Σταδιακή αλλά αισθητή είναι η προσαρμογή των καταναλωτών στις online αγορές super market, απόρροια της τεχνολογικής ανόδου τα τελευταία χρόνια αλλά και των αναβαθμισμένων υπηρεσιών που προσφέρουν οι γνωστές αλυσίδες.
Αυτό αποτυπώνεται και στα τελευταία στοιχεία της Convert Group που εξειδικεύεται σε κλαδικά στοιχεία και τα data & analytics γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο προϊόντων.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως το πρώτο τρίμηνο του 2023 σημειώθηκε άνοδος 10% στον τζίρο των online super market, αγγίζοντας τα 76 εκατ. ευρώ.
Ένα ποσό στο οποίο δεν συνυπολογίζεται γνωστές πλατφόρμες και άλλοι «παίκτες» της αγοράς όπως Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt που επίδραση τους είναι στην αγορά είναι συνεχώς αυξανόμενη...
Σε επιμέρους στοιχεία
Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος αυξήθηκε κατά 10%.
Προϊόντα που πρωταγωνιστούν
Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών ήταν: +33% σε προϊόντα για κατοικίδια, +19% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +11% σε είδη αρτοποιίας, +10% σε βρεφικά είδη, +8% σε φρέσκα τρόφιμα, +8% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +6% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 8%.
Online αγορές: Αρχή ή τέλος της εβδομάδας;
Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό περίπου 17%.
Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με την μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%.
Αντίστοιχα, η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
διαβάστε επίσης: Αναζητώντας υπεραγορές και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Σχόλια