Γιατί οι εφαρμογές μηνυμάτων θα έπρεπε να είναι η υπ’ αριθμόν 1 επιλογή για τους marketers
Ζούμε σε μια εποχή συναλλαγών μέσω συνομιλιών. Καθώς το ψηφιακό τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται, οι έμποροι θα πρέπει να κάνουν τη στροφή και να αξιοποιήσουν τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων ως την #1 επιλογή τους για την αλληλεπίδραση με τους πελάτες τους.
Ας διερευνήσουμε γιατί τέτοιες εφαρμογές είναι το κλειδί για αποτελεσματικό μάρκετινγκ, ισχυρότερες συνδέσεις με το κοινό και υψηλότερα κέρδη.
Οι αναξιοποίητες δυνατότητες των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων για τους marketers
Οι σημερινοί καταναλωτές αναμένουν προσαρμοσμένες εμπειρίες με βάση τις προτιμήσεις, τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά τους. Το εξατομικευμένο μάρκετινγκ όχι μόνο βοηθά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης, αλλά αυξάνει επίσης την πιθανότητα αγορών. Είναι απλό: οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν με περιεχόμενο που είναι σχετικό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους. Για να δημιουργήσουν εξατομικευμένες εμπειρίες, οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν σε εργαλεία και πλατφόρμες που τους επιτρέπουν να αποκτούν και να αναλύουν δεδομένα πελατών σε πραγματικό χρόνο.
Μια πρόσφατη μελέτη του Hootsuite δείχνει πού περνούν οι άνθρωποι τον περισσότερο χρόνο. Οι εφαρμογές συνομιλίας και ανταλλαγής μηνυμάτων κερδίζουν την προσοχή των χρηστών: χρησιμοποιούνται περισσότερο από τα κοινωνικά δίκτυα, τις μηχανές αναζήτησης ή τα web portals.
Δεδομένου ότι οι χρήστες ξοδεύουν πολύ χρόνο σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, οι εταιρείες έχουν μια μεγάλη ευκαιρία να συνδεθούν με το κοινό-στόχο τους πιο άμεσα και σε πιο προσωπικό επίπεδο. Οι εφαρμογές συνομιλίας έχουν πολλές δυνατότητες που οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα:
- Αύξηση του awareness. Για παράδειγμα, οι εταιρείες στο Viber χρησιμοποιούν στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, προσεγγίζοντας χρήστες με βάση τα ενδιαφέροντά τους και τα δημογραφικά τους στοιχεία.
- Δημιουργία viral καμπάνιας μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας δημιουργικό, διαδραστικό περιεχόμενο με πολυμέσα. Διάσημοι οργανισμοί και εταιρείες δημιουργούν επώνυμους φακούς AR στο Viber για να αυξήσουν την προβολή της μάρκας τους. Επίσης, μετατρέπουν τους χρήστες σε θαυμαστές της μάρκας, δημιουργώντας προσαρμοσμένα αυτοκόλλητα που μπορούν να κοινοποιηθούν στους φίλους και την οικογένειά τους στις καθημερινές επικοινωνίες και να προσελκύσουν ευρύτερο κοινό.
- Προσφορά αποκλειστικών προσφορών και εκπτώσεων που δίνουν κίνητρο στους χρήστες να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρηση.
- Ενημερώσεις προς τους πελάτες για σημαντικές πληροφορίες: από καταστάσεις παράδοσης έως ειδοποιήσεις συναλλαγών, υπενθυμίσεις ραντεβού, υπόλοιπα λογαριασμών και άλλα.
- Υποστήριξη πελατών σε πραγματικό χρόνο με απευθείας σύνδεση με τους χρήστες, κάτι που διασφαλίζει μια εξατομικευμένη και αποτελεσματική εμπειρία.
- Χρήση ενσωματωμένων chatbots για την αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών. Τα bots μπορούν να προγραμματιστούν για να απαντούν σε συχνές ερωτήσεις, να παρέχουν προτάσεις προϊόντων, ακόμη και να βοηθούν στην ολοκλήρωση συναλλαγών. Αυτό εξοικονομεί χρόνο για την ομάδα εξυπηρέτησης πελατών και παρέχει μια απρόσκοπτη εμπειρία για τους πελάτες.
- Αξιοποίηση πολλαπλών λύσεων ή καναλιών για να δημιουργήσετε πολύπλοκες καμπάνιες 360 μοιρών. Παραδείγματα εταιρειών που ενίσχυσαν το μάρκετινγκ με αυτήν την προσέγγιση περιλαμβάνουν τη Raiffeisen Bank, την Coca-Cola και άλλες.
Αυτό μπορεί τελικά να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της μάρκας, αυξημένο ενδιαφέρον, υψηλότερα ποσοστά πωλήσεων, αφοσίωση στην εταιρεία και σημαντική επιχειρηματική ανάπτυξη.
Το επιχείρημα γιατί οι εφαρμογές μηνυμάτων είναι η καλύτερη επιλογή
Ένας από τους κύριους λόγους που οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων πρέπει να είναι η κορυφαία επιλογή για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ είναι η απήχησή τους. Με εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες, προσφέρουν ένα τεράστιο δυνητικό κοινό στους marketers, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων είναι συνήθως ισορροπημένα και περιλαμβάνουν άτομα διαφόρων ηλικιών, επαγγελμάτων και ενδιαφερόντων. Για παράδειγμα, η βάση χρηστών του Viber κατανέμεται σχεδόν εξίσου μεταξύ γυναικών και ανδρών με 47% και 53% αντίστοιχα. Το 57% των χρηστών του Viber είναι κάτω των 35 ετών, υποδηλώνοντας τη δημοτικότητα της εφαρμογής στις νεότερες γενιές. Εν τω μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες εμπίπτουν στην ηλικιακή κατηγορία 25-50, κάτι που αποτελεί ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν ένα οικονομικά ενεργό κοινό. Παρέχοντας πρόσβαση σε μια τεράστια βάση χρηστών, οι εφαρμογές συνομιλίας μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι προσπάθειες μάρκετινγκ που κάνετε είναι πιο πιθανό να έχουν αποτέλεσμα, τόσο σε επίπεδο awareness, όσο και σε επίπεδο μετατροπών.
Η άμεση και προσωπική επικοινωνία είναι ένα άλλο πλεονέκτημα των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ που συχνά βασίζονται στη μετάδοση ενός μηνύματος σε ένα ευρύ κοινό, οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπουν συνομιλίες ένας προς έναν μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών. Αυτή η προσέγγιση, γνωστή ως μάρκετινγκ συνομιλίας, επιτρέπει πιο εξατομικευμένες και στοχευμένες αλληλεπιδράσεις. Τα εσωτερικά δεδομένα του Viber δείχνουν την αυξανόμενη δημοτικότητα των συνομιλιτικών επαγγελματικών μηνυμάτων: πέρυσι ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 17%.
Επιπλέον, οι εφαρμογές συνομιλίας διευκολύνουν την άμεση αξιολόγηση και σχολιασμό, καθώς και την αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους με βάση τις απαντήσεις και τις προτιμήσεις των πελατών. Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης και αφοσίωσης είναι δύσκολο να επιτευχθεί μέσω άλλων καναλιών μάρκετινγκ.
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων προσφέρουν μεγάλη ευελιξία, κάτι που τις καθιστά ιδανική επιλογή για τους marketers. Υποστηρίζουν διάφορες μορφές επικοινωνίας, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να δημιουργούν ελκυστικό και δυναμικό περιεχόμενο. Οι εταιρείες μπορούν να προσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ ώστε να ταιριάζουν στις διαφορετικές προτιμήσεις του κοινού και να παραμένουν έτσι μπροστά από τον ανταγωνισμό τους.
Τέλος, οι εταιρείες μπορούν εύκολα να ενσωματώσουν εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων με άλλες λύσεις, υπηρεσίες και λογισμικό βάσης δεδομένων πελατών, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων CRM και CDP. Αυτές οι ενσωματώσεις επιτρέπουν την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση πελατών, τις πωλήσεις και τις ενέργειες μάρκετινγκ, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς το 53% των ηγετών των επιχειρήσεων πιστεύει ότι τους λείπουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να επιτύχουν το επίπεδο εξατομίκευσης που περιμένουν οι πελάτες τους. Στην πραγματικότητα, η λύση βρίσκεται ακριβώς στην οθόνη του τηλεφώνου τους.
Συμπέρασμα
Κάποτε ήταν ένα καλά κρυμμένο μυστικό που ήταν γνωστό μόνο σε λίγες εταιρείες: Οι δυνατότητες των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων έχουν μετατραπεί πλέον σε μια κοινή γνώση. Σήμερα, οι εφαρμογές αυτές μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλοεπιδρούν με το κοινό τους στο συνεχώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό τοπίο. Για να παραμείνουν μπροστά από την καμπύλη και να μεγιστοποιήσουν την ανάπτυξη, οι έμποροι πρέπει να αναγνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη των μηνυμάτων. Άλλωστε, οι τεράστιες ευκαιρίες που μπορούν να τους προσφέρουν απέχουν μόνο ένα πάτημα της οθόνης μακριά.
Σχόλια