Όταν το υγιεινό έγινε ό,τι πιο cool, το πράσινο smoothie κόστισε 19 δολάρια, το supermarket, αναγνωρίστηκε ως το πιο πολυπόθητο μέρος για να βρεθεί κανείς σε σχέση ακόμα και με ένα γνωστό bar ή ένα καλό εστιατόριο και το φούτερ με την επωνυμία του ως μιμίδιο, κόστισε 300 δολάρια.
Δεν είμαστε λίγοι εκείνοι που θεού θέλοντος και χρόνου επιτρέποντος… απολαμβάνουμε τις “εξορμήσεις” μας στο σουπερμάρκετ. Σε εκείνο το σούπερ μάρκετ με τις δεκάδες διαφορετικές φιάλες κρασιών. Στο μπακαλικάκι με τα περισσότερα βιολογικά προϊόντα και τα καλύτερα φρούτα και λαχανικά. Στο deli με τις περισσότερες ετικέτες προϊόντων που δεν έχουμε δοκιμάσει, ακόμα.
Το καλάθι με τις ρόδες ή το καροτσάκι μοιάζει να γεμίζει με ρυθμούς πιο “οργανικούς”, πιο συνειδητά και εν τέλει πιο χαρούμενα καθώς το περιεχόμενο του μας υπόσχεται το “άνοιγμα” σε νέες γευστικές εμπειρίες.
Στο Los Angeles και το Erewhon όμως, μια αντίστοιχη συνήθεια αγγίζει τα όρια του παραλογισμού. Εδώ η υποταγή στα υγιεινά προϊόντα είναι θεσμός, τα κουνουπίδια περνούν από εξαντλητική επεξεργασία στο photoshop πριν γίνουν instagram post, και οι celebrities πίνουν -ακριβό- νερό στο όνομά του.
Το πρώτο κατάστημα Erewhon που διαβάζεται ανάποδα ως Nowhere, άνοιξε το 1966 στη Βοστώνη και πήρε το όνομά του από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Αγγλου συγγραφέα Samuel Butler που μιλά για μια ουτοπία που σχετίζεται με την υγεία.
Και από τότε κάθε κατάστημα επανασχεδιάζεται ειδικά για να φιλοξενήσει τα υγιεινά και ηθικά προϊόντα των τοπικών παραγωγών και να ταιριάξει με την κάθε συνοικία από τις οποίες προέρχεται και ο κάθε υπάλληλος, συμπεριλαμβανομένου ακομα και του dj.
Το εσωτερικό τους διαμορφώνεται με έμπνευση ξενοδοχεία πολλών αστέρων και καταστήματα πολυτελών ρούχων, με ανοιχτές κουζίνες και υπαίθριους χώρους για φαγητό.
Πολλά δημοσιεύματα μάλιστα παρατήρησαν τις ομοιότητες τους με την κινηματογραφική τοποθεσία Anavrin στη δεύτερη σεζόν του ολίγον τρομακτικού «You» που παίζεται στο Netflix, όπως και το γεγονός ότι το Anavrin διαβάζεται προς τα πίσω ως…
(Σε) Nirvana
Οι δύο καραντίνες έπαιξαν δραστικότατο ρόλο στην ανάπτυξη και την ενδυνάμωση της φήμης του. Το μετέτρεψαν ουσιαστικά σε "place to be" με τους γνωστούς celebrities να το επισκέπτονται συχνά-πυκνά και τους κάθε λογής influencers να παράγουν περιεχόμενο που ανα-τροφοδοτούσε συνεχώς τη φήμη του.
Από εκείνους που φωτογραφίζονταν επειδικτικά ανάμεσα στα ράφια του, έως εκείνους που σατίριζαν τις εξωφρενικές τιμές των προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων ενός μπουκαλιού του ενός λίτρου με ανθρακούχο νερό στα 26 δολάρια και ενός detox smoothie στην τιμή των 22 δολαρίων.
Πλέον, το πολυτελές παντοπωλείο και καφέ με τα βιολογικά, gluten free και vegan προϊόντα, διαθέτει δέκα τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή του Λος Άντζελες.
Βλέποντας κανείς όμως το τέταρτο και τελευταίο επεισόδιο του ντοκιμαντέρ American Style μπορεί να αναρωτηθεί για την οικοδόμηση της ταυτότητας μέσα από το αμερικάνικο style τις τελευταίες δεκαετίες.
Όταν ένα μακό t-shirt άρχισε να κοστίζει 150 ευρώ για μια υπογραφή που θα ομαδοποιούσε έναν συγκεκριμένο τύπο προνομιούχου καταναλωτή και όταν η Carrie Bradshaw ξεκινούσε ένα σπιτικό με επίκεντρο ένα ακριβό ζευγάρι γόβες.
Μπορεί να αναρωτηθεί όμως και για τους νέους όρους του cool. Για τις πολύωρες επισκέψεις στο γυμναστήριο και την επίμονη άθληση κάθε είδους, την υγιεινή διατροφή που αποκλείει μια τεράστια γκάμα από το διατροφικό μας μενού και τα ακριβά βιολογικά, βιοδυναμικά, gluten free ή vegan προϊόντα που μας κάνουν να δείχνουμε πιο cool περπατώντας με ένα πράσινο detox smoothie ανά χείρας.
Και αν ο πιο συνειδητοποιημένος δρόμος του υγιεινού τρόπου ζωής αρχίζει να μοιάζει με υπερβολή, παράδοξο ή με ένα είδος ανερχόμενης διατροφικής νιρβάνας, είναι σίγουρο πως κρύβει και λακκούβες.
Σχόλια