NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Το Tik Tok ήρθε και θα μείνει: Τάσεις και βασικοί κανόνες για επιχειρήσεις

Το Tik Tok ήρθε και θα μείνει: Τάσεις και βασικοί κανόνες για επιχειρήσεις

Πριν από τρία περίπου χρόνια μια νέα εφαρμογή με την ονομασία Tik Tok ήρθε να αλλάξει το πώς βλέπουμε τα πράγματα, αλλά και να αλλάξει τον κόσμο του επιχειρείν. Βέβαια κάθε νέα εφαρμογή που βγαίνει ξεπερνάει για λίγο ή αρκετό καιρό τη δημοφιλία που έχουν καταφέρει να αποκτήσουν τα προϋπάρχοντα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Ωστόσο, άνθρωποι που χρησιμοποιούν συστηματικά το Tik Tok δηλώνουν πως πρόκειται για την πιο εύχρηστη, μέχρι στιγμής, πλατφόρμα, αφού προσφέρει στους χρήστες του, πολίτες και επιχειρηματίες, έναν ακαταμάχητο συνδυασμό.

Ειδικότερα, στο Tik Tok, όπως και στα άλλα Μέσα, μπορεί κανείς να δει βίντεο, να μιλήσει με άλλους και να αλληλεπιδράσει με άτομα που δεν γνωρίζει από την ίδια ή από άλλη χώρα.

Αυτό όμως που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι μπορεί ο καθένας να δεις όλους τους χρήστες της πλατφόρμας, χωρίς να τους έχεις φίλους, γιατί όλα τα προφίλ είναι ανοιχτά. Αλλά αυτό που αρέσει πάρα πολύ στους χρήστες είναι πως μπορούν να επιλέξουν οποιοδήποτε σχόλιο τους έχουν γράψει και να το απαντήσουν μέσω ενός εικοσάλεπτου βίντεο.

Για τη δυνατότητα αυτή, οι εταιρείες έχουν διαλέξει να προωθήσουν τα προϊόντα τους influencer του Tik Tok, γνωστοί ως Tiktoker.

Πώς λειτουργούν οι Tiktoker

Οι Influencer του Tik Tok δεν πλασάρουν μόνο καλλυντικά ή ρούχα, αλλά ακόμη και το ίδιο κατάστημα. Δηλαδή, αν για παράδειγμα θέλουν να δείξουν ένα εστιατόριο, μπορούν να το προβάλουν σε ένα ή περισσότερα βίντεο και να μιλήσουν για τη δική τους εμπειρία εκεί.

Επιπλέον, η πλατφόρμα βρίσκεται στην πρώτη θέση επιλογής των επιχειρήσεων για διαφήμιση, αφενός επειδή διαθέτη την ολιγόλεπτη, αλλά «ζωντανή» παρουσίαση και αφετέρου διότι σπάνια φαίνονται οι ίδιες. Συγκεκριμένα, εταιρείες στέλνουν σε ορισμένα διάσημα άτομα της πλατφόρμας τα προϊόντα τους για να τα προβάλουν.

Φυσικά αυτό δεν διαφέρει από τις άλλες πλατφόρμες. Διαφέρει, ωστόσο, ο τρόπος προβολής του αντικειμένου. Αν κάποια εταιρεία θέλει να διαφημίσει μια καινούργια κρέμα τη στέλνει στον Tiktoker που επιθυμεί και ο ίδιος με τη σειρά του, στο βιντεάκι που κάνει, λέει ότι «αυτή την κρέμα μου την έστειλε η εταιρεία για να τη δοκιμάσω». Κατά τη διάρκεια του βίντεο, όσο βάζει την κρέμα, σχολιάζει και το πως νιώθει, αιτιολογώντας το με τα συστατικά που περιέχει η κρέμα. Έτσι έχει καταφέρει να στρέψει την προσοχή των θεατών στην κρέμα, αφού τους καλεί να δούνε μέσα από τη διαδικασία τα αποτελέσματα του προϊόντος, αλλά και, σαν πρόκληση, να τη δοκιμάσουν οι ίδιοι και να σχολιάσουν πώς τους φάνηκε, αν του άρεσε η όχι.

Να σημειωθεί πως, λάτρεις του Tik Tok είναι η γενιά ζ, η οποία αρχίζει περίπου από το 1995 και τελειώνει το 2012. Δεν είναι τυχαίο, καθώς η γενιά αυτή αγαπά να βλέπει καθημερινούς ανθρώπους να δίνουν συμβολές για οποιαδήποτε προϊόντα. Είναι σαν να μιλάνε, στο Skype, με έναν φίλο.

Οι επιχειρήσεις του Tik Tok - Βασικοί κανόνες για ΜμΕ

Μέσα στην πλατφόρμα υπάρχουν αναρίθμητες επιχειρήσεις, άλλες μικρές, άλλες μεγάλες και άλλες πάρα πολύ μικρές (Startup), αφού το Tik Tok έχει καταστεί ένα πολύτιμο εργαλείο μάρκετινγκ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Και αυτό επειδή μπορεί εύκολα να υιοθετηθεί από οποιαδήποτε επιχείρηση.

Φυσικά οι μικρές κυρίως επιχειρήσεις, για να παραμείνουν στην αγορά και να αναπτυχθούν, ακολουθούν 4 βασικούς κανόνες.

Οι κανόνες αυτοί είναι:

1. Τάσεις

Κάθε επιχείρηση χρειάζεται να βλέπει τι θέματα, όπως είναι η ψυχαγωγία, ο χορός, οι φάρσες, το DIY και τα ταξίδια, προτιμάει η ηλικιακή ομάδα που θα αγοράσει το προϊόν της. Με αυτό τον τρόπο η επιχείρηση μπορεί να ελέγχει και τον ανταγωνισμό που υπάρχει στον κλάδο της.

2. Αλληλεπίδραση με το κοινό

Όταν μια εταιρεία αποφασίσει να ανοίξει έναν λογαριασμό στο Tik Tok, αυτομάτως ξέρει πως πρέπει να αλλάξει τον τρόπο που διαφημίζεται στα άλλα Μέσα. Ο επιχειρηματίας πρέπει να μιλάει στο κοινό του φιλικά και όχι απρόσωπα.

3. Προκλήσεις

Οι προκλήσεις έχουν εκτοξεύσει τη δημοσιότητα της πλατφόρμας, καθώς είναι ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσει κανείς την προβολή, αλλά και την αγορά του προϊόντος του. Ειδικότερα, μια επιχείρηση είναι αναγκαίο να συμμετέχει στις προκλήσεις αν το προϊόν που θέλει να διαφημίσει στοχεύει σε έφηβους ή νέους.

4. Τοποθεσία

Η τοποθεσία παίζει σημαντικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης, ειδικά για τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις, καθώς θα βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται στην περιοχή να βρουν την επιχείρηση.

Τέλος, χρήσιμη είναι, ακόμη, η δημιουργία ενός βίντεο για την περιοχή της επιχείρησης. Αυτό θα κάνει το προϊόν ή την υπηρεσία να φαίνεται πιο σχετικό με τους ντόπιους.

με πληροφορίες από το businessnewsdaily.com

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr