Τρεις φαίνεται πως είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι για το γεγονός ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε ψηφιακές αγορές. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Plushost με την Focus Bari, οι καταναλωτές γλιτώνουν χρόνο (82%), επειδή έχουν την αίσθηση ότι θα πληρώσουν λιγότερο (74%) για το ίδιο είδος και γιατί τους παρέχονται περισσότερες εναλλακτικές (70%).
Είναι αλήθεια πως το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν και όσο ο χρόνος περνάει τόσο περισσότερο θα είναι ορατές και οι αλλαγές που έφερε στη βιομηχανία λιανικής στο σύνολό της.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο παρέχει στους καταναλωτές την ευκολία των αγορών από την άνεση του σπιτιού τους, πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων και τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών και λήψης συγκροτημένων και λελογισμένων αποφάσεων αγοράς.
Σύμφωνα με στοιχεία, για τους ηλικίας 35 ως 54 ετών που είναι το βασικό και πιο ενεργό οικονομικά κοινό, ο χρόνος (85%) και το κόστος(78%) είναι ακόμα πιο σημαντικά από το μέσο όρο του πληθυσμού.
Επίσης φαίνεται ότι είναι πάρα πολύ σημαντικότερο από τον μέσο όρο το εύρος των εναλλακτικών που προσφέρει το ψηφιακό περιβάλλον για το κοινό 55-64 (75%) κάτι που δεν θα περίμενε κανείς για αυτή την ηλικιακή ομάδα.
«Καμία έκπληξη αλλά -είναι καλό να υπογραμμιστεί ότι η Αττική και η Θεσσαλονίκη εμφανίζουν μεγαλύτερη σημαντικότητα στην παράμετρο «χρόνος» (89% και 88% αντίστοιχα) έναντι των υπόλοιπων γεωγραφικών περιοχών. Τέλος, η πληθώρα των εναλλακτικών (72%) φαίνεται να είναι σημαντικός παράγοντας για το κοινό που κατοικεί στη λοιπή Ελλάδα. Πιθανότατα αυτό να έχει να κάνει με τις εναλλακτικές που παρέχονται σε αυτούς τους πληθυσμούς στο φυσικό κανάλι», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εν λόγω έρευνα.
Ποιοι καταναλωτές θέλουν επαφή με το προϊόν
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ηλικιακό γκρουπ 55-64 ετών ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την επαφή του με το προϊόν (94%) χωρίς να σημαίνει ότι τα υπόλοιπα κοινά υστερούν σοβαρά.
Από την άλλη η κοινωνικότητα είναι εξαιρετικά σημαντική για το γυναικείο κοινό(47%) και για τα νεαρά κοινά 16-34 (55%) δεδομένου ότι η διαδικασία αγορών συχνότατα είναι ενταγμένη στο πλαίσιο μιας άλλης διαδικασίας (καφέ, βόλτα, σινεμά) ευρύτερης των αγορών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί - όπως επισημαίνεται στην έρευνα - η αξία της αυθόρμητης αγοράς ως πηγή προτίμηση αγοράς από φυσικό κατάστημα.
Για παραπάνω από τις μισές προϊοντικές κατηγορίες οι οποίες μελετήθηκαν, η απόσταση μεταξύ ψηφιακής (38%) και φυσικής (48%) αγοράς στο κριτήριο της αυθόρμητης επιλογής, υπερέβαινε το 20%.
Σε μια εποχή που ο πολίτης βομβαρδίζεται κατά τη χρήση του κινητού του -και όχι μόνον- από νέα προϊόντα η διατήρηση αυτής της ειδικής σχέσης του καταναλωτή με την αυθόρμητη αγορά μέσω του φυσικού καναλιού είναι κάτι που δεν φαίνεται να υποχωρεί.
Σχόλια