NEWSFLASH...
Culture Hub
ανάγνωση

Τι αλλάζει σε όσα ξέραμε για το κράσι

Τι αλλάζει σε όσα ξέραμε για το κράσι

Δεν μπορούμε να πούμε κατά πόσο η διαφαινόμενη αλλαγή στη σχέση μας με το κρασί στη χώρα μας εκπορεύεται από τα εστιατόρια, τα wine bars και τα bars ή από τον ίδιο το κόσμο που ταξιδεύει, μαθαίνει και να αναζητά.

Και αν η εστιατορική σκηνή σιγά σίγα βρίσκει ή αναδιαμορφώνει τα θέλω των πελατών της μέσα σε ένα ή περισσότερα ποτήρια, ένα είναι σίγουρο. Κάποια πράγματα αλλάζουν και μαζί τους πιθανότατα ο τρόπος που “βλέπουμε” το κρασί.

Οι τάσεις στο κρασί για τη φετινή χρονιά

Οι ποικιλόμορφες παγκόσμιες τάσεις για το κρασί το 2023 εμπλέκονται με τα τοπικά “αρώματα” και ερεθίσματα διαμορφώνοντας νέα δεδομένα. Το menu συνδυάζεται όλο και πιο επιτακτικά αλλά και δημιουργικά με τις wine lists. Και παράλληλα το κρασί συνδέεται με μια ολοένα πιο χαλαρή προσέγγιση ενός μέχρι πρότινος χώρου, με αυστηρούς κανόνες.

Όχι μόνο στο τρόπο και τα διάφορα μέρη όπου καταναλώνεται αλλά και στον τρόπο που φτάνει έως εμάς.

Από τις νέες κάβες-eshops γεμάτες με quiz και χαρούμενα gifs με κινούμενα ποτήρια κρασιού που δεν τσεκάρουν αλλά προωθούν τις γνώσεις μας για το κρασί, έως τα funky boxes μέσα στα οποία οι επιλεγμένες φιάλες φτάνουν στο σπίτι μας, τα ράφια των wine bars με τα wine notes που περιγράφουν τα χαρακτηριστικά του περιεχομένου από τις ανεξερεύνητες φιάλες κρασιού και τα πωλητήρια των επισκέψιμων οινοποιείων που προσφέρουν πλέον ολοκληρωμένες εμπειρίες.

wine-trends-23.jpg?mtime=20230308135846#asset:402501


Το παλαιότερο οινικό “διαγώνισμα γνώσεων” μετατρέπεται σε ένα άκρως ενδιαφέρον παιχνίδι και για αυτό δεν είναι τυχαίο που κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο κοινό “ανοίγοντας” όχι απλά φιάλες αλλά τον κόσμο του κρασιού.

Οι διαδικτυακές κάβες

Αν και η τάση για την αγορά κρασιού online είχε ξεκινήσει ήδη πριν από την πανδημία, πλέον έχει επιταχυνθεί.

Ο ενδιαφέρον τρόπος που ορισμένα wine eshops προσφέρουν τις φιάλες τους μαζί με πληροφορίες, ιστορίες και ματιές “πίσω” ή μέσα στις φιάλες αλλά και η ευκολία που προσφέρει ο συγκεκριμένος τρόπος αγοράς επιταχύνουν σε ένα διαρκώς αυξανόμενο μερίδιο μετάβασης της αγοράς και της βιομηχανίας του κρασιού στο e commerce.

Η βιώσιμη παραγωγή κρασιού

Καθώς οι καταναλωτές αποκτούν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση, οι οινοπαραγωγοί εντείνουν τις προσπάθειές τους να υιοθετήσουν καλές πρακτικές, να μειώσουν το αποτύπωμά σε άνθρακα, να εντείνουν τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, να μειώσουν τα απορρίμματα και να προωθήσουν τη βιώσιμη παραγωγή κρασιού.

Πιο συγκεκριμένα οι Millennials καθώς και η Generation Z, μετατρέπονται γρήγορα, σύμφωνα με τα δημογραφικά στοιχεία της αγοράς παγκοσμίως, στο κομμάτι της πίτας με τη μεγαλύτερη αξία ως προς το κρασί.

pexels-andrey-andname-4799806.jpg?mtime=20230308140429#asset:402512


Δίνουν προτεραιότητα στην επιλογή κρασιών που έχουν παραχθεί με τρόπο που είναι αρμονικός με τη φύση με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πωλήσεις των vegan και των βιολογικών κρασιών.

Οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες

Μετά την πανδημία Covid19 oi διατροφικές συνήθειες που συμπορεύονται με την καλή υγεία και την ευεξία των ανθρώπων βρίσκονται σε πρώτο πλάνο.

Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις υγιεινές διατροφικές επιλογές και το περιεχόμενο των ποτηριών τους δεν αποτελεί εξαίρεση. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για κρασιά με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ και θερμίδες αλλά και για τα βιολογικά και τα βιοδυναμικά κρασιά που παράγονται χωρίς επιβλαβή χημικά.

Η προτίμηση στους τοπικούς οινοπαραγωγούς

Οι καταναλωτές εστιάζουν στα κρασιά από τον τόπο τους, την υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων και στη γνώση της ιστορίας και των ανθρώπων που σχετίζονται με την παραγωγή του οίνου.

Οι εναλλακτικές κατηγορίες οίνου


pexels-olya-kobruseva-5379876.jpg?mtime=20230308140304#asset:402511


Οι καταναλωτές αναζητούν νέες, ασυνήθιστες ποικιλίες κρασιού και τα εναλλακτικά είδη κρασιών όπως το φυσικό, το πορτοκαλί και το αφρώδες κρασί γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς. Ενώ και τα cocktails με βάση το κρασί κερδίζουν έδαφος στις νέες τάσεις των ποτών.

Η ποιότητα που εισχωρεί στην καθημερινότητα

Αρκεί να σκεφτούμε ότι το αφρώδες κρασί αναμένεται να ξεπεράσει την μπύρα σε πωλήσεις στις ΗΠΑ. Μια διαφορετική τάση είναι η κατανάλωση premium, ultra-premium αλλά και γενικότερα ποιοτικών και όχι απαραιτήτως ακριβών κρασιών σε χαλαρή, άνετη και οικεία ατμόσφαιρά.

Το καλό και ακριβό κρασί δεν συνοδεύει απαραιτήτως πια μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα αλλά καταναλώνεται για να μας φτιάξει τη μέρα, ακόμα και είναι καθηρινή.

Οι καινοτομίες στις συσκευασίες

Νέα υλικά, κουτιά, εναλλακτικά πώματα, διαφορετικές φιάλες, ετικέτες και σχέδια προσκαλούν τους καταναλωτές να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό. Μία ανερχόμενη τάση είναι και τα κρασιά που δεν συσκευάζονται σε φιάλες αλλά σε cans.

Τάση που αφορά μάλιστα όχι μόνο τα κρασιά μεσαίας κατηγορίας αλλά και τα premium.

Spritzer_wine-can.jpg?mtime=20230308142019#asset:402528


Η “τέχνη" του Winepairing

Ο συνδυασμός του φαγητού και του κρασιού αλλά και της τέχνης αποτελούν ένα τρίπτυχο που μπορεί να διαμορφώσει αξέχαστες εμπειρίες.

Η ζωγραφική, η live μουσική, ακόμα και ένα pop up store με προϊόντα που αφορούν στο κρασί ανανεώνουν την εμπειρία σε εστιατόρια, wine bars και οινοποιεία. Έξυπνες ιδέες που διαμορφώνουν νέες εμπειρίες, με επίκεντρο το κρασί.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr