NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Κυβερνοεγκληματίες… με την προβιά κορυφαίων brands

Κυβερνοεγκληματίες… με την προβιά κορυφαίων brands

Οι κυβερνοεπιθέσεις και οι απειλές εν γένει στο Διαδίκτυο δεν αποτελούν πια μια έκτακτη συνθήκη.

Είναι ένας μόνιμος «πονοκέφαλος» και «υποχρέωση που πρέπει να έχουν κατά νου οι διοικήσεις των επιχειρήσεων (ιδιώτες, στελέχη, υπάλληλοι επιπρόσθετα). Θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα προστασίας - πρόληψης, στο πλαίσιο μιας χρηστής διακυβέρνησης.

Αιχμή του δόρατος, αναμφίβολα, για την δράση των κυβερνοεγκληματιών είναι το λεγόμενο phising.

Με απλά λόγια, η προσπάθεια κάποιου να αποκτήσει προσωπικά δεδομένα τα οποία στη συνέχεια θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων, ή υποκλοπή ταυτότητας. Πώς;

Με τα γνωστά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κειμένου ή άλλης μορφής ηλεκτρονικής επικοινωνίας που φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα ή κάποια άλλη δημοφιλή ηλεκτρονική υπηρεσία που ζητά διαπιστευτήρια, έναν αριθμό πιστωτικής κάρτας ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες. Ευνόητα, οι κυβερνοεγκληματίες προσποιούνται πως είναι δημοφιλείς μάρκες και οργανισμοί με μεγάλη απήχηση… και φερεγγυότητα.

Κορυφαία brands στην κορυφή

Για το πρώτο τρίμηνο του 2023 στην κορυφή βρίσκεται η κορυφαία αλυσίδα Walmart ως μια μάρκα που είναι πιο πιθανό να μιμηθούν οι κυβερνοεγκληματίες σε απόπειρες phishing.

Η τελευταία έκθεση Brand Phishing Report της Check Point Research αποκαλύπτει ότι όλα αλλάζουν στην κορυφή των πιο συχνά μιμούμενων εμπορικών σημάτων με νέες εισόδους από τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και το λιανικό εμπόριο.

Την ίδια ώρα η DHL διατήρησε τη δεύτερη θέση, εμφανιζόμενη στο 13% των περιστατικών phishing, ενώ ακολουθεί από κοντά η Microsoft με 12%.

Συνολικά, ο τομέας της τεχνολογίας ήταν ο κλάδος με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενος από τη ναυτιλία και το λιανικό εμπόριο.

Πώς γίνεται μια επίθεση brand phishing

Σε μια επίθεση brand phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο domain ή διεύθυνση URL και ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας που μοιάζει με τον αυθεντικό ιστότοπο.

Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου, ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να παρασυρθεί από μια εφαρμογή-απάτη για κινητά τηλέφωνα.

Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.

Top phishing brands το 1ο τρίμηνο 2023

  • Walmart (αφορά το 16% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως)
  • DHL (13%)
  • Microsoft (12%)
  • LinkedIn (6%)
  • FedEx (4,9%)
  • Google (4,8%)
  • Netflix (4%)
  • Raiffeisen (3,6%)
  • PayPal (3,5%)


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr