Miele Hellas: Η χρονιά - ρεκόρ, η στρατηγική και ο στόχος για 10 νέα ιδιόκτητα καταστήματα
Βάσεις για μια νέα αναπτυξιακή πορεία θέτει η Miele Hellas, διατηρώντας πάντα συγκεκριμένες αρχές (Immer Besser: πάντα καλύτερα) με τις οποίες θα διαφοροποιείται και θα προσφέρει premium προϊόντα.
Σε ειδική εκδήλωση για τα εγκαίνια του Miele Experience Center στο Μαρούσι, στο οποίο δεν υπάρχουν μόνο σύγχρονες συσκευές αλλά και τα νέα γραφεία της εταιρείας παρευρέθηκαν μέλη του δ.σ του Ομίλου, εγγονοί των ιδρυτών Carl Miele - Reinhard Zinkann, οι Dr. Markus Miele και Dr. Reinhard Zinkann αντίστοιχα: Μια κίνηση συμβολική και ουσιαστική, που στέλνει το μήνυμα για στήριξη του ελληνικού παραρτήματος και της εγχώριας οικονομίας.
Εξάλλου, όπως υπενθύμισαν οι ίδιοι, η εταιρεία δεν σκέφτηκε ποτέ να φύγει εν μέσω της δεκαετούς οικονομικής κρίσης στην χώρα.
Σήμερα, όπως περιέγραψε επίσης ο CEO της Miele Hellas, κ. Θάνος Κυριαζής η εταιρεία ετοιμάζεται για μια νέα εποχή εξωστρέφειας.
Μάλιστα, το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά για την Miele Hellas την τελευταία 20ετία, με αποτέλεσμα η εταιρεία να βρίσκεται στην ισχυρότερη χρηματοοικονομική θέση των 52 ετών της ιστορίας της στην Ελληνική αγορά, όπως σημείωσε.
Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός πως ενώ διεκόπη η συνεργασία με την αλυσίδα «Κωτσόβολος» η χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο 4,3%.
Όπως εξήγησε ο κ. Κυριαζής η εταιρεία δεν σκοπεύει να λύσει τις συνεργασίες με τους μεγάλους λιανεμπορούς (η συνεργασία με Dixon στην Ε.Ε συνεχίζεται κανονικά), αλλά η νέα στρατηγική στόχευση είναι η περαιτέρω ενίσχυση των Direct to Consumer καναλιών, θέτοντας στόχο την δημιουργία 10 ιδιόκτητων καταστημάτων την επόμενη 5ετία.
Πρώτος στόχος αποτελεί η περιοχή των Νοτίων προαστίων Αττικής και η Β. Ελλάδα.
Ειδικότερα, το στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνει δράσεις με 4 άξονες: άνθρωποι, καταναλωτές, πλανήτης και απόδοση.
Σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, η Miele Hellas επιδιώκει ο τζίρος της μέχρι το 2030 να αγγίξει τα 100 εκατ. ευρώ
Σημειώνεται επίσης πως ο Όμιλος Miele έχει ήδη δείξει τη διάθεση για περαιτέρω επενδύσεις στην χώρα αφού πρόσφατα εγκαινίασε το ευρωπαϊκό τηλεφωνικό κέντρο με τη Sitel στην Αθήνα, που απασχολεί περίπου 200 άτομα και την Teleperformance στη Θεσσαλονίκη με 175 άτομα.
Ειδικότερα για το 2023 οι προσδοκίες είναι υψηλές με την εταιρεία να έχει ως στόχο μια ισχυρή διψήφια άνοδο του κύκλου εργασιών: όπως αποκάλυψε ο κ. Κυριαζής ο Ιανουάριος κινήθηκε ανοδικά πάνω από 20%.
Συνοπτικά, σήμερα το δίκτυο διανομής της εταιρείας περιλαμβάνει δύο Miele Experience Center σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 21 Miele monobrand καταστήματα σε 14 πόλεις πανελλαδικά. Τα προϊόντα Miele διατίθενται σε πάνω από 310 σημεία με περισσότερους από 110 συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα.
Κύπρος, Βαλκάνια...και άλλοι στόχοι
Αξίζει να σημειωθεί, μεταξύ άλλων, πως υπό την «ομπρέλα» του παραρτήματος στην Αθήνα βρίσκονται και οι αγορές της Κύπρου, Αλβανίας, Κοσόβου και Βόρειας Μακεδονίας, αποτελώντας επίσης βασικό πυλώνα ανάπτυξης.
Η Κύπρος αντιστοιχεί στο 20% του τζίρου, ενώ οι υπόλοιπες το άλλο 10% (Ελλάδα: 70% του συνολικού τζίρου).
Κατά τα άλλα, σύμφωνα με την διοίκηση, η ανάπτυξη της εταιρείας και η άνοδος των πωλήσεων θα επέλθει με όλους τους διαθέσιμους τρόπους και κανάλια (ιδιόκτητα καταστήματα, ηλεκτρονικό κατάστημα, δίκτυο συνεργατών), διατηρώντας πάντα το prremium στοιχείο - κάτι που η εταιρεία θέλει να καταστήσει σαφές σε συνεργάτες, πελάτες κλπ.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως τον Απρίλιο αναμένεται να ενεργοποιηθεί και στην Ελλάδα η πλατφόρμα e-commerce «Ηybris» που λειτουργεί σε χώρες του εξωτερικού μέσω του miele.gr.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την διοίκηση, στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της κατηγορίας cooking, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανοδικά θα κινηθεί και ο τομέας των επαγγελματικών συσκευών της Miele που σήμερα αντιστοιχεί μόλις στο 12% του τζίρου.
Με ιστορία από το 1899 - δεν συζητά είσοδο σε χρηματιστήριο
Πάνω από 1 αιώνα ως family business η Miele δραστηριοποιείται σε 100 χώρες με κύκλο εργασιών το 2021 στα 4,84 δισ. ευρώ και περίπου 22.000 εργαζόμενους.
Η αυτονομία και η ανεξαρτησία αποτελεί «κλειδί» επιτυχίας, ώστε η εταιρεία να παράγει αυτό που θέλει με υψηλά standards και απαιτήσεις χωρίς να έχει το άγχος στόχων ή ανταγωνισμού (3μηνου, 6μηνου, να γνωρίζουν τα σχέδια οι ανταγωνιστές κλπ) αλλά θέτοντας πλάνα με πιο μακρόπνοο ορίζοντα.
Αυτά εξήγησαν, μεταξύ άλλων οι κ.κ Miele και Zinkann σε ερωτήματα γιατί η εταιρεία δεν επιλέγει την είσοδο της στις χρηματαγορές προς άντληση κεφαλαίων.
Όπως υπογράμμισαν, η εταιρεία αυτοχρηματοδοτείται και επενδύει έχοντας μια τεχνολογική κληρονομία την οποία αξιοποιεί για να εξασφαλίσει προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Η Miele, με έδρα το Gütersloh της Βεστφαλίας, είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής οικιακών συσκευών υψηλής ποιότητας στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των συσκευών μαγειρικής, συσκευών ψησίματος και μαγειρέματος με ατμό, προϊόντων ψύξης, καφετιερών, πλυντηρίων πιάτων, πλυντηρίων ρούχων και προϊόντων περιποίησης δαπέδων.
Σχόλια