Μπορεί οι εξαγωγές των ποιοτικών προϊόντων να μην έχουν «ταβάνι», και οι εξαγωγές συνολικά να ξεπέρασαν τα 55 δισεκατομμύρια ευρώ, με τις εξαγωγές των τροφίμων τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022, τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, βάζουν «πόρτα» στους μικρούς παραγωγούς, τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με ποιοτικά προϊόντα.
Food Expo 2023, OENOTELIA
Προϊόντα υψηλής ποιότητας από την εγχώρια βιομηχανία ανέδειξαν οι 1.050 περίπου Έλληνες εκθέτες στην Food Expo 2023 και OENOTELIA, και άλλοι 250 ξένοι έκθετες, εκπροσωπώντας ο καθένας την χώρα του, με σκοπό την προώθηση των προϊόντων στην ελληνική αγορά –στην λιανική, το Χονδρεμπόριο, τα ξενοδοχεία και την μαζική εστίαση.
Στο εξωτερικό πουλάνε πολύ καλά στα σούπερ μάρκετ, άβατος, ωστόσο είναι ο δρόμος για την εισαγωγή των ποιοτικών αυτών προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, καθώς οι όροι εισόδου που θέτουν προς τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι επαχθείς σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έκανε το epixeiro.gr στην διάρκεια της έκθεσης. Ενώ, οι προοπτικές της ελληνικής διατροφικής βιομηχανίας είναι ευοίωνες, μια και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2022 υπήρξε αύξηση 18,6%των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων σε σχέση με το 2021, τα προϊόντα αυτά δεν μπορούν να αποκτήσουν ισχυρή θέση στην Ελλάδα τονίζουν στο epixeiro.gr εκπρόσωποι επιχειρήσεων των τροφίμων και των ποτών από κάθε Περιφέρεια και Νομό της Ελλάδας γιατί τα ελληνικά σουπερ μάρκετ ζητούν για ελάχιστο χώρο στο ράφι ποσά που «ξεπερνούν κάθε λογική και φαντασία».
Τα εμπόδια που θέτουν τα σούπερ μάρκετ και οι τεχνικές ανόδου των τιμών
Οι ίδιοι συμπληρώνουν πως υπάρχουν σούπερ μάρκετ τα οποία μπορεί να προσφέρουν το ράφι στον μικρό και μεσαίο επιχειρηματία με ποιοτικό προϊόν, ωστόσο του κρατάνε τον τζίρο των πωλήσεων για να αποζημιωθούν ή τον αποπληρώνουν μετά από ένα χρόνο, έχοντας ωφέλεια από τα κέρδη. Ένας τρόπος να εκπαραθυρώσουν τα ποιοτικά προϊόντα των μικρών επιχειρήσεων είναι να δημιουργήσουν τεχνητή αύξηση των τιμών, χρησιμοποιώντας τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Για παράδειγμα αν ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας (απουσία εξόδων μάρκετινγκ ) κοστίζει για το σούπερ μάρκετ, όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν 1,5 ευρώ το τεμάχιο, τα σούπερ μάρκετ το βάζουν στο ράφι 7 ευρώ, συμπαρασύροντας το αντίστοιχο επώνυμο στην τιμή των 9 ευρώ, ωστόσο το ποιοτικό προϊόν μίας μικρής επιχείρησης, αν έχει τιμή αγοράς για το σούπερ μάρκετ 5 ευρώ, στο ράφι θα το βγάλει 10 ευρώ, αποκλείοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό των πώληση του, αλλά και στρεβλώνοντας την αγορά.
Δεν πάνε να πουλήσουν χωρίς ασφάλιση πιστώσεων, φοβούμενοι τις χρεοκοπίες
Το μεγαλύτερο μέρος της λιανικής και χονδρικής αγοράς και της αγοράς εστίαση και ξενοδοχείων προκειμένου να είναι καλυμμένο έναντι αφερεγγυοτήτων και χρεωκοπιών ασφαλίζει τις συναλλαγές σε μία από τις τρεις μεγάλες ασφαλιστικές πιστώσεων στην Ελλάδα –Allianz Trade, Atradius και Coface, αλλά και την περιουσία και τις ευθύνες –αρκετοί από την Βόρεια Ελλάδα στην ERGO με πολύ καλά όρια.
Αρκετές μικρές επιχειρήσεις, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί δεν γνωρίζουν το μηχανισμό της ασφάλισης πιστώσεων. Ειδικότερα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του epixeiro.gr δεν γνωρίζουν ότι οι ασφαλιστικές πιστώσεων προστατεύουν τις επιχειρήσεις έναντι χρεοκοπιών, καθώς επίσης δεν γνωρίζουν ότι λειτουργούν συμβουλευτικά αποτρέποντας τις συμφωνίες συνεργασίας με αφερέγγυους προμηθευτές. Μεγάλο ποσοστό εξ αυτών, τέλος βασίζεται στην καλή πίστη και την φήμη του πελάτη του, ή στην άμεση εξόφληση του τιμολογίου.
To οικονομικό προφίλ των ασφαλιστικών πιστώσεων
Λόγω των σωστών ελέγχων και του διαφοροποιημένου προφίλ και οι ασφαλιστικές πιστώσεων δεν θέτουν τα κεφάλαια τους στον κίνδυνο των αφερεγγυοτήτων. Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Moody’s, οι ασφαλιστικές πιστώσεων βρίσκονται σε καλή θέση, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν την προβλεπόμενη αύξηση απαιτήσεων για αποζημιώσεις τους επόμενους μήνες, επακόλουθο της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης. Προσθέτως, η ισχυρή κερδοφορία του 2022, οδηγεί τις ασφαλιστικές στο να μπορούν απορροφήσουν κραδασμούς στην οικονομία που σχετίζονται ακόμα και από μεγάλες χρεοκοπίες ή από πτωχεύσεις που σχετίζονται με τον ρωσοουκρανικό πόλεμο.
Σχόλια