NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Διεθνή
ανάγνωση

Άλμα 270% για τη βιετναμέζικη VinFast ανεβάζει τη χρηματιστηριακή αξία της πάνω από τις Ford, GM, BMW και VW​​​

Άλμα 270% για τη βιετναμέζικη VinFast ανεβάζει τη χρηματιστηριακή αξία της πάνω από τις Ford, GM, BMW και VW​​​

Οι μετοχές της VinFast έκαναν άλμα περίπου 270% μετά την είσοδό της στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, ανεβάζοντας τη συνολική χρηματιστηριακή αξία της πάνω από ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, όπως η Ford, GM, BMW και Volkswagen.

Την Τρίτη, η βιετναμέζικη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων εισήχθη στον Nasdaq μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσής της με την εισηγμένη στις ΗΠΑ εταιρεία ειδικού σκοπού Black Spade Acquisition (special purpose acquisition company - SPAC). Μια SPAC είναι μια εταιρεία κέλυφος που συγκεντρώνει κεφάλαια μέσω μιας αρχικής δημόσιας προσφοράς με σκοπό την απόκτηση μιας υφιστάμενης λειτουργούσας εταιρείας.

Οι μετοχές της VinFast έκλεισαν την Τρίτη στα 37,06 δολάρια ή περίπου 270% υψηλότερα από την τιμή της δημόσιας εγγραφής της Black Spade Acquisition που ήταν 10 δολάρια. Οι μετοχές μειώθηκαν κατά 10% πριν από το άνοιγμα της Τετάρτης.

Μετά το ντεμπούτο στην αγορά, η VinFast αξίζει σήμερα 85 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με υπολογισμούς του CNBC. Η συγχώνευση της SPAC αποτιμούσε προηγουμένως τη VinFast σε περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με μια μελέτη που κατατέθηκε τον Ιούνιο στη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ για τις κινητές αξίες.

Την ίδια στιγμή, η BMW και η Volkswagen αξίζουν αμφότερες περίπου 69 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, με τη Ford στα 48 δισεκατομμύρια δολάρια και τη GM στα 46 δισεκατομμύρια δολάρια.

Με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς, η Tesla εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με 739 δισ. δολάρια και η κινεζική αντίπαλος της, BYD βρίσκεται στην τέταρτη θέση με αποτίμηση 93 δισ. δολάρια.

Η VinFast είναι η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων του βιετναμέζικου ομίλου Vingroup και ιδρύθηκε το 2017.

Η SPAC είναι «απλώς ένας τρόπος για να εισαχθούμε στο χρηματιστήριο»

Οι αναλυτές έχουν δηλώσει στο παρελθόν ότι οι μετοχές της SPAC είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες λόγω της κερδοσκοπικής φύσης τους. Λόγω των μακροοικονομικών αντιξοοτήτων, πολλοί επενδυτές αναγκάστηκαν να απορρίψουν τις προτεινόμενες συμφωνίες τους, μερικές φορές ακόμη και πριν οι SPAC εισαχθούν στο χρηματιστήριο.

«Ήμασταν έτοιμοι να κάνουμε μια παραδοσιακή δημόσια εγγραφή. Ακολουθήσαμε την πορεία αυτή για σχεδόν δύο χρόνια, αλλά οι αγορές ήταν δύσκολες, οπότε αποφασίσαμε να αποσυνδέσουμε την εισαγωγή από τη συγκέντρωση κεφαλαίων. Πήραμε την οικονομική υποστήριξη από τη μητρική εταιρεία και προχωρήσαμε στην εισαγωγή μέσω SPAC», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VinFast, Lê Thị Thu Thủy, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNBC την Τρίτη.

Σύμφωνα με τη Vingroup, η VinFast έλαβε τον Απρίλιο ενίσχυση ύψους 2,5 δισ. δολαρίων από τη Vingroup και τον πρόεδρο της Vingroup, Pham Nhat Vuong, για να χρηματοδοτήσει την παγκόσμια επέκτασή της.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με την απόφαση της εταιρείας να εισαχθεί μέσω SPAC σε δυσμενείς συνθήκες αγοράς, ο Lê δήλωσε ότι ήταν «απλώς ένας τρόπος για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο και πρόσθεσε: «είδατε πώς αντέδρασε η αγορά όταν ανοίξαμε σήμερα, σωστά; Νομίζω ότι είναι απλώς ένας τρόπος για να εισαχθούμε στις ΗΠΑ. Δεν σκεφτήκαμε τη φήμη των SPACs».

Η επέκταση της VinFast στις ΗΠΑ αντιμετώπισε εμπόδια, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερημένων παραδόσεων στους πρώτους πελάτες της λόγω ενός προβλήματος στο λογισμικό της.

Η εταιρεία, η οποία δεν έχει ακόμη βγάλει κέρδη, παρέδωσε τελικά τα εν λόγω οχήματα στους πρώτους αγοραστές της στις ΗΠΑ τον Μάρτιο, λίγους μήνες μετά τον στόχο του Δεκεμβρίου.

Η VinFast κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στη Βόρεια Καρολίνα για να ανταγωνιστεί τους κατασκευαστές EV Tesla και BYD στην αγορά των ΗΠΑ, καθώς και τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που εστιάζουν όλο και περισσότερο σε υβριδικά και EV. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι η εγκατάσταση μπορεί να παράγει έως και 150.000 οχήματα ετησίως σε πρώτη φάση.

Το εργοστάσιο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025 -ένα χρόνο αργότερα από τον αρχικό στόχο του 2024.

Απαντώντας στο πώς η VinFast σχεδιάζει να ανταγωνιστεί τους μεγάλους παίκτες σε μια ανταγωνιστική αγορά όπως οι ΗΠΑ, ο Lê δήλωσε ότι υπάρχει αρκετό μερίδιο αγοράς για κάθε παίκτη. «Με ολόκληρο τον κόσμο και τις ΗΠΑ ειδικότερα να μετακινούνται από τις μηχανές εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχει χώρος για όλους», είπε χαρακτηριστικά.

με πληροφορίες από CNBC

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr