ΒΕΝΕΤΗΣ: Το στρατηγικό πλάνο, τα παγωτά ΔΩΔΩΝΗ... και τα «πυρά» Μονεμβασιώτη
Πλούσιο «μενού» με την ανάδειξη του αναπτυξιακού πλάνου της εταιρείας επεφύλαξε η διοίκηση της Βενέτης.
Ένα σχέδιο που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εξαγορές δικτύων, δημιουργία νέων καταστημάτων, ενίσχυση διάφορων concepts που θα διαφοροποιούν τον Όμιλο, όπως και την πολυπόθητη νέα παραγωγική μονάδα στη Βοιωτία, η οποία έχει καθυστερήσει αρκετά λόγω γραφειοκρατίας, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης.
Ο ίδιος στηλίτευσε επίσης διάφορα «κακώς κείμενα» στον ανταγωνισμό, την γραφειοκρατία στο Δημόσιο, την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού και την αισθητή αύξηση του κόστους ενέργειας και εργασίας.
«Εκπαιδευόμαστε στην κρίση: Μνημόνια, COVID-19, ενεργειακή κρίση, κλιματική αλλαγή… ενδεχόμενη επισιτιστική κρίση και ένα μεγαλύτερο τραπεζικό "ταρακούνημα"», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Υπάρχει συμφωνία για τα Παγωτά Δωδώνη - Τριετές σχέδιο εξυγίανσης
Τα Παγωτά Δωδώνη που συνεχίζουν - κατά τις σχετικές έρευνες - όπως σχολίασε ο κ. Μονεμβασιώτης να έχουν υψηλή απήχηση ως brand περνούν σε νέα εποχή: Η γνωστή αλυσίδα περνά στον Όμιλο Βενέτη μ' ένα σχέδιο εξυγίανσης 3 ετών, στο οποίο περιλαμβάνονται πλάνα ανάπτυξης με άνοιγμα 12 καινούργιων σημείων με το σήμα «Δωδώνη» (10 καταστήματα franchise και 2 εταιρικά - Νότια και Βόρεια Προάστια).
Όσον αφορά τη συμφωνία, αν και δεν αποκάλυψε το ακριβές αντίτιμο, σημείωσε πως αυτό είναι περί τα 15% υψηλότερό από την προσφορά που είχε καταθέσει στο σχετικό διαγωνισμό.
Όπως τόνισε τον τρόπο που θα υλοποιηθεί η διαδικασία τον υπαγορεύουν οι τράπεζες, οι οποίες βρέθηκαν σε διαβουλεύσεις για το ύψος του haircut των δανειακών υποχρεώσεων, μεταξύ άλλων.
Πέραν του σήματος στη συμφωνία περιλαμβάνονται το εργοστάσιο παγωτού και όποιο άλλο ακίνητο κατέχει η εταιρεία «Δωδώνη»
«Είναι ένας μακρύς και δύσκολος δρόμος, αλλά αξίζει τον κόπο, καθώς το brand συνάδει με τα δικά μας χαρακτηριστικά», σχολίασε.
Επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ στα σκαριά
Όπως αναλύθηκε, στόχος του τετραετούς επενδυτικού προγράμματος είναι οι πωλήσεις του σήματος ΒΕΝΕΤΗ να ξεπεράσουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ, σε κύκλο εργασιών. Μεταξύ άλλων ξεκινά την λειτουργία του το Café Eστιατορίου Κ. Παρθένης και το Café Ilissos στην Εθνική Πινακοθήκη.
Παράλληλα η Βενέτης εισέρχεται στην αγορά των Dark Kitchens (ή (white kitchens όπως τα ονομάζει) με τa concepts JACKSON BURGER και PIZZA MIA.
Την ίδια ώρα, εγκαινιάζει ένα νέο concept με την ομάδα του TAILOR MADE COFFEE ROASTERS (στην οδό Περικλέους, Αθήνα) με καφέ και άλλα είδη σνακ - εστίασης - υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Πλήρης αναδίπλωση για αγορές εξωτερικού
Αν και η αναζήτηση ευκαιριών στο εξωτερικό δεν σταματά, τα σχέδια αλλάζουν, δεδομένων των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στις αγορές.
Ο Π. Μονεμβασιώτης περιέγραψε αναλυτικά τις συνθήκες σε αγορές όπως το Λονδίνο, το Βερολίνο ή την Αίγυπτο (διακοπή συνεργασίας μετά την είσοδο του ΔΝΤ και της απότομης υποτίμησης του νομίσματος, άνοδος πληθωρισμού κλπ), μιας και το κόστος των ενοικίων και της ενέργειας είναι πολύ υψηλά, ενώ η υπάρχουσα παραγωγική μονάδα δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει τη ζήτηση.
«Έχουμε χάσει 2 Αναπτυξιακούς» - Πυρά σε γραφειοκρατία, ανταγωνισμό
Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του για την γραφειοκρατία, τις αγκυλώσεις και κάποιες καθυστερήσεις με ενδεχόμενο δόλο υπαλλήλου που αποτελούν εμπόδιο στην πραγματοποίηση της μετεγκατάσταση της παραγωγικής μονάδας από τη Λυκόβρυση όπου βρίσκεται σήμερα, στη Βοιωτία, όπου η εταιρεία έχει αγοράσει οικόπεδα προς ανέγερση νέου εργοστασίου.
Σημείωσε πως ΔΕΔΔΗΕ και ΕΥΔΑΠ αποτελούν τροχοπέδη, η εταιρεία έχει «χάσει δυο αναπτυξιακούς νόμους», ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά, δημοσιεύοντας... και ονόματα.
Ιδιαίτερα καυστικός ήταν και για τα ζητήματα γύρω από την Πινακοθήκη, στηλιτεύοντας τα πεπραγμένα και τις «καθυστερήσεις» της προηγούμενης προεδρίας.
Από τα πυρά του δεν διέφυγε ούτε ο επικεφαλής της άμεσης ανταγωνίστριας εταιρείας «Γρηγόρης», απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για την παρουσία της εταιρείας στα αεροδρόμια: «ρωτήστε τον κύριο Γεωργάτο γιατί μένουμε έξω από τα αεροδρόμια της Fraport».
Υπενθυμίζεται πως σήμερα η Βενέτης έχει παρουσία στο «Ελ. Βενιζέλος».
Επιστροφή στο 2019
Θετικά είναι τα νέα σε επίπεδο μεγεθών, καθώς οι πωλήσεις επέστρεψαν σε επίπεδα 2019 με μια αύξηση 10% (2022-2019), που αναλογεί ωστόσο σε άνοδο 3,5% αν συνυπολογιστούν οι ανατιμήσεις.
Την ίδια ώρα, όπως εξήγησε ο κ. Μονεμβασιώτης, η έγκαιρη αγορά πρώτων υλών και η δημιουργία stock έφερε συγκρατημένες κινήσεις στην τιμολογιακή πολιτική με αυξήσεις που έφτασαν στο 6,5%.
Κατά τα άλλα σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία:
Ο κύκλος εργασιών του ανήλθε το 2022 στα 52.290.000€ έναντι 43.002.577€ το 2021 σημειώνοντας αύξηση 24%. Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου έφτασαν το 2022 τα 3.672.000€ από 5.069.461€ το 2021 σημειώνοντας μείωση κατά 28% ενώ τα EBITDA ανήλθε στα 8.715.000€ έναντι 11.005.055€ το 2021, μειώθηκά δηλαδή κατά 24%. Για το Α’ τρίμηνο του 2023 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου αναμένεται να σημειώσει αύξηση κατά 12%.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ CONCEPTS
JACKSON BURGER και PIZZA MIA- Δύο νέα concepts Dark Kitchens
Δυναμική είσοδο στην αγορά των Dark Kitchens πραγματοποιεί η εταιρεία, με δύο νέα concepts, το JACKSON BURGER και την PIZZA MIA. Σε συνεργασία με τη Five Boys, λειτουργούν ήδη τέσσερις Dark Kitchens στην Αττική- στην Καισαριανή και την Αργυρούπολη- ενώ δύο είναι υπό κατασκευή στην περιοχή του Κολωνακίου. Στόχος είναι μέχρι τέλος του χρόνου o αριθμός να φτάσει τις δέκα.
TAILOR MADE COFFEE ROASTERS
Το νέο concept TAILOR MADE COFFEE ROASTERS, δημιουργήθηκε από τη ΒΕΝΕΤΗΣ σε συνεργασία με την ομάδα του TAILOR MADE με πρώτο πιλοτικό κατάστημα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, στην οδό Περικλέους 37. Πρόκειται για ένα concept ποιοτικού καφέ – καφεκοπτείου που συνδυάζει τον καφέ με κατηγορίες όπως ζεστό και κρύο σνακ, σάντουιτς, γαλακτοκομικά, γλυκά, παγωτό, χυμούς, ψωμιά ειδικής διατροφικής αξίας και τυποποιημένα προϊόντα. Το νέο concept έρχεται ως απάντηση στις όλο και πιο απαιτητικές και πολύπλοκες ανάγκες που έχει ο καταναλωτής από την αγορά του καφέ και της εστίασης.
VENICE CATERING/Café-Εστιατόριο Κ. Παρθένης & Café Ilissos
H εταιρεία Venice Boutique Catering ανήκει στον Όμιλο Εταιρειών ΒEΝΕΤΗ και δημιουργήθηκε για να παρέχει υπηρεσίες catering υψηλών προδιαγραφών με επικεφαλής τον Εxecutive Chef Jean Louis Capsalas. Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, ανέλαβε μετά από διαγωνισμό και διαχειρίζεται τους δύο χώρους εστίασης στην Εθνική Πινακοθήκη.
-Café Εστιατόριο Κ. Παρθένης
Το Café Εστιατόριο Κ. Παρθένης βρίσκεται στον τρίτο όροφο του κτηρίου Β’ της Εθνικής Πινακοθήκης, με εντυπωσιακούς γυάλινους τοίχους περιμετρικά, προσφέροντας ανεμπόδιστη θέα στην πόλη της Αθήνας. Ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει φαγητό με πιάτα που εναλλάσσονται ανάλογα με την εποχή και τις διαθέσιμες πρώτες ύλες, εκλεκτά ελληνικά κρασιά, καφέ, ροφήματα, δροσερούς χυμούς, πρωινό ή brunch.
-Café Ilissos
Το Café Ilissos βρίσκεται κάτω από το φουαγιέ της κεντρικής εισόδου της Εθνικής Πινακοθήκης, μέσα στον κήπο με το κανάλι και τα διάσπαρτα γλυπτά. Πρόκειται για ένα all day café που προσφέρει, εκτός από ροφήματα, φρέσκα σάντουιτς, γλυκά και σαλάτες. Και οι δυο χώροι ακολουθούν το ωράριο λειτουργίας της Εθνικής Πινακοθήκης.
JACKSON HALL Κολωνάκι
Μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται να επαναλειτουργήσει το ιστορικό μπαρ – εστιατόριο JACKSON HALL στο Κολωνάκι. Ο σχεδιασμός προβλέπει στο ισόγειο κατάστημα να στεγαστεί ένα Artisan Bakery, ενώ στον 1ο όροφο θα λειτουργήσει American Bar -Εστιατόριο με τα σήματα των Jackson Burger και Pizza Mia.
VENETI FAMILY
Τα προϊόντα VENETI FAMILY έχουν διεισδύσει στην αγορά της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ διευρύνεται διαρκώς η γκάμα τυποποιημένων προϊόντων της ετικέτας. Τα σιροπιαστά VENETI FAMILY σημειώνουν εξαιρετική απόδοση στο εξωτερικό, ενώ νέα προϊόντα όπως ψωμιά διατροφικής αξίας, μπάρες δημητριακών, σνακς, κριτσίνια muffins, cookies, τσουρέκια, κ.ά, έχουν προστεθεί στην οικογένεια VENETI FAMILY.
VENETI GO
Το «μικρότερο» concept της εταιρίας ΒΕΝΕΤΗ, το VENETI GO, αριθμεί σήμερα δύο καταστήματα, το ένα στην Πλατεία του Μοναστηρακίου και το άλλο στην γωνία των οδών Ιπποκράτους και Πανεπιστημίου, ενώ μέσα στο 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν άλλα δέκα οκτώ. Τα VENETI GO αποτελούν τη νέα πρόταση της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ για την κάλυψη μικρών αναγκών του καταναλωτή για προϊόντα της καθημερινότητάς του. Πρόκειται για μικρά αναψυκτήρια με γρήγορη εξυπηρέτηση που προσφέρουν συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων, όπως γρήγορα snacks, ροφήματα, ποικιλίες καφέ, φυσικούς χυμούς και σάντουιτς.
CREMERIA VENETI
Η CREMERIA VENETI, το Boutique Γαλακτοπωλείο της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ, διαθέτει αυτή τη στιγμή 7 σημεία πώλησης, ενώ σημαντικό μερίδιο πωλήσεων πραγματοποιείται μέσα από πλατφόρμες take away: Η CREMERIA VENETI συνεργάζεται ήδη με την πλατφόρμα Wolt, ενώ άμεσα θα ξεκινήσει η συνεργασία και με την E-food.
Σχόλια