Στις στοές του κέντρου της Αθήνας, στην Ηρακλειά, στα χωριά της Φλώρινας, στο Βερολίνο, στην Μπολόνια ή στην Μόντενα...
Δεν γνωρίζουμε αν έχετε και εσείς την ενοχλητική (για τους άλλους) συνήθεια να διαβάζετε συνεχώς τις πινακίδες και τις επιγραφές όπου βρεθείτε και όπου σταθείτε.
Εκ πείρας μπορούμε να σας επιβεβαιώσουμε ότι η συνήθεια αυτή σας καθιστά αυτόματα ενοχλητικούς ή στην καλύτερη αστείους συνοδοιπόρους περιπατητές και κυρίως χείριστους συνοδηγούς.
Από την άλλη η συνήθεια αυτή όπως συμβαίνει κυρίως με τις vintage επιγραφές υπογραμμίζει μάλλον με ωραίες καμπυλόσχημες γραμμές την γοητεία που ασκούν οι επιγραφές που παρασύρουν τα βλέμμα μας σε διάφορα σημεία στις πόλεις και στα χωριά (μπροστά στα οποία βρισκόμαστε και ύστερα στεκόμαστε…)
Και συνήθως αυτό συμβαίνει κυρίως με τις παλαιότερες επιγραφές και όχι με τις νέου τύπου, οι οποίες διαφεύγουν της προσοχής μας, πνιγμένες σε μια θάλασσα ομοιομορφίας.
Η έννοια του χειροποίητου σε ό,τι θα ονομάζαμε ως sign painting σε συνδυασμό με την καλλιγραφία, το lettering και τα γράμματα που με έναν τρόπο φανερώνουν τις κινήσεις του πινέλου του δημιουργού είναι εκείνα που μας κερδίζουν. Που μας φέρνουν κυριολεκτικά στην “Είσοδο” ενός καταστήματος.
H παραπάνω βρίσκεται επί της οδού Αγάθωνος στο κέντρο, λίγο πιο κάτω από το νόστιμο Feyrouz.
The Quick Brown Fox & οι χειροποίητες επιγραφές του σήμερα
Αν μπορούσαμε θα αλλάζαμε γραμματοσειρά στον υπότιτλο ακριβώς πιο πάνω, έτσι για την τσαχπινιά. Για την ώρα όμως πιο σημαντικό είναι να σας συστήσουμε τον Χριστόφορο που άφησε το graffiti αλλά και μια δουλειά γραφείου στην οποία αγκυλώθηκε για 12 χρόνια, για το sign painting.
Το όνομα που χρησιμοποιεί “The quick brown fox” προέρχεται από το πιο γνωστό παντόγραμμα ('The quick brown fox jumps over the lazy dog'). Πρόκειται για μία πρόταση που περιέχει όλα τα γράμματα της αλφαβήτου.
Και για την ιστορία τα παντογράμματα χρησιμοποιούνται συνήθως για να δείξουν πως φαίνονται οι γραμματοσειρές σε μια πρόταση.
Και για τις εικόνες, πάμε μια βόλτα με τον Χριστόφορο έξω από μερικές εισόδους όπου σκαρώνει την δική του καλλιγραφική ιστορία.
Η είσοδος ενός παλιού outlet της 'Champion' στο Ίλιον που απέκτησε, παραδόξως, μια νέα επιγραφή βασισμένη στο λογότυπο της εταιρείας.
Είσοδος με στιλβωμένο χρυσό και βερνικόχρωμα στην πόρτα του εργαστηρίου που ο Χριστόφορος μοιράζεται μαζί με τον ζωγράφο @stelios_pupet στο Ίλιον.
Καλωσορίζοντας τους πελάτες του vintage shop Ντεμοντέ στο κέντρο της Αθήνας.
Μια επιγραφή έξω από το Naxos Apothecary που αν και την έχουμε ξαναδεί ήρθε η ώρα να την παρατηρήσουμε.
Και για το τέλος μια επιγραφή που ο καθένας μας μπορεί να διαβάσει με όποιο τρόπο νομίζει. Για καλό ή για κακό, ένα είναι σίγουρο. Ότι αντικατοπτρίζει τον τρόπο σκέψης του παρατηρητή.
Σχόλια