O Γιάννης Στεφανίδης, συν-ιδρυτής του mezoura.com, μίλησε στο epixeiro.gr για το όραμα του να προσφέρει καλύτερη ένδυση στον Έλληνα άνδρα!
Τι είναι το mezoura.com ποιος ο σκοπός του ;
Το Mezoura.com είναι το πρώτο Ελληνικό διαδικτυακό (και φυσικό) κατάστημα για ανδρικά πουκάμισα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του κάθε πελάτη! Αφού μπει κανείς στο mezoura.com, μπορεί να διαλέξει κορυφαία Ευρωπαϊκά υφάσματα, με σχήμα γιακά, μανσέτα, κουμπιά και μονόγραμμα. Οι επιλογές αυτές απεικονίζονται live σε 3D μοντέλο. Οι πελάτες μας βρίσκουν το μέγεθος τους, είτε κλείνοντας ένα προσωπικό fitting session στο showroom μας, είτε ακολουθώντας τον οδηγό μέτρησης ενός πουκαμίσου τους. Η παραγωγή των πουκαμίσων γίνεται εξ” ολοκλήρου στην Ελλάδα.
Πώς προέκυψε η ιδέα;
Η Mezoura γεννήθηκε κατόπιν πολλών συζητήσεων που είχαμε με τον Νίκο Πουλόπουλο (συνιδρυτής) για το πως μπορούμε να προσφέρουμε στον Έλληνα άνδρα μία συνολικά καλύτερη εμπειρία ένδυσης.
Ποιο είναι το όραμα σας;
To όραμα μας είναι να συνεχίσουμε να φτιάχνουμε τα καλύτερα ανδρικά ενδύματα στην Ελλάδα. Και όταν λέω τα καλύτερα εννοώ ότι ξεχωρίζουν σε 4 πράγματα:
- Στο fit, αφού τα πουκάμισο (και σύντομα τα κοστούμια) Mezoura φτιάχνονται στα μέτρα του κάθε πελάτη.
- Στο ύφασμα, χρησιμοποιούμε μερικά από τα καλύτερα υφάσματα στον κόσμο. Η αίσθηση που έχουν είναι απλά απίστευτη.
- Στο ότι προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες του κάθε μας πελάτη.
- Στο ότι όλα αυτά τα παρέχουμε σε μία λογική τιμή που ανταγωνίζεται αυτή ενός έτοιμου πουκαμίσου. Η τιμή για ένα πουκάμισο Mezoura ξεκινάει από τα 64€.
Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς;
Επιτυχία ισούται με Net Promoter Score πάνω από 80. Δηλαδή το να είναι οι πελάτες μας ερωτευμένοι μαζί μας και να μας συστήνουν σε φίλους τους.
Πώς παρακινείτε την ομάδα σας;
Ο βασικός μοχλός παρακίνησης είναι η σύνδεση του οράματος μας (όπως περιγράφεται παραπάνω) με τα όνειρα και τις προσδοκίες του κάθε μέλους της ομάδας μας.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Ναι και όχι. Αυτό έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Εξαρτάται από το business case (το πόσο capital intensive είναι), από το scalability, και από τα όνειρα και τις φιλοδοξίες των ιδρυτών. H Mezoura είναι ένα business που ενώ δεν είναι ιδιαίτερα capital intensive (δηλαδή δεν απαιτεί μεγάλα κεφάλαια για την λειτουργία της) έχει πολύπλοκα operations και ιδιαίτερα πολύπλοκο προϊόν τα οποία επηρεάζουν αρνητικά το scalability. Στην περίπτωση μας το να σηκώναμε λεφτά ίσως μας οδηγούσε στην αποτυχία, μιας και το απότομο scale μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο προϊόν μας.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Κι εμείς στο ξεκίνημα είμαστε. Η βασική μου συμβουλή περιγράφεται καλά από ένα Αμερικάνικο ρητό που λέει: BUILD SOMETHING PEOPLE WANT. Το να δημιουργείς προϊόντα/υπηρεσίες που ο κόσμος θα βγάλει το πορτοφόλι του για να πληρώσει, είναι το νο1 που θα συμβούλευα ένα νέο επιχειρηματία. Ακούω και διαβάζω πολλές ιδέες που με κάνουν να αναρωτιέμαι αν πραγματικά οι δημιουργοί το βλέπουν σαν hobby ή σαν επιχείρηση.
Σχόλια