Το προφίλ σας στο LinkedIn είναι ένας ψηφιακός χώρος για να χτίσετε το επαγγελματικό σας brand, να προβάλετε τις επιτεύξεις και τις δεξιότητές σας, να μοιραστείτε περιεχόμενο με άλλους επαγγελματίες και να συνδεθείτε με συναδέλφους, επιχειρηματικούς εταίρους και πιθανούς εργοδότες.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τραβήξει και να διατηρήσει την προσοχή των επισκεπτών. Κάποιοι μπορεί να αναζητούν υπαλλήλους στην εταιρεία σας ή στον κλάδο σας, να σας θυμούνται από μια διάσκεψη ή συνέδριο και να θέλουν να μάθουν περισσότερα για τις επιτεύξεις σας. Γι' αυτό πρέπει να δημιουργήσετε ένα (σχεδόν) άψογο προφίλ στο LinkedIn.
Εδώ θα βρείτε μια σειρά από βήματα και προτάσεις για να τελειοποιήσετε όσο το δυνατόν το προφίλ σας:
Ανεβάστε μια εξαιρετική φωτογραφία προφίλ
Το πρώτο σημαντικό βήμα. Ανεβάστε μια καλή φωτογραφία προφίλ. Σύμφωνα με την Διευθύντρια Περιεχομένου Μάρκετινγκ του LinkedIn, Jane Deehan, η φωτογραφία προφίλ σας πρέπει να είναι πρόσφατη, να σας μοιάζει και το πρόσωπό σας να καταλαμβάνει περίπου το 60% του συνολικού χώρου. Ο στόχος εδώ είναι να δείχνετε όπως συνήθως εμφανίζεστε στην εργασία. Αποφύγετε selfie, φωτογραφίες με φίλους και από εκδηλώσεις. Ωραία η φωτογραφία που ήσουν κουμπάρα πέρυσι το καλοκαίρι, αλλά σίγουρα δεν σε κολακεύει ως επαγγελματία.
Ντυθείτε επαγγελματικά και να φαίνεστε περιποιημένοι. Αποφεύγετε έντονα χρώματα, όπως το μαύρο, το άσπρο και το κόκκινο, καθώς επίσης αποφεύγετε έντονους τόνους, όπως το έντονο ροζ, το πράσινο, το κίτρινο και το πορτοκαλί, και αποφεύγετε τα patterns (λαχούρ, ρίγες, πουά κοκ). Βάλτε το πρόσωπό σας στο κέντρο του πλαισίου. Κόψτε τη φωτογραφία από το πάνω μέρος του ώμου μέχρι λίγο πάνω από το κεφάλι. Φτιάξτε την έκφραση του προσώπου σας: Θέλετε να δείχνετε ζεστοί και φιλικοί και μην ξεχνάτε να χαμογελάτε με τα μάτια σας.
Αντωνυμίες
Οι αντωνυμίες είναι σημαντικό μέρος του οικοσυστήματος εργασίας - κυρίως από απόσταση και προσθέτοντάς τες εξαρχής μπορείτε να αποφύγετε οποιαδήποτε άβολη στιγμή αργότερα. Είτε πρόκειται για "she/her" (αυτή/της), "he/him" (αυτός/του), "they/them" (αυτοί/τους) ή άλλος συνδυασμός που ταιριάζει καλύτερα στην ταυτότητά σας, το να περιλαμβάνετε τις αντωνυμίες σας αξίζει πάντα στο προφίλ σας στο LinkedIn. Αυτό δείχνει επίσης την συμπεριληπτική σας κουλτούρα.
Ορίστε μια φωτογραφία φόντου
Μαζί με τη φωτογραφία προφίλ σας, μπορείτε επίσης να ορίσετε μια ευρύτερη φωτογραφία φόντου που απεικονίζει λίγο περισσότερα για εσάς. Εδώ, δεν είναι τόσο σημαντικό να είστε εσείς (ή το πρόσωπό σας) στο κάδρο, αλλά θέλετε να είναι κάτι που θα εντυπωθεί και θα δώσει περισσότερες πληροφορίες για εσάς ως πρόσωπο. Για παράδειγμα, αν είστε ένας freelancer που εργάζεται από το σπίτι, μπορείτε να περιλάβετε μια φωτογραφία σας στο γραφείο σας να δουλεύετε σκληρά.
Δημιουργήστε κεφαλίδα που θα σας αυτοπροσδιορίσει
Η κεφαλίδα σας μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αύξηση της επίδρασης του προφίλ σας. Ενώ αυτή η σύντομη περιγραφή χρησιμοποιείται συχνά για τους τίτλους θέσεων εργασίας, μπορείτε να πάτε ένα βήμα παραπέρα προσθέτοντας λίγο περισσότερες λεπτομέρειες για τον τρέχοντα ρόλο σας, τι σημαίνει για εσάς ή τι έχετε επιτύχει. Μέσα σε λίγες λέξεις θα έχετε βοηθήσει κάποιον/α που επισκέφθηκε το προφίλ σας να καταλάβει εν συντομία περισσότερα για σας.
Αποφύγετε τα φαινομενικά λόγια (και τις κοινοτυπίες)
Αυτού του είδους οι αυτοπροβαλλόμενες προτάσεις είναι κοινές στο LinkedIn, αλλά μοιάζουν επί της ουσίας ανούσιες και κανείς δεν δίνει σημασία. Γεμάτες από λέξεις-κλειδιά και ιδιωματικές εκφράσεις, δεν αναδεικνύουν τελικά τις επιτυχίες- αντίθετα, αποτελούν μια γενική επανάληψη όρων που οι προσλαμβάνοντες έχουν δει εκατοντάδες φορές πριν. Η καλύτερη επιλογή; Αποφύγετε κοινοτυπίες, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, κλισέ και στερεοτυπικές λέξεις κλειδιά της ειδικότητας σας. Αντ' αυτού, να είστε σαφείς και συγκεκριμένοι σχετικά με τις επιτυχίες σας.
Πείτε την ιστορία σας και συστηθείτε
Έχετε μια ιστορία να διηγηθείτε και η περίληψη σας στο LinkedIn σας επιτρέπει να την παρουσιάσετε όπως επιθυμείτε. Και ενώ μερικοί επαγγελματίες απλά τη χρησιμοποιούν για να αναφέρουν τις πρόσφατες θέσεις εργασίας ή τις πιο σημαντικές δεξιότητες τους, μπορείτε να δώσετε περισσότερες πληροφορίες για το ποιος/α είστε - τι σας οδήγησε στην τρέχουσα θέση εργασίας σας; Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον; Το όραμά σας κοκ. Συνοπτικά:
Είναι σημαντικό να αναφέρετε τις μεγαλύτερες μετρήσιμες επιτεύξεις σας, παρέχοντας αποδείξεις και αναφορές από αξιόπιστα δημοσιεύματα και έρευνες.
Πρέπει να επισημάνετε τους τομείς ειδίκευσής σας, αναφέροντας συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες που σας ξεχωρίζουν. Μπορείτε να ενισχύσετε την αξιοπιστία σας αναφέροντας παραδείγματα από την καριέρα σας και να παρουσιάσετε την προσωπική σας ιστορία που συνδέεται με τις επιτυχίες σας.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να περιγράψετε τις κύριες δεξιότητες σας, αναδεικνύοντας αυτές που είναι πιο σημαντικές και συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις του επαγγελματικού σας πεδίου. Ακόμα, αξίζει να επισημάνετε το τι σας κάνει μοναδικό και πως αυτή η μοναδικότητα συμβάλλει στην επιτυχία σας ως επαγγελματία.
Τέλος, πρέπει να παρουσιάσετε την υπεραξία σας, επισημαίνοντας τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να συνεισφέρετε στην επιχείρηση ή τον οργανισμό στον οποίο επιθυμείτε να εργαστείτε. Αξίζει να χρησιμοποιήσετε αναφορές από αξιόπιστα άρθρα και έρευνες για να αποδείξετε την αξία σας και τον αντίκτυπο που μπορείτε να έχετε.
Συγχρονίστε (Sync) το προφίλ σας
Αξίζει επίσης να συγχρονίσετε (Sync) το προφίλ σας με τον κατάλογο των ηλεκτρονικών σας επαφών - αλλά βεβαιωθείτε ότι έχετε την άδεια της εταιρείας εάν χρησιμοποιείτε την επίσημη επαγγελματική σας διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εξοπλισμένο με αυτά τα δεδομένα email, το LinkedIn μπορεί να προτείνει επαφές που μπορεί να έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα.
Επισημάνετε τις δεξιότητές σας
Ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του προφίλ σας στο LinkedIn είναι η λίστα με τις δεξιότητές σας. Η πλατφόρμα διευκολύνει την αναζήτηση και επιλογή δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην εμπειρία και την ειδίκευσή σας, αλλά αυτό συνοδεύεται από έναν προειδοποιητικό λόγο: Ο μεγάλος αριθμός των δεξιοτήτων που είναι διαθέσιμες στο LinkedIn μπορεί να σας κάνει να «υπερβείτε τον εαυτό σας» και να πλημμυρίσετε το προφίλ σας με δεξιότητες που είναι μόνο εμμέσως σχετικές με την τρέχουσα ή μελλοντική εργασία σας. Ενώ η επισήμανση των δεξιοτήτων σας είναι κρίσιμη, βεβαιωθείτε ότι είναι σχετικές με εσάς και την εμπειρία σας.
Μοιραστείτε σχετικό περιεχόμενο
Μιλώντας για συνάφεια, τα προφίλ δεν υπάρχουν μόνα τους. Ως αποτέλεσμα, αξίζει να μοιραστείτε σχετικό περιεχόμενο, όπως αναρτήσεις που έχετε δημιουργήσει εσείς οι ίδιοι ή από επιδραστικά πρόσωπα του κλάδου ως μέρος της σελίδας/τοίχου του προφίλ σας. Εάν πιθανές επαφές βρουν και κάνουν κλικ σε εξαιρετικό περιεχόμενο από το προφίλ σας, είναι πιθανότερο να επιστρέψουν και να συνδεθούν περαιτέρω με εσάς.
Παραμείνετε συνδεδεμένοι
Είναι επίσης μια καλή ιδέα να παραμείνετε συνδεδεμένοι μόλις το προφίλ σας είναι ενεργό. Ασχοληθείτε, συνδεθείτε και γίνεται πιο διαδραστική με το προφίλ για τουλάχιστον 15 λεπτά την εβδομάδα για να δείτε τι έχετε χάσει, να κάνετε σχόλια σε σχετικές ιστορίες και να απαντήσετε σε οποιαδήποτε μηνύματα.
Δημοσιεύστε περιεχόμενο
Ενώ ένα ισχυρό προφίλ στο LinkedIn είναι μια εξαιρετική αρχή, απαιτεί τακτική συντήρηση για να λειτουργεί με την πάροδο του χρόνου. Παρόλο που το LinkedIn διαφέρει σαφώς από τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook ή το Twitter, εξαρτάται εξίσου από την ενημέρωση του περιεχομένου για να διατηρηθεί φρέσκο και ενδιαφέρον. Ως αποτέλεσμα, αξίζει να δημοσιεύετε νέο περιεχόμενο - είτε υλικό που έχετε δημιουργήσει μόνοι σας, είτε άλλα δημοσιεύματα/άρθρα που βρίσκετε ενδιαφέρον.
Γίνετε δημόσιος
Εάν θέλετε οι επαφές να σας βρίσκουν και οι εργοδότες να σας εντοπίζουν, πρέπει να καταστήσετε το προφίλ σας δημόσιο. Είναι μια εύκολη διαδικασία που βρίσκεται στις ρυθμίσεις του προφίλ σας και θα βοηθήσει περαιτέρω στην εξωστρέφεια σας.
Κρατήστε ενημερωμένη την τοποθεσία σας
Αξίζει επίσης να κρατάτε ενημερωμένη την τοποθεσία σας για να βοηθήσετε τις επαφές και τους εργοδότες να σας εντοπίζουν πιο εύκολα. Όταν οι εργοδότες ψάχνουν για νέα ταλέντα, η τοποθεσία είναι ένας καθοριστικός παράγοντας - η συμπερίληψη της τοποθεσίας σας βοηθά τις εταιρείες να περιορίσουν την αναζήτησή τους πιο γρήγορα και αυξάνει τις πιθανότητές σας να λάβετε ένα μήνυμα.
Αποκτήστε ένα προσαρμοσμένο URL
Ενώ βρίσκεστε στη σελίδα Επεξεργασία προφίλ και URL, αξίζει να προσαρμόσετε το URL σας για να διευκολύνετε την εύρεση του προφίλ σας. Όταν εγγραφείτε στο LinkedIn, συνήθως σας ανατίθεται ένα URL που περιέχει μέρη του ονόματος και του επωνύμου σας μαζί με μια τυχαία σειρά αριθμών. Όπου είναι δυνατόν, αφαιρέστε τους αριθμούς και καταστήστε το URL με το πλήρες όνομα και επώνυμο σας. Εάν αυτό είναι ήδη κατειλημμένο, δοκιμάστε να προσθέσετε ένα μεσαίο αρχικό ή κάτι άλλο που σας προσδιορίζει περισσότερο.
Ενημερώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας
Εάν οι πληροφορίες επικοινωνίας σας δεν είναι ανανεωμένες, μπορεί να χάσετε ευκαιρίες. Ενώ ορισμένοι εργοδότες και επαφές θα χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων του LinkedIn, άλλοι προτιμούν τα ηλεκτρονικά μηνύματα ή τις τηλεφωνικές κλήσεις. Κρατώντας τις πληροφορίες σας ενημερωμένες, αυξάνετε τις πιθανότητες να συνδεθείτε με άλλους.
Προσαρμόστε τις προσκλήσεις σας
Παρόλο που πολλές επαφές γίνονται με φυσικό τρόπο στο LinkedIn, θα υπάρχουν καταστάσεις όπου θα θέλετε να αναζητήσετε ενεργά συγκεκριμένες επαφές. Για να είναι αποτελεσματικό, χρειάζεται όμως να δημιουργήσετε μια προσαρμοσμένη πρόσκληση που παρέχει μια επισκόπηση των κυρίων σημείων του προφίλ σας - ποιος είστε, τι κάνετε και γιατί έχει σημασία - μαζί με ένα προσωπικό μήνυμα για τον λόγο που αυτή η σύνδεση είναι σημαντική για εσάς. Με τόσους χρήστες και τόσα αιτήματα, είναι σημαντικό να ξεχωρίσετε από το πλήθος.
«Φροντίστε» το δίκτυό σας
Τα δίκτυα που είναι υπερβολικά μεγάλα μπορούν να αποσπούν την προσοχή από τον κύριο σκοπό του προφίλ σας: τη σύνδεση με άτομα που έχουν παρόμοιες απόψεις και δεξιότητες για να επεκτείνετε την επιρροή σας στην βιομηχανία και πιθανότατα να προωθήσετε την καριέρα σας. Αποτέλεσμα; Βεβαιωθείτε ότι περιοδικά φροντίζετε το δίκτυό σας, έτσι ώστε το προφίλ σας να παραμένει «συμβατό» και συνυφασμένο με τους στόχους σας.
Κάντε τακτικές βελτιώσεις
Μην αφήνετε το προφίλ σας να μένει ανενεργό για πολύ καιρό. Εκτός από το να αλληλεπιδράτε με την πλατφόρμα για να δημοσιεύετε νέο περιεχόμενο και να αλληλεπιδράτε με νέες επαφές, είναι καλή ιδέα να ενημερώνετε το προφίλ σας τακτικά με νέες πληροφορίες για την τρέχουσα θέση εργασίας σας ή την κατάσταση αναζήτησης εργασίας, νέες δεξιότητες που έχετε αποκτήσει ή έργα που έχετε ολοκληρώσει. Αυτό δεν δείχνει μόνο συνέπεια, αλλά δείχνει επίσης ότι συνεχίζετε να αναπτύσσεστε και να μαθαίνετε - κάτι που οι πιθανοί εργοδότες ή συνεργάτες ψάχνουν πάντα.
Όλα είναι digital, αλλά και όχι!
Πρέπει να αντιμετωπίζετε το προφίλ σας στο LinkedIn με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζετε το βιογραφικό σας. Ωστόσο η τελευταία μου πρόταση ξεφεύγει από το LinkedIn και αφορά στην πραγματική ζωή. Αφού συνδεθείτε με τις επαφές που σας ενδιαφέρουν βρείτε μια ευκαιρία να γνωριστείτε από κοντά. Βρείτε συναδέλφους σε Συνέδρια και άλλες μεγάλες εταιρικές εκδηλώσεις, καλέστε τους σε κάποια δική σας εκδήλωση ή απλώς βγείτε για έναν καφέ δοθείσης ευκαιρίας. Σε μια καμία περίπτωση η προσωπική επαφή δεν θα αντικατασταθεί από την ψηφιακή.
Σχόλια