NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Unlocking Digital
ανάγνωση

Όταν οι πόλεις μετατρέπονται σε μάρκες

Όταν οι πόλεις μετατρέπονται σε μάρκες

City branding: Έχετε ακούσει ξανά αυτόν τον όρο; Είτε το γνωρίζετε είτε όχι, σίγουρα έχετε ήδη έρθει αντιμέτωποι με το city branding, αυτόν τον νέο τρόπο να κάνετε μάρκετινγκ περιοχών ή πόλεων.

Είτε ζείτε στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, το Άμστερνταμ, η "πόλη-μάρκα" είναι παντού και όλα τα μέσα είναι έτοιμα να πουλήσουν την ελκυστικότητά τους στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη.

Από την επικοινωνία έως τις στρατηγικές τοπικού μάρκετινγκ

Η δύναμη που έχει μεταφερθεί στις πόλεις από το κράτος έχει αλλάξει σημαντικά την επικοινωνία τους, μετατρέποντάς την σε μια παγκόσμια στρατηγική, ενσωματώνοντας λογικές διαφήμισης και μάρκετινγκ. Από τη δεκαετία του 1960 και την είσοδο της τηλεόρασης σε όλα τα σπίτια, όπως και με την εμφάνιση του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων, το τοπικό μάρκετινγκ έχει αναπτυχθεί σε όλες τις πόλεις αναζητώντας μια ανταγωνιστική θέση στον εθνικό και διεθνή τόπο. Τα κοινωνικά δίκτυα, οι ιστοσελίδες και τα blog έχουν γίνει οι νέοι φορείς για την προώθηση των πόλεων και της επωνυμίας τους.

«Σήμερα, σχεδόν το 80% των μεγάλων πόλεων είναι παρούσες στο Facebook όταν το 2010 ήταν μόνο 30».

Η «πόλη-μάρκα» είναι ένα ολοένα και πιο επαναλαμβανόμενο φαινόμενο στην επικοινωνία των πόλεων, οι οποίες «πωλούνται» για τουριστικούς και εμπορικούς σκοπούς, ως καταναλωτικά προϊόντα. Στο μοντέλο του μίγματος μάρκετινγκ, οι πόλεις και οι κοινότητες ορίζουν μια ταυτότητα μέσω ενός προϊόντος, μιας ιδέας, πριν σχεδιάσουν την προώθηση με βάση μια διαφημιστική λογική. Έτσι περιγράφεται και η κατάσταση των μεγάλων πόλεων οι οποίες, σε ένα περιβάλλον όπου ο εδαφικός ανταγωνισμός είναι έντονος, πρέπει να ανταποκρίνονται σε ποσοτικοποιημένους στόχους.

Οι περιπτώσεις "I love NY", "IamSterdam" ή "OnlyLyon" αποτελούν χαρακτηριστικά παραδέιγματα αυτών των νέων πρακτικών.

Στη Νέα Υόρκη, στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η περίφημη διαφημιστική καμπάνια "I love NY" που ανέλαβε ο γραφίστας Milton Glaser, είχε ως στόχο να προωθήσει την πόλη μέσω ενός εμβλήματος με pop art χρώματα και επιβλητικό μήνυμα. Αποτελέσματα αυτής της πρώτης εμπειρίας city-branding: το διάσημο έμβλημα, καταχωρημένο πλέον, εμφανίζεται σε εκατοντάδες προϊόντα και αποτελεί το πραγματικό σήμα της πόλης για τους τουρίστες. Και κάπως έτσι, με τα λογότυπα σε μπλουζάκια, κούπες καφέ ή αυτοκόλλητα "I love New York", η πόλη γίνεται μάρκα.

Inbound μάρκετινγκ

Μπορούμε, όμως να συνδέσουμε το city branding με το inbound μάρκετινγκ; Φυσικά και μπορούμε, και μάλιστα πολλές πόλεις και περιοχές θα έπρεπε να υιοθετήσουν μία στρατηγική inbound μάρκετινγκ προκειμένου να αναδείξουν τα στοιχεία που τις κάνουν να ξεχωρίζουν.

Για παράδειγμα, αν ένας τουρίστας θέλει να ανακαλύψει μια περιοχή, θα ψάξει σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα για να μάθει τι υπάρχει, θα συμβουλευτεί κριτικές και ταξιδιωτικά φόρουμ για να πάρει την απόφασή του. Και σε αυτό το πλαίσιο, τι θα μπορούσε να είναι καλύτερο για μια κοινότητα από το να κάνει inbound μάρκετινγκ; Δημοσιεύοντας σχετικό περιεχόμενο για τους τουρίστες της (άρθρα σχετικά με την ιστορία της περιοχής, πολιτιστικές δραστηριότητες κ.λπ.) και με την παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα, μια περιοχή θα αποκτήσει εύκολα φήμη.

Η ψηφιοποίηση των πόλεων

Σήμερα, η ψηφιοποίηση για την οποία γίνεται λόγος παραπάνω, είναι πανταχού παρούσα σε όλες τις πτυχές της ζωής μας, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης των πόλεων. Ως εκ τούτου, οι πόλεις πρέπει να γίνουν ψηφιακές προκειμένου να προσαρμοστούν στις αλλαγές της κοινωνίας και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πολιτών τους.

Καταρχάς, η ψηφιοποίηση προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της αστικής διαχείρισης. Οι ψηφιακές τεχνολογίες καθιστούν δυνατή τη συλλογή και ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει τις αρχές να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες και ταχύτερες αποφάσεις. Για παράδειγμα, τα δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες μπορούν να βοηθήσουν στη βελτιστοποίηση της διαχείρισης της κυκλοφορίας, στην πρόβλεψη της κυκλοφοριακής συμφόρησης, στη βελτιστοποίηση του οδικού φωτισμού και στην καλύτερη διαχείριση των αποβλήτων.

Τέλος, η ψηφιοποίηση μπορεί να τονώσει την καινοτομία και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Οι πόλεις που υιοθετούν τις ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να προσελκύσουν καινοτόμες επιχειρήσεις και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας σε τομείς όπως ο προγραμματισμός, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και η ανάλυση δεδομένων. Οι ψηφιακές πόλεις μπορούν επίσης να ενθαρρύνουν τις τοπικές νεοφυείς επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, γεγονός που μπορεί να τονώσει την οικονομική δραστηριότητα και την ανάπτυξη.

Η ψηφιοποίηση έχει γίνει αναγκαιότητα για τις σύγχρονες πόλεις. Προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα, την ποιότητα ζωής και την καινοτομία. Ως εκ τούτου, οι πόλεις πρέπει να επενδύσουν στις ψηφιακές τεχνολογίες και να αναπτύξουν δεξιότητες ψηφιοποίησης για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πολιτών τους.

Συμπερασματικά, είτε για τις επιχειρήσεις, είτε για τους τουρίστες, είτε για τους κατοίκους, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά ζήτημα ανάπτυξης που θέτει τον άνθρωπο στο επίκεντρο όλων των προβληματισμών.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr