NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Πράσινα παραπλανητικά προϊόντα στο στόχαστρο των ασφαλιστικών. Οι τρόποι παραπλάνησης

Πράσινα παραπλανητικά προϊόντα στο στόχαστρο των ασφαλιστικών. Οι τρόποι παραπλάνησης

Η πλύση εγκεφάλου, με οδηγό τις πράσινες παραπλανητικές ετικέτες, τα πράσινα παραπλανητικά προϊόντα εξοικονόμησης ενέργειας, προστασίας περιβάλλοντος, βιώσιμης οικονομίας σε διαφημίσεις, σε ράφια πολυκαταστημάτων, σε ενημερωτικές εκδηλώσεις, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Οι δημιουργοί των παραπλανητικών πράσινων προϊόντων, απουσία επαρκούς εποπτικού ρυθμιστικού πλαισίου ποντάρουν στις ελλιπείς γνώσεις των πολιτών για το τι είναι πράσινη οικονομία και στο life style που επιτάσσει την ταύτιση ορισμένων ομάδων με αυτό τρόπο ζωής.

Την επικίνδυνη αυτή τάση κερδοσκοπίας αλλά και άντλησης χρηματοδοτικών κονδυλίων, οι Εποπτικές αρχές στην Ευρώπη και οι Επαγγελματικές Ενώσεις έχουν εντοπίσει και ψάχνουν τρόπους να την ανακόψουν. Ανάμεσα αυτών, και η Insurance Europe –η Ομοσπονδία Ασφαλιστικών και Αντασφαλιστικών Εταιρειών στην Ευρώπη μιας και οι (αντ)ασφαλιστικές πρέπει να είναι μεταξύ των πρώτων που λαμβάνουν γνώση προκειμένου να καθορίσουν τους κινδύνους που αναλαμβάνουν να καλύψουν (underwriting) για ένα προϊόν για παράδειγμα ευρείας κατανάλωσης ή μία επένδυση δημοσίου ή ιδιωτικού χαρακτήρα.

Τρόποι παραπλάνησης για τα πράσινα προϊόντα

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι, κατά την Insurance Europe με τους οποίους κάποιες δηλώσεις, ανακοινώσεις, ενέργειες, που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα μπορεί να είναι παραπλανητικές: Από τη μία πλευρά, η μεταφορά της γνώσης και ο τρόπο επικοινωνίας μπορεί να είναι παραπλανητικός, λόγω παράλειψης πληροφοριών, επιλεκτικής ασάφειας πληροφοριών, ακατανόητων όρων, απλής ασάφειας, υπέρ-απλούστευσης πληροφοριών, διφορούμενης ή αβάσιμης ενημέρωσης προς τους καταναλωτές ή τους επενδυτές προκειμένου να αποφασίσουν να κάνουν μια αγορά ή να επενδύσουν. Από την άλλη πλευρά η επικοινωνία μπορεί να είναι παντελώς ψευδής και να εξαπατά του καταναλωτές με εσφαλμένες γνώσεις μέσω στοχευμένου μάρκετινγκ.

Πώς γίνεται η πλύση εγκεφάλου των πράσινων προϊόντων: Βήμα προς βήμα

Η πλύση εγκεφάλου πράσινων προϊόντων ή greenwashing μπορεί να συμβεί:

  • Σε επίπεδο οντότητας, σε σχέση με τη στρατηγική ή την απόδοση βιωσιμότητας μιας οντότητας.
  • Σε επίπεδο προϊόντος, όπως σε σχέση με τα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας ή την απόδοση των προϊόντων.
  • Σε επίπεδο υπηρεσίας συμπεριλαμβανομένων συμβουλών και υπηρεσιών πληρωμών, όπως με την ενσωμάτωση των προτιμήσεων που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα στην παροχή οικονομικών συμβουλών.

Μπορεί να είναι εκούσια ή ακούσια, για παράδειγμα να προκύπτει από αμέλεια ή από παρερμηνεία του απαιτήσεων του κανονιστικού πλαισίου για τη βιώσιμη χρηματοδότηση. Μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε κύκλο παραγωγής του προϊόντος ή των φάσεων της χρηματοδότησης με δηλώσεις, ανακοινώσεις όπου γίνονται δηλώσεις, ή ανακοινώσεις, πωλήσεις, στο μάρκετινγκ. Συμβαίνει εν κατακλείδι σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδας παροχής, κατασκευή, διανομής προϊόντος ή επένδυσης με δείκτες αναφοράς, αξιολόγησης κτλ. Πράσινη πλύση εγκεφάλου μπορεί να προκύψει με τις αξιολογήσεις των κριτηρίων ESG καθώς ακόμα στην ΕΕ δεν υπάρχει ολοκληρωμένη νομοθεσία για να βγουν αποτελέσματα. Η πλύση εγκεφάλου για τα πράσινα καταναλωτικά ή επενδυτικά προϊόντα μπορεί να ξεκινήσει και από τρίτα μέρη, ιδίως μέσω κακής πώλησης όπως αναφέρει η Insurance Europe για την απόκτηση αθέμιτου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Τι κάνουν οι ασφαλιστικές

Οι ασφαλιστικές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των βιώσιμων επενδύσεων, με συγκεκριμένες ενέργειες, όπως η εφαρμογή γνωστοποιήσεων, προτύπων και στρατηγικών που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα στα χαρτοφυλάκιά τους. Στο πλαίσιο αυτό, ο ασφαλιστικός τομέας για να συνεχίσει απρόσκοπτα να ασφαλίζει έχει την ανάγκη κατάστρωσης ενιαίας πολιτικής για τη βιωσιμότητα στην ΕΕ για την βιώσιμη χρηματοδότηση και συγκεκριμένες πολιτική και νομοθεσία από το πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας.

Επί του παρόντος, η έλλειψη σαφήνειας και η ασυνέπεια στο ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ δημιουργεί αποκλίνουσες ερμηνείες και σύγχυση στους καταναλωτές και τους επενδυτές, σύμφωνα με την Insurance Europe, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ακούσια εσφαλμένες πληροφορίες από τους συμμετέχοντες στις χρηματοπιστωτικές αγορές. Η έλλειψη εναρμονισμένων ορισμών είναι επίσης ζητούμενο για τους διανομείς και τους καταναλωτές που δεν είναι ακόμη πλήρως εξοικειωμένοι με τα πλαίσια των κανονισμών.

Οι ασφαλιστικές, επίσης εκπαιδεύουν τα δίκτυα ωστόσο η εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος απαιτεί χρόνο και μέχρι να ολοκληρωθεί υφίσταται κίνδυνος ακούσιων λανθασμένων πληροφοριών. Ορισμένοι τεχνικοί όροι ενδεχομένως να προκαλούν σύγχυση στον καταναλωτή.

Οι ασφαλιστικές πρέπει να είναι σε θέση να ενισχύσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία με βιώσιμα προϊόντα αλλά και να δίνουν ασφαλιστικές λύσεις ωστόσο αυτό για να γίνει απαιτείται ευκρινές νομοθετικό πλαίσιο.

Τέλος, οι ετικέτες και οι πιστοποιήσεις είναι βασικές για τους καταναλωτές. Απουσία ενοποιημένου προτύπου αναφέρει η Insurance Europe και με την κάθε ετικέτα να ορίζει πράσινο προϊόν η παραπλάνηση ενισχύεται, ενώ οι ασφαλιστικές δεν μπορούν να κάνουν την δουλειά τους.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr