί έχουν ανάγκες, προτιμήσεις και «θέλω» γύρω από ζητήματα μόδας.
Σύμφωνα όμως με την έρευνα του Fashion (Re)search, ούτε οι μεγαλύτερες ηλικίες δεν προβάλλονται σε ικανοποιητικό βαθμό από την παγκόσμια βιομηχανία μόδας.
Το λεγόμενο Silver Wave, η «επέλαση» δηλαδή μεγαλύτερων μοντέλων που μπορεί να διανύουν την 6η, 7η, 8η ή ακόμη και την 9η δεκαετία της ζωής τους, είναι μία τάση που έχει ήδη αρχίσει να καταλαμβάνει τη βιομηχανία της μόδας και περισσότερο της ομορφιάς. Θα διαρκέσει;
Σχόλια