Λάδι και ψωμί. Λάδι και σαλάτα. Λάδι και όσπρια. Αλλά και καφές με λάδι;
Δεν ξέρουμε τι “γεύση” σας προκαλεί ο τελευταίος συνδυασμός στο άκουσμά του, ωστόσο τα νέα ροφήματα των Starbucks περιέχουν μια κουταλιά ελαιόλαδο.
Η αλυσίδα καφέ λανσάρει μια νέα σειρά ροφημάτων που παρασκευάζονται με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Και για να είμαστε ξεκάθαροι, απαντώντας στο πιο εύλογο ερώτημα που μόλις σας δημιουργήθηκε, δεν είναι απλά αρωματισμένα με ελαιόλαδο. Αντιθέτως φτιάχνονται πραγματικά με μια κουταλιά λάδι, προσθέτοντας 120 θερμίδες στο περιεχόμενο των ποτηριών με την πράσινη Σειρήνα.
Τα Starbucks ποντάρουν σε αυτό το νέο ρόφημα που συναρμόζει δύο πολύ ιταλικά συστατικά το λάδι και τον εσπρέσσο ξεκινώντας από το Μιλάνο. Θα καταφέρει όμως να κερδίσει μερίδιο της ιταλικής αγοράς; Και αν ναι κατ’ επέκταση της ελληνικής παντρεύοντας το κατεξοχήν ελληνικό προϊόν με την αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων;
Το συνοικέσιο του καφέ με το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
Οι Ιταλοί έχουν αυστηρούς "κανόνες" για τον καφέ. Ο καπουτσίνο, για παράδειγμα, πίνεται απαρέγκλιτα το πρωί. Και πραγματικά σε διάφορα μέρη της Ιταλίας είναι πολύ πιθανό να μην σας σερβίρουν καπουτσίνο, το απόγευμα. Στα περισσότερα καφέ, ο καφές διατίθεται για κατανάλωση μέσα σε δύο περίπου λεπτά στον πάγκο και χωρίς απαραίτητα να χρειαστεί κανείς να καθίσει. Ενώ οι παραλλαγές του, συνήθως έχουν να κάνουν μόνο με την ποσότητα νερού ή/και του γάλακτος που πρέπει να προστεθεί.
Τα Starbucks, βέβαια, "παραβιάζουν" όλους αυτούς τους κανόνες εδώ και χρόνια. Και αν και η γενιά μας, τουλάχιστον στην Αθήνα, ξεκίνησε να πίνει καφέ στα μεγάλα και συνήθως παραγεμισμένα με σαντιγύ “coffee to go cups” τους, στο διάλειμμα πριν το δίωρο των μαθηματικών, σνομπάροντας τον ελληνικό και ρίχνοντας ένα πικρό βλέμμα στον “ανόθευτο” εσπρέσσο, πολλά έχουν αλλάξει από τότε.
Οι γεύσεις δεν προστίθενται στον καφέ μας “με τα κουταλάκια” αλλά ενυπάρχουν στα ποιοτικά χαρμάνια των specialty cafes ενώ η μεγάλη μονοκατοικία, το άνδρο των Starbucks με τα τρία πατώματα επί της οδού Σκουφά, έχει απομείνει ως καλή ομολογουμένως ανάμνηση, μαζί με τα τρία υποκαταστήματα που υπάρχουν στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας που βρίθει πια από ανεξάρτητα cafe “νέας γενιάς” ή τρίτου κύματος όπως συνηθίζουμε να τα λέμε.
Για να επιστρέψουμε όμως στα ροφήματα με την επωνυμία "Oleato", αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι έκαναν πρόσφατα το ντεμπούτο τους στο Starbucks Reserve Roastery στο Μιλάνο παρουσία της Lizzo και της Άννας Γουίντουρ. Αυτό που όμως δεν ξέρουμε είναι το κατά πόσο κατάφεραν να συγκινήσουν τους Ιταλούς.
Για την ακρίβεια πλέον είναι διαθέσιμες τρεις παραλλαγές ροφημάτων με ελαιόλαδο, οι Oleato latte, Oleato ice shaken espresso και Oleato golden foam cold brew. Τα ροφήματα αυτά θα είναι σύντομα διαθέσιμα - αρχικά- στη Νότια Καλιφόρνια και αμέσως μετά σε διάφορα άλλα μέρη στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Μέση Ανατολή και την Ιαπωνία.
Βέβαια, άλλα αμερικανικά εγχειρήματα δεν είχαν την προβλεπόμενη επιτυχία στην Ιταλία, η γαστρονομική κουλτούρα της οποίας πιθανώς συχνά να παρερμηνεύεται. Για παράδειγμα, η Domino's Pizza αποχώρησε οριστικά από την ιταλική αγορά, επτά χρόνια μετά το στοίχημα ότι οι Ιταλοί θα πειστούν να προσθέτουν ανανά στις πίτσες τους, “τακτικη’ που για όσους γνωρίζουν την ιταλική κουλτούρα μπορεί απλά να πυροδοτήσει ένα γαστρονομικό casus belli.
Όπως και άλλες μεγάλες αλυσίδες, τα Starbucks συνηθίζουν να τροποποιούν το μενού τους, κυκλοφορώντας προϊόντα περιορισμένης έκδοσης, εποχιακά ή εισάγοντας νέα συστατικά, ενίοτε με πραγματικά ευφάνταστους τρόπους.
Με την συνήθεια που πολλοί άνθρωποι έχουν στην Σικελία, να καταναλώνουν μια κουταλιά ελαιόλαδο σε καθημερινή βάση για λόγους υγείας και μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες διατροφικές τάσεις αυτή την στιγμή, την συμπερίληψη υγιεινών προϊόντων στην διατροφή, δεν είναι να απορεί κανείς για την τελευταία προσπάθεια της Starbucks.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, το τελικό αποτέλεσμα είναι εκείνο που θα κρίνει την πορεία του "πειράματος" εντός ή εκτός ποτηριού.
Σχόλια