Data: Οι εταιρείες αναγνωρίζουν την αξία τους... αλλά δεν τα αξιοποιούν και τόσο
Χάσμα ανάμεσα στην πράξη και την θεωρία φαίνεται πως υπάρχει και στην περίπτωση των δεδομένων και την αξιοποίηση τους. Συγκεκριμένα, αν και 8 στους 10 διευθυντές επιχειρήσεων δηλώνουν ότι τα δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για τη λήψη αποφάσεων στον οργανισμό τους, φαίνεται πώς πάνω από τα 2/3 δεν τα αξιοποιεί.
Και αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, και όχι μόνο στην Ελλάδα, που είθισται να στηλιτεύουμε τα «κακώς κείμενα».
Η εικόνα αυτή είναι απόρροια μεγάλης έρευνας της Salesforce σε συνεργασία με τη YouGov (περίπου 10.000 διευθυντές, ανώτερα στελέχη) από Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία... μέχρι Βραζιλία, Ινδία, Αυστραλία κ.α
Σύμφωνα με την Έρευνα Αναξιοποίητων Δεδομένων (Untapped Data Research) της Salesforce, τα ανώτατα στελέχη των επιχειρήσεων δυσκολεύονται να εφαρμόσουν δεδομένα στην πράξη προκειμένου να λάβουν γρήγορα στρατηγικές επιχειρηματικές αποφάσεις επειδή δεν μπορούν να τα κατανοήσουν. Με κατάλληλη εκπαίδευση στις σχετικές δεξιότητες, τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν τους ηγέτες των επιχειρήσεων στη λήψη καλύτερων αποφάσεων, στη δημιουργία εμπιστοσύνης και στη μείωση της αβεβαιότητας, ακόμη και σε δύσκολους καιρούς, συμπεραίνει η σχετική έρευνα.
Οι εταιρείες δεν αξιοποιούν τις δυνατότητες των δεδομένων τους
- Σήμερα, 8 στους 10 (80%) διευθυντές επιχειρήσεων δηλώνουν ότι τα δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για τη λήψη αποφάσεων στον οργανισμό τους.
- Το 73% συμφωνεί ότι τα δεδομένα συμβάλλουν στη μείωση της αβεβαιότητας και στη λήψη ορθότερων αποφάσεων κατά τη διάρκεια επιχειρηματικών συνομιλιών.
- Ενώ οι εταιρείες συμφωνούν ως προς τα πλεονεκτήματα της χρήσης των δεδομένων, δεν τα χρησιμοποιούν ουσιαστικά. Για παράδειγμα, οι περισσότερες εταιρείες δεν χρησιμοποιούν τα δεδομένα τους για τη λήψη σημαντικών επιχειρηματικών αποφάσεων:
- Πάνω από τα δύο τρίτα (67%) των διευθυντικών στελεχών δεν χρησιμοποιούν τα δεδομένα για αποφάσεις που σχετίζονται με την τιμολογιακή πολιτική ώστε να συμβαδίζουν με τις οικονομικές συνθήκες, όπως ο πληθωρισμός.
- Λιγότεροι από το ένα τρίτο (29%) χρησιμοποιούν τα δεδομένα για να ενημερώσουν τη στρατηγική τους όταν εισέρχονται σε νέες αγορές.
Τα δεδομένα δημιουργούν αποτελεσματικότητα και εμπιστοσύνη εν μέσω αβεβαιότητας
Όταν αξιοποιούνται σωστά, τα δεδομένα έχουν τεράστιες δυνατότητες για την οικοδόμηση αποτελεσματικότητας και εμπιστοσύνης τόσο μεταξύ των πελατών όσο και των εργαζομένων:
- Το 72% των ηγετών των επιχειρήσεων πιστεύει ότι τα δεδομένα κρατούν τους ανθρώπους επικεντρωμένους στα σημαντικά πράγματα που σχετίζονται με την εταιρεία.
- Το 73% συμφωνεί ότι τα δεδομένα βοηθούν στη λήψη γρηγορότερων αποφάσεων.
- Το 73% πιστεύει ότι τα δεδομένα ενισχύουν την εμπιστοσύνη στις επαγγελματικές συνομιλίες.
- Τα δύο τρίτα (66%) πιστεύουν ότι τα δεδομένα βοηθούν στην ελαχιστοποίηση της επιρροής των προσωπικών απόψεων σε μια επιχειρηματική συζήτηση.
Οι εταιρείες πρέπει να γεφυρώσουν το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων για να συνειδητοποιήσουν την αξία των δεδομένων
Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων αναφέρουν ότι μπλοκάρουν από την εισροή δεδομένων, την έλλειψη γνώσεων για το πώς να τα αξιοποιήσουν καλύτερα ή πώς να τα χρησιμοποιήσουν για να επενδύσουν στρατηγικά στο μέλλον:
- Το 41% των ανώτερων στελεχών αναφέρουν έλλειψη κατανόησης των δεδομένων είτε επειδή είναι πολύ περίπλοκα ή δεν είναι αρκετά προσβάσιμα.
- Το ένα τρίτο (33%) των ηγετών των επιχειρήσεων αναφέρει έλλειψη ικανότητας δημιουργίας πληροφοριών από δεδομένα.
- Σχεδόν το ένα τρίτο (30%) κατακλύζεται από τον όγκο των δεδομένων, ο οποίος αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος έως το 2026.
Ποιο είναι το πλάνο; Η εκπαίδευση στο επίκεντρο
Για την αντιμετώπιση αυτών των προβληματισμών, το 73% των επιχειρήσεων σχεδιάζει να συνεχίσει ή να αυξήσει τις δαπάνες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την κατάρτιση των εργαζομένων σε θέματα δεδομένων. Η εκπαίδευση στις αντίστοιχες δεξιότητες μπορεί να υποστηρίξει τους επιχειρηματικούς στόχους και να βελτιώσει την ανθεκτικότητα σε δύσκολους οικονομικά καιρούς.
Το μυστικό είναι στο «πάντρεμα» των δεδομένων με στατιστικά στοιχεία. Ένας συνδυασμός δεδομένων, στατιστικών και απαραίτητων δεξιοτήτων επιτρέπει στις εταιρείες να μεγιστοποιήσουν τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία και να ανακαλύψουν ευκαιρίες που εξελίσσουν την επιχειρηματική τους στρατηγική και ενισχύουν την εμπιστοσύνη των πελατών.
Σχόλια