NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

«ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΣΑΣ»: Ο συγγραφέας Γ. Προφέτης μιλά για τα μικρά μυστικά που κάθε επαγγελματίας πρέπει να κατέχει

«ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΣΑΣ»: Ο συγγραφέας Γ. Προφέτης μιλά για τα μικρά μυστικά που κάθε επαγγελματίας πρέπει να κατέχει

​Η πανδημία μπορεί να λειτούργησε ως «ασκητισμός», μια ευκαιρία προσωπικού επαναπροσδιορισμού… αποτέλεσε όμως και μια καλή ευκαιρία ώστε εργαζόμενοι και εταιρείες να προχωρήσουν σε «αναβάθμιση» των ικανοτήτων τους!

Με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία από τις Εκδόσεις Κριτική του βιβλίου «ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΣΑΣ!», συνομιλήσαμε με τον συγγραφέα κ. Γιώργο Προφέτη.

Ο ίδιος μιλά, μεταξύ άλλων, για την ανάγκη της συνεχούς εκπαίδευσης εργαζομένων και εργοδοτών, εξηγεί τα οφέλη του επαγγελματικού coaching και μοιράζεται μαζί μας κάποια best practices για τις ανάγκες στον σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων.

Αναλυτικά:

Πείτε μας δυο λόγια για το βιβλίο σας «Κερδίστε με το σπαθί σας». Τι υπήρξε έναυσμα για σας ώστε να προχωρήσετε στη συγγραφή του;

Το βιβλίο είναι ένα πρακτικό εγχειρίδιο - οδηγός με θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις που κάθε επιχειρηματίας, στέλεχος επιχείρησης, μάνατζερ, πωλητής ή ελεύθερος επαγγελματίας πρέπει να κατέχει. Ο λόγος που το έγραψα είναι ακριβώς για να μεταφέρω με πρακτικό και εύληπτο τρόπο, υλικό από τη διεθνή βιβλιογραφία και την πολυετή εμπειρία μου ως σύμβουλος στο ελληνικό επιχειρηματικό κοινό. Άλλωστε, είναι γεγονός ότι στη χώρα μας δεν διαβάζουμε και δεν μελετούμε όσο στο εξωτερικό. Υπάρχουν πωλητές που ποτέ δεν έχουν διαβάσει ούτε ένα βιβλίο για τις πωλήσεις και επιχειρηματίες που δεν διάβασαν ποτέ κάτι σχετικό με τη διοίκηση επιχειρήσεων. Τις περισσότερες φορές τα πάντα γίνονται εμπειρικά και διαισθητικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λάθος, αλλά σίγουρα σημαίνει ότι πολύτιμες γνώσεις (αρχές, μέθοδοι, τεχνικές) που είναι συσσωρευμένες στα σχετικά βιβλία δεν αξιοποιούνται.


profetis11.jpg?mtime=20230206194537#asset:396822


Τι μπορεί να αποκομίσει ένας επιχειρηματίας, ένας επαγγελματίας, ένα στέλεχος από την ανάγνωση του;

Μπορεί να βοηθήσει τον αναγνώστη να κατανοήσει τους μηχανισμούς, τις αρχές και τις διαδικασίες με τις οποίες θα βελτιωθεί στη δουλειά του. Ο επιχειρηματίας, διευθύνων (CEO), ο μάνατζερ θα μάθει τις βασικές αρχές της οργανωσιακής θεωρίας, θα διδαχθεί τρόπους για να γίνει αποτελεσματικότερος ηγέτης και να αξιοποιήσει το δυναμικό των ανθρώπων, της ομάδας του. Το στέλεχος, ο πωλητής, ο επαγγελματίας θα μάθουν πώς να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους πελάτες τους, έτσι ώστε να ανεβάσουν τη δουλειά τους.

Βλέπετε ακόμη και σήμερα μεγάλες διαφορές στην κατάρτιση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και το επίπεδο δεξιοτήτων ανάμεσα σε Ελλάδα και εξωτερικό; Έχει αλλάξει κάτι; Σε ποιους τομείς απαιτείται βελτίωση;

Υπάρχουν διαφορές. Ο Ελληνας σπουδάζει για να πάρει ένα “χαρτί” που θα του δώσει κάποιου είδους κοινωνική αναγνώριση ή θα τον βοηθήσει να μπει σε κάποια δουλειά (πιθανά στο Δημόσιο). Στο Δυτικό κόσμο, η εκπαίδευση είναι πολύ πιο κοντά με την επιχειρηματική πράξη, ενώ οι άνθρωποι σπουδάζουν για να πάρουν γνώσεις. Δηλαδή να γίνουν καλύτεροι σ’ αυτό που κάνουν και ως συνέπεια της βελτίωσης των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τους να εξελιχθούν επαγγελματικά. Είναι διαφορετικό το επίπεδο έμφασης. Δυστυχώς επίσης, ακόμα στην Ελλάδα πολλές επιχειρήσεις θεωρούν την εκπαίδευση περιττή ή κοστοβόρα και δεν βλέπουν την πρακτική αξία της για την ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού, την αύξηση της απόδοσης, τη βελτίωση των μεθόδων και της εν γένει αποτελεσματικότητας της επιχείρησης, αλλά και της συνεισφοράς της στο σύνολο της Οικονομίας και της κοινωνίας.

Από τα 30 χρόνια εμπειρίας στον κόσμο των επιχειρήσεων θα θέλατε να μοιραστείτε κάποια best practices;

Best practices ε; Καταρχήν χτίστε την επιχείρησή σας πάνω σε ένα “σκοπό”, ένα όραμα ανώτερο από το να βγάλει κέρδη ο επιχειρηματίας, έναν ισχυρό λόγο για τον οποίο οι πελάτες θα την προτιμήσουν και μια στρατηγική για το πως η επιχείρηση θα κάνει τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη. Δεύτερον, φροντίστε να είστε οι καλύτεροι σ’ αυτό που κάνετε, να ξεχωρίζετε! Η μετριότητα δεν επιβιώνει στις ημέρες μας, χρειάζεται συνεχής προσπάθεια και συνεχής εξέλιξη. Τρίτον, προσλάβετε ικανούς ανθρώπους με ήθος και καλό χαρακτήρα, εκπαιδεύεστε τους συστηματικά και δώστε τους τη δυνατότητα να είναι δημιουργικοί. Ακούστε τους και εξελιχθείτε μαζί τους!

Είναι απλά της μόδας το coaching, ή επιτακτική ανάγκη για το σύγχρονο ανθρώπινο δυναμικό;

Το coaching στηρίζεται στην ανάδειξη του δυναμικού των ανθρώπων. Μέχρι τώρα έχουμε ζήσει στον επιχειρηματικό στίβο μια κουλτούρα ελέγχου και καχυποψίας που σε μεγάλο βαθμό συνάδει με την εγγενή ανασφάλεια του Έλληνα. Το coaching ενθαρρύνει την εμπιστοσύνη, την επικοινωνία και την ομαδικότητα, αρχές και πρακτικές που βοηθούν τις επιχειρήσεις όχι απλά να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν, αλλά να κάνουν τη διαφορά και να κυριαρχήσουν στον κλάδο τους. Ομως και η ελληνική κουλτούρα έχει να “δώσει” στο coaching. Μεράκι, πείσμα και φιλότιμο είναι οι αξίες της φυλής μας, και αυτά τα στοιχεία μπορεί και πρέπει να εμπνεύσει ένας Ελληνας coach, αλλά και να τα “δείξει” στους ξένους. Το coaching δεν είναι μόδα, αντικατοπτρίζει την μετεξέλιξη των κοινωνιών από την ατομικότητα, την συγκρουσιακότητα, τον ανταγωνισμό του τύπου “ή εσύ ή εγώ”, στη συλλογικότητα, στην ανάδειξη της ανθρώπινης αξίας ως επίκεντρο της ανάπτυξης και στην πεποίθηση ότι κάθε άνθρωπος έχει έναν καλύτερο εαυτό, αρκεί να ξέρουμε πώς να τον βγάλουμε στην επιφάνεια.

Η πανδημία υπήρξε καταλύτης τελικά στο εργασιακό τοπίο; Υπάρχουν τελικά πρωτοβουλίες από ελληνικές εταιρείες σε επίπεδο upskilling και reskilling;

Κοιτάξτε, η πανδημία λειτούργησε ως “ασκητισμός” για τους περισσότερους από εμάς. Καθήσαμε μέσα και σκεφτήκαμε. Είδαμε ίσως καλύτερα τον εαυτό μας, αποκτήσαμε περισσότερη αυτογνωσία και ενσυνειδητότητα. Φυσικά, η απομόνωση και οι κοινωνικές αποστάσεις επηρέασαν αρνητικά την ψυχική υγεία, πλην όμως είχαν και κάποια θετικά. Πολλοί άνθρωποι αξιοποίησαν την νέα κατάσταση πραγμάτων για να διαβάσουν, να συγκεντρωθούν και επίσης να παρακολουθήσουν πολλά σεμινάρια επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης μέσω διαδικτύου. Πολλοί εργαζόμενοι επαναπροσδιόρισαν τους επαγγελματικούς τους στόχους, αλλά και συνειδητοποίησαν την ανάγκη ενδυνάμωσης των προσόντων και των δεξιοτήτων τους. Επίσης, πολλές εταιρείες αναγκάστηκαν να επαναπροσδιορίσουν το στίγμα τους, τη στρατηγική τους, να προχωρήσουν σε ψηφιακό μετασχηματισμό και κατά συνέπεια να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους, έτσι ώστε να είναι πιο αποδοτικό υπό συνθήκες κρίσης, αλλά και πιο “κοντά”στις απαιτήσεις της νέας εποχής.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr