Βιωσιμότητα: Οι δεσμεύσεις της Lidl Ελλάς για «πράσινη ανάπτυξη» γίνονται πράξη
Η έννοια της βιωσιμότητας και η στροφή προς μια αειφόρο ανάπτυξη στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης γίνεται τα τελευταία χρόνια από απλό trend αναγκαιότητα.
Κατά κοινή παραδοχή, αλλά και καθ' υπόδειξη Ε.Ε, επιστημονικής κοινότητας και αρμόδιων θεσμικών φορέων, οι προσπάθειες εντείνονται και οι ανάλογοι στόχοι από όλους τους «συνδαιτυμόνες» έχουν τεθεί. Προς όφελος του περιβάλλοντος, της κοινωνίας, των επιχειρήσεων... και εν τέλει των ανθρώπων συνολικά.
Αν θέλουμε να εστιάσουμε σε μεγάλους οργανισμούς, με παράδοση που δραστηριοποιούνται σ' ένα ευρύ οικοσύστημα, με ετερόκλητους stakeholders, όπου ο καθένας αποτελεί έναν ξεχωριστό κρίκο σε μια μακριά αλυσίδα ευθύνης τα πράγματα είναι πιο σύνθετα αλλά σαφή: Η μετάβαση στην «πράσινη ανάπτυξη» αφορά μια ολιστική προσέγγιση. Μια στρατηγική επιλογή στο πλαίσιο του ευρύτερου επιχειρησιακού σχεδίου.
Τρανό παράδειγμα η Lidl Ελλάς που εδώ και 24 χρόνια που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα φροντίζει για τους δικούς της ανθρώπους και την προοπτική τους, για το κοινωνικό σύνολο και την ευημερία του, για το περιβάλλον και την προστασία του. Πετυχαίνει τους στόχους που θέτει γιατί αφουγκράζεται, προσαρμόζεται και αντιδρά με ρεαλισμό και αυτογνωσία.
Πολυεπίπεδες ενέργειες με γνώμονα την πρωτοβουλία Science Based Targets
Με τη συμμετοχή της στην πρωτοβουλία «Science Based Targets», η Lidl Ελλάς δεσμεύεται -μεταξύ άλλων- να καθορίσει και να υλοποιήσει συγκεκριμένους, επιστημονικά τεκμηριωμένους κλιματικούς στόχους, καθώς και να προωθήσει αποτελεσματικά μέτρα για την προστασία του κλίματος.
Πρακτικά, ως μέλος του Ομίλου Schwarz η Lidl Ελλάς έχει δεσμευτεί σε μια σειρά κρίσιμων στόχων, όπως η μείωση των πλαστικών κατά 20% ή την μείωση 25% της μέσης περιεκτικότητας ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025.
Παράλληλα, στόχος είναι να υπάρξει μείωση της σπατάλης τροφίμων κατά 50% στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030. Στο ίδιο πλαίσιο, η εταιρεία έχει δεσμευτεί μεταξύ άλλων και για:
- 100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025
- 100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά
- 100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025
Η μεγάλη εικόνα: Η Lidl Ελλάς μειώνει το οικολογικό αποτύπωμα
Οι παραπάνω προσπάθειες είναι λίγες μόνο προσπάθειες στο πλαίσιο των στρατηγικών πρωτοβουλιών για μείωση του οικολογικού αποτυπώματος, με μέτρα στοχευμένα:
Η εταιρεία προμηθεύεται πρώτες ύλες με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Μειώνει τη σπατάλη τροφίμων και υλικών συσκευασίας. Παράλληλα επιδιώκει μια κοινωνικά δίκαιη, οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού, ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αυτού από την αλυσίδα εφοδιασμού της.
«Δεσμεύει εαυτόν... και συνεργάτες»
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς προς μια βιώσιμη ανάπτυξη η Lidl Ελλάς θέτει ως στόχο την αποφυγή εν συνεχεία στη μείωση και όπου δεν καθίσταται δυνατό διαφορετικά, στην αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και στην εφοδιαστική της αλυσίδα.
Ειδικότερα, θέτει ως στόχους όπου και να δραστηριοποιείται (σε όλες της χώρες) την μείωση κατά 80% το 2030 των εκπομπών CO2 σε σχέση με το 2019.
Από την άλλη πλευρά «δεσμεύει» και τους συνεργάτες - προμηθευτές της (που νομοτελειακά ευθύνονται σε σημαντικό βαθμό και αυτοί και σχετίζονται με τα τελικά προϊόντα) με στόχο την ενίσχυση των προσπαθειών προς μια αειφόρο ανάπτυξη: τους καλεί να θέσουν έως το 2026 δικούς τους κλιματικούς στόχους βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας Science Based Targets.
Πράσινη ενέργεια παντού
Όπως έχει σχεδιάσει η εταιρεία, την επόμενη 4ετία αναμένεται να έχουν εγκατασταθεί σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της, ενώ πληθώρα κινήσεων έχουν ήδη λάβει χώρα εσωτερικά στον Όμιλο ώστε να μειωθεί αισθητά η μείωση της κατανάλωσης. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως σήμερα η Lidl Ελλάς έχει εγκαταστήσει περίπου 10.000 φωτοβολταϊκά πάνελ!
Επί του παρόντος αριθμεί 11 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε την εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες της στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
Έως το τέλος του οικονομικού έτους 2025 η εταιρεία θα έχει προχωρήσει με 26 επιπλέον φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις σε καταστήματα.
Η εταιρεία κάνει 100% χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της. Επιπλέον, έχει αντικαταστήσει στους χώρους πώλησης όλων των καταστημάτων της, καθώς και στο μεγαλύτερο μέρος του συνόλου των εγκαταστάσεών της, τους συμβατικούς λαμπτήρες με λαμπτήρες LED.
Επί του παρόντος λειτουργεί σταθμούς ηλεκτρικής φόρτισης σε 28 καταστήματα, καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Σχόλια