Tips & tricks για να αξιοποιήστε την Black Friday πιο αποδοτικά και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το μαύρο συνδέεται με δυσάρεστες καταστάσεις, στενάχωρα συναισθήματα, θλίψη ή και πένθος. Δεν είναι καν χρώμα, ακριβώς το αντίθετο – είναι η απόλυτη απουσία χρώματος, γι' αυτό και χαρακτηρίζεται ως μη-χρώμα. Υπάρχει όμως μία ημέρα του χρόνου, που το μαύρο κάνει χαρούμενο έναν πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Η ημέρα αυτή ονομάζεται Black Friday και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού προκαλεί ένα απίστευτο καταναλωτικό όργιο, με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά σχεδόν όλη τη διάρκεια της ημέρας και εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων να ποδοπατούνται για να προλάβουν να κάνουν τις αγορές τους σε σοκαριστικές τιμές.
Παρά τις διάφορες θεωρίες για την προέλευσή της, η ονομασία αυτής της ημέρας που για τους Αμερικανούς είναι παραδοσιακά ημέρα εκπτώσεων, φαίνεται να προέρχεται από την Φιλαδέλφεια (Philadelphia) των 50s και την τοπική αστυνομία. Οι αστυνομικοί αδυνατούσαν να βάλουν τάξη στο πλήθος που κατέφθανε από ολόκληρη την πολιτεία της Pennsylvania για να κάνει τις αγορές του και να παρακολουθήσει τον αγώνα football Army – Navy, ο οποίος ακολουθούσε το Σάββατο μετά το Thanksgiving και την..πατροπαράδοτη γαλοπούλα. Αναγκασμένοι να κάνουν διπλοβάρδιες, χαρακτήριζαν την ημέρα αυτή μαύρη – κατανοητό θα λέγαμε.
Και από τους δύσμοιρους τους αστυνομικούς της Philly, πως φτάνουμε στην Ελλάδα του 2016 και τον πανικό που επικρατεί γύρω από την Black Friday; Σε αυτό βοήθησε αρκετά το Internet, το οποίο έχει μετατρέψει τις αγορές σε ένα τεράστιο, παγκόσμιο mall. Βλέποντας τον παροξυσμό που δημιουργείται στις ξένες αγορές από τις “μαύρες” εκπτώσεις, πολλές ελληνικές επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει εδώ και χρόνια την Black Friday, σχεδιάζοντας και τρέχοντας αντίστοιχες καμπάνιες και μάλιστα από ότι φαίνεται με πολύ θετικά αποτελέσματα. Άλλωστε είναι μια σχετικά νεκρή εμπορικά περίοδος, ο κόσμος ανυπομονεί για τις γιορτές που ακολουθούν, η διάθεση αρχίζει να βελτιώνεται, επομένως γιατί να μην κάνουμε pre-Xmas αγορές, ειδικά σε τιμή ευκαιρίας?
Εφόσον η ημέρα αυτή αρχίζει να παγιώνεται και στα δικά μας δρώμενα, ας δούμε πως μπορεί μια επιχείρηση να την αξιοποιήσει καλύτερα, για να έχει τα βέλτιστα αποτελέσματα από τις προσπάθειές της και φυσικά, τι άλλο, περισσότερα κέρδη. Επειδή σε εμάς η μέρα αυτή σχετίζεται προς το παρόν περισσότερο με τις online αγορές, θα δώσουμε περισσότερη προσοχή στο κομμάτι του ηλεκτρονικού μας καταστήματος. Οδηγίες λοιπόν προς ναυτιλωμένους:
1. Σχεδιάστε προσεκτικά τις ενέργειές σας
Ως fans της στρατηγικής, θα πρέπει να επιμείνουμε ότι κάθε φορά που θέλουμε να τρέξουμε τέτοιου είδους καμπάνιες, καλό θα ήταν να κάνουμε πρώτα ένα ολοκληρωμένο πλάνο. Επιλέγουμε σωστά τα προϊόντα που θέλουμε να προωθήσουμε, το ποσοστό έκπτωσης που θέλουμε να προσφέρουμε και το κατάλληλο κοινό στο οποίο θα απευθύνουμε το μήνυμά μας. Καλό θα ήταν να έχουμε υπόψιν μας σε αυτή την περίπτωση ότι το κοινό στο οποίο στοχεύουμε είναι περισσότερο νεανικό και καλά ενημερωμένο, επομένως θα πρέπει να του παρέχουμε πραγματική αξία για να επιτύχουμε το αποτέλεσμα που επιθυμούμε. Μια ματιά στις περασμένες χρονιές δεν θα ήταν κακή ιδέα. Μπορούμε να αντλήσουμε αρκετή πληροφορία για ανάλογες ενέργειες που έχουν γίνει στο παρελθόν, για να πάρουμε έμπνευση για τις δικές μας και να αποφύγουμε τυχόν λάθη ή βεβιασμένες κινήσεις.
2. Βεβαιωθείτε ότι είστε up n' running
Ας πάρουμε το σενάριο στο οποίο τρέχετε μια online καμπάνια για το eshop σας η οποία γίνεται το απόλυτο viral και ξαφνικά αρχίζει στο site σας να γίνεται πανικός. Την επόμενη όμως στιγμή.. oops, το eshop σας δεν υπάρχει πλέον. Δεν είναι worst case scenario, είναι κάτι το οποίο στην πραγματικότητα συμβαίνει αρκετά συχνά, Black Friday or not. Όπως ακριβώς επενδύουμε στο φυσικό μας κατάστημα, θα χρειαστεί να επενδύσουμε και στο διαδικτυακό και μάλιστα από την αρχή. Επιλέγουμε πάντα αξιόπιστο πάροχο για τη φιλοξενία του μαγαζιού μας, βεβαιωνόμαστε ότι του παρέχουμε τους πόρους που χρειάζεται για να λειτουργεί υπό όλες τις συνθήκες και δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στο πως και ποιος θα μας το κατασκευάσει. Κανείς δεν θα ήθελε να βρεθεί σε θέση να μην μπορεί να παρέχει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του σε ένα πλήθος ανθρώπων, ενώ το έχει υποσχεθεί έτσι δεν είναι?
3. Mobile's a must
Είτε μας αρέσει -που μας αρέσει δηλαδή γιατί όχι, οι στατιστικές δείχνουν ότι πλέον περισσότεροι από τους μισούς διαδικτυακούς πελάτες φτάνουν σε εμάς από την κινητή τους συσκευή. Το 51% αυτών για να ακριβολογούμε, αν και το ποσοστό συνεχίζει να αυξάνεται με πολυ γρήγορους ρυθμούς. Σε αυτούς τους “κινητούς” καταναλωτές θα πρέπει να παρέχουμε το ίδιο περιβάλλον και την ίδια ευκολία αγορών, όπως και στους desktop πελάτες μας. Βεβαιωνόμαστε λοιπόν ότι το eshop μας είναι τουλάχιστον responsive, ότι παρέχει αρκετά καλή λειτουργικότητα δηλαδή σε όλους τους χρήστες ανεξάρτητα από τη συσκευή που χρησιμοποιούν – αν δεν έχουμε σκεφτεί ήδη τη λύση ενός mobile site, το οποίο σίγουρα καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες μας και αυτές των πελατών μας.
4. Γίνετε δημιουργικοί
Ναι, είναι Black Friday. Ναι, έχουμε εκπτώσεις. Ναι, πολλοί θα θέλουν να αγοράσουν (και από εμάς) σε καλύτερες τιμές. Μας αρκεί? Πιθανόν. Επειδή όμως ο ανταγωνισμός θα είναι τεράστιος από ότι φαίνεται, μια και στο παιχνίδι μπαίνουν ενεργά και πολύ μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, καλό θα ήταν να αφήσουμε λίγο τη φαντασία μας ελεύθερη. Αν θέλουμε να ξεχωρίσουμε, να προσελκύσουμε περισσότερους αγοραστές και να αυξήσουμε τα κέρδη μας, πρέπει να σκεφτούμε πιο δημιουργικά. Θέλουμε έξυπνες καμπάνιες, πρωτότυπα μηνύματα, ευθεία προσέγγιση. Στο κέντρο όλων είναι πάντα ο καταναλωτής και αυτόν θα πρέπει να έχουμε συνεχώς στο μυαλό μας. Αξιοποιούμε τα κοινωνικά μας δίκτυα και προσωποποιούμε τις καμπάνιες μας, σαν να απευθυνόμασταν σε κάθε χρήστη ξεχωριστά. Και μια που οι digital marketers έχουμε γίνει πλέον πολλοί, ίσως δεν θα ήταν κακό να ζητήσουμε και τη συμβουλή ενός ειδικού.
Happy Black Friday – σχήμα οξύμωρο το ξέρουμε, κι όμως πραγματικό! Καλές πωλήσεις!
Σχόλια