Πώς να αντιμετωπίσετε τον συνάδελφο που σας φορτώνει τη δουλειά του
Έχετε κουραστεί να είστε συνεχώς υπερφορτωμένοι με παραπάνω δουλειά από τον συνάδελφο που φαίνεται να μην υπολογίζει τον δικό σας φόρτο εργασίας;
Μέσα από την εμπειρία μου έχω δει αυτό το ζήτημα να προκύπτει ξανά και ξανά σε κάθε είδους εργασιακό περιβάλλον. Ωστόσο υπάρχουν αποτελεσματικές στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να διαχειριστείτε παρόμοιες καταστάσεις και να ανακτήσετε τον έλεγχο στην εργασία σας. Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστώ μαζί σας 7 ιδέες, για να ξεκινήσετε να εργάζεστε πιο έξυπνα και όχι πιο σκληρά.
1. Βάλτε όρια
Το πρώτο βήμα στην αντιμετώπιση ενός συναδέλφου που σας αναθέτει συνεχώς τη δουλειά του, είναι να θέσετε όρια και να τα περιφρουρήσετε. Είναι σημαντικό να τον ενημερώσετε ότι έχετε δικά σας καθήκοντα να ολοκληρώσετε και ότι δεν μπορείτε να αναλάβετε επιπλέον εργασία. Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας να επικοινωνήσετε αυτό το μήνυμα με ευγένεια, σεβασμό αλλά και συνέπεια. Αποφύγετε να φανείτε εχθρικοί ή απορριπτικοί, καθώς αυτό μπορεί να βλάψει την εργασιακή σας σχέση περισσότερο.
2. Επικοινωνήστε
Η επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας. Προτείνετε τρόπους στον συνάδελφο σας για να διαχειριστεί καλύτερα τον φόρτο εργασίας του. Προσφέρετε συμβουλές για το πώς μπορεί να ιεραρχήσει τα καθήκοντα του αλλά και πως να ζητήσει βοήθεια από άλλους. Αυτό μπορεί να τον βοηθήσει να αναπτύξει καλύτερες δεξιότητες διαχείρισης χρόνου και να μειώσει την εξάρτηση του από εσάς.
3. Πείτε όχι
Είναι σημαντικό να καταφέρετε να λέτε όχι με άνεση, στο συνάδελφο σας. Αν σας ζητήσει να αναλάβετε τη δουλειά του, αρνηθείτε ευγενικά και υπενθυμίσετε του τις δικές σας εργασίες που πρέπει να ολοκληρώσετε. Να είστε αυστηροί αλλά ευγενικοί και αποφύγετε να απολογηθείτε ή να αμυνθείτε.
4. Συνεργαστείτε
Αν ο συνάδελφος σας, ζητήσει βοήθεια σε μια συγκεκριμένη εργασία, προτείνετε να συνεργαστείτε αντί να την αναλάβετε εξ ολοκλήρου. Με αυτόν τον τρόπο θα μοιραστείτε τον φόρτο εργασίας, θα ενδυναμώσετε το πνεύμα συλλογικότητας και θα συνεισφέρετε σε ένα πιο θετικό εργασιακό περιβάλλον.
5. Καταγράψτε τα περιστατικά
Αν ο συνάδελφος σας συνεχίζει να σας πιέζει να αναλάβετε τμήματα της δικής του δουλειάς παρά τις προσπάθειές σας να θέσετε όρια, καταγράψτε τα περιστατικά στην ατζέντα σας. Η καταγραφή μπορεί να σας βοηθήσει να περιγράψετε στον προϊστάμενο σας με σαφήνεια την κατάσταση παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία και να τον βοηθήσετε να κατανοήσει την έκταση του προβλήματος.
6. Προσφέρετε feedback
Εάν παρατηρείτε ότι ο συνάδελφος σας δυσκολεύεται με ορισμένες εργασίες, προσφέρετε feedback και υποστήριξη, για να τον βοηθήσετε να βελτιώσει τις δεξιότητες του.
7. Μιλήστε στον προϊστάμενο σας
Εάν η κατάσταση γίνει μη διαχειρίσιμη, μιλήστε με τον προϊστάμενο σας και ζητήστε τη συμβουλή του. Περιγράψετε την κατάσταση και προσκομίσετε στοιχεία που τεκμηριώνουν τη θέση σας. Ο προϊστάμενος μπορεί να είναι σε θέση να μεσολαβήσει και να σας βοηθήσει να βρείτε μια λύση. Εν κατακλείδι η διαχείριση ενός συναδέλφου που προσπαθεί να μεταβιβάσει συστηματικά τα καθήκοντα του σε εσάς, μπορεί να είναι μια δύσκολη εμπειρία. Ωστόσο θέτοντας όρια, επικοινωνώντας αποτελεσματικά, λέγοντας όχι με συνέπεια, συνεργαζόμενοι όταν είναι δυνατόν, καταγράφοντας την κατάσταση, προσφέροντας ανατροφοδότηση και αναζητώντας βοήθεια όταν χρειάζεται, μπορείτε να διαχειριστείτε την κατάσταση με επαγγελματικό και αποτελεσματικό τρόπο.
Θυμηθείτε να παραμένετε ευγενικοί σε κάθε προσπάθεια που κάνετε, καθώς αυτό θα συμβάλει στη διατήρηση ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος.
Σχόλια