NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Foodservice: Ανακάμπτει αισθητά ο κλάδος - οι συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών

Foodservice: Ανακάμπτει αισθητά ο κλάδος - οι συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών

Ιδιαίτερα θετική θα πρέπει να θεωρείται η ανάταση του επισιτιστικού κλάδου στην Ελλάδα (Foodservice sector), μετά τις δυσκολίες που υπήρξαν την περίοδο της πανδημίας. Η εστίαση θεωρείται άλλωστε ένας ισχυρός τομέας που απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζομένων, ενώ σε τζίρο τείνει να προσεγγίσει ακόμη και αυτόν του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Κατά τις εκτιμήσεις της Deloitte (από την τελευταία έρευνα Foodservice Market Monitor για το 2022), ο τζίρος φαίνεται πως διαμορφώνεται στα 10 δισ. ευρώ περίπου το 2022, όταν το 2019 ανήλθε στα 10,9 δισ. ευρώ.

Πρακτικά, σύμφωνα με την μελέτη, ο κλάδος ανακτά τα 2 από τα 3 δισ. ευρώ που χάθηκαν τα έτη 2020 και 2021.

Αναμφίβολα, η δυναμική ανάκαμψη οφείλεται στην υψηλή τουριστική κίνηση που παρατηρήθηκε μέσα στο έτος, αλλά και στη χαλάρωση των μέτρων για την πανδημία. Η σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά...


Στα 10,5 δισ. η αγορά το 2024

Στην Ελλάδα, η αγορά του επισιτιστικού κλάδου προβλέπεται να αγγίξει τα 10,5 δισ. ευρώ έως το 2024, κατά τις εκτιμήσεις της έρευνας.

Πιο αναλυτικά, ο κλάδος προβλέπεται να γνωρίσει ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό (CAGR) +10,7% το διάστημα 2021-2024 (+26% για το 2022) φτάνοντας σε συνολικό κύκλο εργασιών περίπου 10,5 δις ευρώ το 2024, έναντι περίπου 7,7 δις ευρώ το 2021.


Farm-to-table και fast dining. Οι τουρίστες προτιμούν παραδοσιακά


Εμφανείς είναι οι διαφοροποιήσεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών, μιας και πανδημία, μόδα, αλλά και οικονομική κρίση έχουν φέρει νέες τάσεις.

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, το γεύμα στο σπίτι και το delivery παρέμειναν πολύ δημοφιλείς επιλογές, ακόμα και μετά το πέρας της πανδημίας. Επίσης, τα «farm-to-table» εστιατόρια, εκτός από μία διεθνή τάση, έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και προέλευση των πρώτων υλών.

Επιπλέον, για λόγους εξοικονόμησης χρημάτων, παρουσιάζει άνοδο και το λεγόμενο «food-on-the go» και «fast dining», τάση που προβλέπεται να ακολουθήσει σταθερά ανοδική πορεία και τα επόμενα χρόνια.

Σε αντίθεση με τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα φαίνεται να προτιμούν τα κλασικά εστιατόρια, με τα higher end να γνωρίζουν σημαντική αύξηση.


Οι επαγγελματίες οφείλουν να προσαρμοστούν. Τι εργαλεία διαθέτουν;

Όπως εξηγεί η ίδια μελέτη, οι επαγγελματίες του χώρου θα πρέπει να αφουγκραστούν με ψυχραιμία τις νέες τάσεις και να επανακαθορίσουν τη στρατηγική τους.

Καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες καταναλωτών με αυξημένες απαιτήσεις, που επιθυμούν υγιεινές και γρήγορες λύσεις, εξασφαλίζοντας ιχνηλασιμότητα και διαφάνεια, και όλα αυτά σε λογικές τιμές.

Στο πλευρό τους έχουν νέες ψηφιακές λύσεις και καινοτόμα επιχειρηματικά σχήματα, αλλά θα πρέπει να ξεπεράσουν σημαντικές προκλήσεις που απαιτούν μετασχηματισμό του λειτουργικού τους μοντέλου (οργάνωση, συστήματα, διαδικασίες), αυξημένη έμφαση στη ρευστότητα και άριστο προγραμματισμό για να μειωθεί η αβεβαιότητα.

Η τεχνολογία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναμένεται να μεταμορφώσουν ολιστικά τη βιομηχανία των καταναλωτικών αγαθών. Σε αυτό το πλαίσιο, και ο επισιτιστικός κλάδος χρειάζεται να υιοθετήσει καινοτόμες λύσεις που να διευκολύνουν τους επαγγελματίες του χώρου.

Ιδίως για τα εστιατόρια που πλέον εξελίσσονται και αλλάζουν μορφή, για να μπορέσουν να αναπτυχθούν και να είναι κερδοφόρα, θα πρέπει να υιοθετήσουν πρακτικές που προάγουν τις συνολικές τους δυνατότητες, την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και εμπειρία του πελάτη, την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του εργαζόμενου και όλα αυτά, ενσωματώνοντας στη λειτουργία τους προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr