Οι νέες advertising λύσεις της Skroutz για τους εμπόρους και τα brands: Οι ειδικοί της εταιρείας μιλούν στο epixeiro.gr
Τις πλέον σύγχρονες διαφημιστικές λύσεις για τα συνεργαζόμενα brands προσφέρει το γνωστό marketplace, Skroutz. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα - μεταξύ άλλων - οι συνεργάτες της εταιρείας θα έχουν την δυνατότητα για δημιουργία, διαχείριση και παρακολούθηση campaigns προώθησης προϊόντων με νέα Performace Marketing λύση.
Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε επικοινωνιακή ανάγκη των brands θα μπορεί να καλύπτεται με ειδικά εργαλεία για όλο το marketing funnel - από awareness και consideration μέχρι και λύσεις για conversion.
Με αφορμή τα τελευταία νέα, το epixeiro.gr συνομίλησε με την Product Manager, Έλενα Μπαρμποπούλου και τον Advertising Manager της Skroutz, Ιωάννη Χρόνη.
Τα δυο στελέχη έθεσαν επί τάπητος τις νέες διαφημιστικές υπηρεσίες και εργαλεία που προσφέρει η εταιρεία στους εμπόρους, προσδίδοντας υπεραξία στις μεταξύ τους σχέσεις και στην περαιτέρω προοπτική και εξέλιξη των brands.
Όπως εξηγούν, άλλωστε, αποτελεί δέσμευση για την εταιρεία η συνεχής προσπάθεια για έξτρα παροχές προς τους συνεργάτες με στόχο την καλύτερη δυνατή επικοινωνία σε ένα περιβάλλον όπως το marketplace που έχει δημιουργήσει η Skroutz, το οποίο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Αναλυτικά:
Τι κενό υπήρχε στην αγορά; Πώς λάβατε την πρωτοβουλία για την νέα Performance Marketing λύση;
Γιάννης: To Skroutz είναι ένα πολύ ισχυρό μέσο διαφήμισης που διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα που διατίθενται στην αγορά για δύο λόγους:
Πρώτον, διότι η πλατφόρμα διαθέτει το μεγαλύτερο ενεργό καταναλωτικό κοινό που θα μπει στο site με σκοπό να αγοράσει. Οκτώ εκατ. μοναδικών επισκεπτών σε μηνιαία βάση, μας κατατάσσουν σταθερά στην πρώτη θέση των online αγορών στην Ελλάδα, με τα πέντε, περίπου, εκατομμύρια εξ’ αυτών να είναι εγγεγραμμένοι χρήστες και οι 170 χιλιάδες Skroutz Plus συνδρομητές. Και δεύτερον, διότι οι διαφημιστικές λύσεις που προσφέρουμε επιτρέπουν να "τοποθετήσουμε" τη διαφήμιση σε οποιοδήποτε στάδιο του marketing funnel, από το πρώτο σημείο αλληλεπίδρασης με τον καταναλωτή και την προσέλκυση της προσοχής του (awareness, consideration) μέχρι την πώληση (conversion).
Πρόσφατα, λοιπόν, σε συνέχεια σταθερών αιτημάτων που λαμβάνουμε, δουλέψαμε στο να κάνουμε διαθέσιμη για πρώτη φορά σε όλα τα Brands τη δυνατότητα διαφήμισης με "Sponsored Products" με μια Programmatic Buying πλατφόρμα.
Είναι αλήθεια πως η πανδημία και η άνθιση της τεχνολογίας έχουν αλλάξει ραγδαία το τοπίο στις καταναλωτικές συνήθειες αλλά και τις ανάγκες των εμπόρων. Τι έχετε εντοπίσει;
Έλενα: Πράγματι, οι ανάγκες διαχείρισης της πανδημίας μετασχημάτισαν την εικόνα του εμπορίου, καθιστώντας το ως θεμελιώδη εφαρμογή της τεχνολογίας.
Στο Skroutz, ανταποκριθήκαμε στις αυξημένες απαιτήσεις της περιόδου όχι τόσο λόγω της τεχνολογικής μας καινοτομίας και της δυνατότητας της πλατφόρμας μας για κλιμάκωση, αλλά κυρίως για τις δυνατότητες που δώσαμε στην ουσία της εμπειρίας αγορών και οι οποίες διαφοροποιούνται σημαντικά από μια ταξινόμηση ή την αναζήτηση προϊόντων και σύγκριση τιμών.
Αντίστοιχα, διαφοροποιήθηκαν και οι διαφημιστικές ανάγκες των συνεργατών μας. Είδαμε μεγαλύτερη ανάγκη για επικοινωνία σε άμεσα διαθέσιμα προϊόντα καθώς οι μεγάλες καθυστερήσεις στην αλυσίδα προμηθειών δεν άφησαν επιλογές στους διαφημιζόμενους - έπρεπε να επικοινωνηθούν και να προωθηθούν πολύ συγκεκριμένες σειρές προϊόντων. Αν και πλέον έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα, η ανάγκη για αυξημένη αποτελεσματικότητα παραμένει. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, θέλουμε να τους παρέχουμε περισσότερες διαφημιστικές λύσεις πιο εστιασμένες στο “Return on Investment”.
Έλενα Μπαρμποπούλου, Product Manager της Skroutz
Μιλήστε μας για τη συνολική διαδικασία των διαφημιστικών λύσεων που προσφέρετε. Τι χρειάζεται να ξέρει ένας συνεργάτης βήμα προς βήμα;
Γιάννης: Αρχικά θα θέλαμε να σημειώσουμε πως οι διαφημιστικές μας λύσεις καλύπτουν όλες τις ανάγκες είτε ένας διαφημιζόμενος θέλει να εστιάσει σε λύσεις awareness, είτε και σε μια πιο hard-selling προσέγγιση. Θα έλεγα πως δεν υπάρχει κάποιος οδηγός βήμα βήμα καθώς οι ανάγκες κάθε συνεργάτη είναι εκείνες που διαμορφώνουν την προσέγγιση. Ενδεικτικά θα αναφέρω:
Στο Skroutz Feed, τη νέα μας home page, οι επισκέπτες της πλατφόρμας βλέπουν περιεχόμενο με βάση τα δικά τους ενδιαφέροντα, τις κατηγορίες και τα προϊόντα που συνηθίζουν να αναζητούν και να επισκέπτονται. Videos με προϊόντα, οδηγοί αγοράς και προσφορές εμπνέουν τον επισκέπτη να ανακαλύψει trends, να ενημερωθεί για νέες κυκλοφορίες, να μάθει τα χαρακτηριστικά των προϊόντων και να αλληλεπιδράσει με άλλους καταναλωτές. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν τη νέα δυνατότητα στοχεύοντας σε συγκεκριμένα κοινά, για παράδειγμα σε segments τεχνολογίας, οικιακών συσκευών ή μόδας, και, επομένως σε καταναλωτές που επισκέπτονται και αλληλεπιδρούν περισσότερο με προϊόντα στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Παρέχουμε, δηλαδή, μια πολύ ισχυρή στόχευση στο κοινό που χρειάζονται οι διαφημιζόμενοι, ώστε το μήνυμά τους να είναι πάντα σχετικό με τις ανάγκες του κοινού που θέλουν να προσελκύσουν. Έτσι, αυξάνονται οι πιθανότητες για πωλήσεις αλλά και η προβολή του εκάστοτε διαφημιζόμενου οργανικά μέσα στο Skroutz.
Και, φυσικά, συνεχίζουμε να προσφέρουμε λύσεις με interactive rich media στις χορηγίες κατηγορίας - placements που μπορεί να αξιοποιήσει ένας συνεργάτης στο πλαίσιο μιας διαφημιστικής του καμπάνιας και να απευθυνθεί στο κοινό της κατηγορίας που έχει επιλέξει (σε consideration level) και πάλι, πολύ κοντά στην απόφαση αγοράς του καταναλωτή.
Πώς λειτουργούσε το σύστημα διαφήμισης στο παρελθόν και πώς τώρα; Με τα νέα εργαλεία υπάρχει κόστος, συμβατικές υποχρεώσεις, άλλα σημεία που θέλετε να επισημάνετε;
Έλενα: Το όραμα της εταιρείας μας είναι να έχουμε χαρούμενους καταναλωτές και επιτυχημένους συνεργάτες. Μια βασική μας αρχή ήταν και παραμένει να διατηρήσουμε την καλύτερη δυνατή online αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή και παράλληλα να διαθέσουμε αποτελεσματικά εργαλεία ανάπτυξης στους συνεργάτες μας. Υπό αυτή την έννοια, ήμασταν αρκετά προσεκτικοί στο σχεδιασμό των διαφημιστικών μας λύσεων, με ένα επιλεγμένο group συνεργατών.
Τα τελευταία χρόνια το Skroutz άλλαξε ριζικά. Μιλάω για τον πλήρη μετασχηματισμό, από ένα εργαλείο αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών σε ένα ολοκληρωμένο Μarketplace περιβάλλον που καλύπτει όλο το φάσμα της πώλησης από την αρχή μέχρι το τέλος, από την αναζήτηση μέχρι την αποστολή. Τα τελευταία χρόνια, η γιγάντωση του Skroutz Marketplace έδωσε τη δυνατότητα να επανεξετάσουμε πολλές από τις λύσεις μας και να τις εντάξουμε στο ταξίδι του καταναλωτή με τρόπο που όχι μόνο να μην τον εμποδίζουν σε κάτι αλλά να τον βοηθούν και στην απόφαση αγοράς.
Λάβετε υπόψη σας πως το Skroutz είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που βασίζει την ανάπτυξή της σε δεδομένα. Δεδομένα αξιοποιούμε για τον σχεδιασμό όλων των λύσεων μας. Άρα σχεδιάζουμε κάτι, το δοκιμάζουμε, μετράμε τα αποτελέσματα, διορθώνουμε και αν χρειαστεί το ξανα σχεδιάζουμε από την αρχή.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αυτοματοποίηση της διαφημιστικής λύσης που ονομάζουμε “sponsored product”. Πρόκειται για ένα διαφημιστικό όχημα με το οποίο τα brands μπορούν να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν να διαφημίσουν στις πρώτες θέσεις κατάταξης της αντίστοιχης κατηγορίας.
Στο παρελθόν, αυτό το διαφημιστικό εργαλείο είχε τη λογική του booking συγκεκριμένου διαστήματος και θέσης, κατόπιν συμφωνίας με τον πελάτη. Πλέον έχουμε, περάσει σε μια πολύ πιο σύγχρονη, αυτοματοποιημένη προσέγγιση με δυναμικά placements και bidding σε κάθε κατηγορία. Πρόκειται για μια self-served advertising λογική, που δίνει πλήρη ελευθερία στον συνεργάτη να διαμορφώσει το δικό του conversion based πλάνο και να έχει πλήρη έλεγχο σε επίπεδο προϊόντος, κόστους, διάρκειας και reporting.
Αξίζει να τονίσω ότι οι λύσεις που αναπτύσσουμε με δική μας τεχνογνωσία απαντούν σε μια σημαντική πρόκληση της διαφημιστικής αγοράς, αυτή των cookies. Ανέκαθεν, οι λύσεις μας ήταν και θα συνεχίσουν να είναι “cookieless”. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ο διαφημιζόμενος θα συνεχίσει να μπορεί να στοχεύει τα διαφημιστικά του μηνύματα στο κοινό που επιθυμεί, χωρίς να επηρεάζεται από την κατάργηση των third party cookies, μιας και το μεγαλύτερο μέρος της στόχευσης πραγματοποιείται με βάση το content που καταναλώνει ο χρήστης.
Απαιτείται διαφορετικός στρατηγικός σχεδιασμός ανά κατηγορία στην προώθηση και το marketing προϊόντων, υπάρχουν tailor - made λύσεις από την Skroutz στον ορίζοντα;
Γιάννης: Σαφέστατα και υπάρχει διαφορετικός στρατηγικός σχεδιασμός ανάλογα με την κατηγορία αλλά και με τις ανάγκες κάθε brand. Αντιλαμβάνεστε πως μιλάμε για προϊόντα διαφορετικού ύφους και αναγκών και, άρα, είναι δεδομένο πως ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πρότασης επικοινωνίας συνδέεται με την εκάστοτε κατηγορία. Για παράδειγμα, η προώθηση ενός αντηλιακού διαφέρει σημαντικά από εκείνη εντός κλιματιστικού παρόλο που μιλάμε για δυο κατηγορίες με κοινό seasonality.
Φυσικά, σχεδιάζουμε με τους συνεργάτες μας και tailor-made λύσεις με τρόπο που να απαντούν στις ανάγκες μιας συγκεκριμένης καμπάνιας ή και στο ύφος του εκάστοτε brand γενικά. CRM καμπάνιες, δημιουργία ειδικών σελίδων αφιερωμένων στα brands μέσω των οποίων οι συνεργάτες μπορούν από το να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές για κάτι νέο μέχρι και να διεκδικήσουν περισσότερες πωλήσεις.
Από τη φύση μας, είμαστε μια εταιρεία ανοιχτή στις προκλήσεις. Θα ακούσουμε οποιαδήποτε ανάγκη και θα προσπαθήσουμε να την μετουσιώσουμε σε μια λύση που θα φέρει αποτέλεσμα και αμοιβαίο όφελος σε συνεργάτη και καταναλωτή. Και είναι αρκετές οι φορές που δοκιμάζουμε πράγματα μαζί με brands για να καταλήξουμε στον συνδυασμό των οχημάτων που απαντά καλύτερα στις ανάγκες τους.
Ιωάννης Χρόνης, Advertising Manager της Skroutz
Τι άλλα σχέδια έχετε με στόχο την εμβάθυνση των σχέσεων με τους εμπόρους, την καλύτερη δυνατή προώθηση των προϊόντων και την αναβάθμιση του Skroutz συνολικά;
Έλενα: Ο σχεδιασμός νέων λύσεων είναι σταθερά στους στόχους μας για το μέλλον. Στο προσεχές διάστημα θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε υπηρεσία δεδομένων. Στόχος μας είναι να δίνουμε στους συνεργάτες μας τα εργαλεία και τα δεδομένα που χρειάζονται προκειμένου να αντιληφθούν τη θέση τους στην αγορά, να αξιολογήσουν τις ευκαιρίες ανάπτυξης και να αξιοποιήσουν τις λύσεις που προσφέρουμε για να πετύχουν τους στόχους τους.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο κινούμαστε και στις διαφημιστικές υπηρεσίες μας, εξελίσσουμε συνεχώς το reporting ώστε ο διαφημιζόμενος να γνωρίζει πως τα κανάλια μας συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων τους. Φέρνουμε και επιπλέον λειτουργίες και οχήματα διαφήμισης εστιασμένα σε όλα τα στάδια του funnel. Ένα από αυτά, μάλιστα, θα αφορά και στον πολύ μεγάλο όγκο αναζητήσεων των χρηστών μας μέσα στην πλατφόρμα με δυνατότητες keyword targeting οπότε όσοι συνεργάτες μας εγγραφούν από τώρα θα επωφεληθούν πρώτοι.
Γιάννης: Να συμπληρώσω πως όταν μιλάμε με brands, συζητάμε και για άλλους άξονες συνεργασίας εκτός από διαφημιστικές ανάγκες. Από την συνδιαμόρφωση του περιεχομένου έως και συνεργασία σε επίπεδο καλύτερης αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών. Γι' αυτό και έχουμε αναπτύξει ομάδες υποστήριξης και ανάπτυξης των συνεργατών μας: H καταρτισμένη ομάδα για τη διαφήμιση “Advertising team” αλλά και μια νέα ομάδα Partners Success, που δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους συνεργάτες - brands να γνωρίσουν τα εργαλεία που είναι άμεσα διαθέσιμα και έχουν σχεδιαστεί για να τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν περαιτέρω. Πώς; Δίνοντάς τους πρόσβαση σε ένα καταναλωτικό κοινό, που ενδιαφέρεται να αγοράσει. Στόχος μας είναι να σχεδιάσουμε κοινά πλάνα ανάπτυξης και να δημιουργήσουμε αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες που αντέχουν στο χρόνο.
Η δέσμευσή μας είναι πως θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε καινοτόμες λύσεις που θα απαντούν στις ανάγκες της αγοράς και στις ανάγκες των συνεργατών μας και θα τους παρέχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά μέσα σε ένα περιβάλλον που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Σχόλια