NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Προβληματίζει η έλλειψη ρευστότητας: 1 στα 2 τιμολόγια του 2022 εξοφλήθηκε εκπρόθεσμα

Προβληματίζει η έλλειψη ρευστότητας: 1 στα 2 τιμολόγια του 2022 εξοφλήθηκε εκπρόθεσμα

Μια περίοδος ιδιαίτερου προβληματισμού αναμένεται το 2023, όπως καταδεικνύουν διάφορα επίσημα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι τα ευρήματα που προκύπτουν από την Atradius για την περυσινή χρονιά αναφορικά με τη συναλλακτική συμπεριφορά, τις καθυστερήσεις πληρωμών στα τιμολόγια και τις ανεξόφλητες εισπράξεις.

Το δείγμα αφορά σημαντικούς κλάδους της οικονομίας όπως τα χημικά, τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, τα ηλεκτρονικά ΤΠΕ / και τον κλάδο χάλυβα - μετάλλων.

Από τα στοιχεία, προκύπτει πως 1 στα 2 τιμολόγια του 2022 εξοφλήθηκε εκπρόθεσμα. Η έλλειψη ρευστότητας - όπως αναφέρεται - είναι ο βασικός λόγος των καθυστερήσεων στις πληρωμές, ενώ για το 30% των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν τα ανεξόφλητα παραστατικά αυξήθηκαν.

Αρνητικό πάντως είναι το γεγονός πως κατά τις προβλέψεις των ανθρώπων της αγοράς για το 2023, σε κανέναν από τους εν λόγω κλάδους δεν αναμένεται βελτίωση στις πρακτικές πληρωμών B2B.


Πανδημία, χαμηλότερη ρευστότητα, διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και άλλοι παράγοντες...


Στον κλάδο των χημικών το 52% των τιμολογίων πληρώθηκαν εμπρόθεσμα, από 46% το 2021, με καθυστέρηση καλύφθηκε το 43% από 48% ένα χρόνο πριν και τα επισφαλή χρέη διαμορφώθηκαν στο 6% του συνόλου των συναλλαγών από 5% αντίστοιχα.

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι πελάτες του κλάδου εξόφλησαν με καθυστέρηση τα τιμολόγιά τους είχαν να κάνουν με προβλήματα ρευστότητας (60%), τη διαφωνία με τον πελάτη (25%), καθυστερήσεις διοικητικού χαρακτήρα (21%) και με πτωχεύσεις πελατών (20%).

Κατά το 2022 στο 33% του δείγματος αυξήθηκαν οι ανεξόφλητες εισπράξεις, στο 10% μειώθηκαν και στο 58% παρέμειναν σταθερές.

Οι ανησυχίες, όσων συμμετείχαν στην έρευνα, για την πορεία του 2023 επικεντρώθηκαν κυρίως στην παγκόσμια οικονομική κρίση ως συνεπακόλουθο της αύξησης των τιμών ενέργειας, του κόστους των πρώτων υλών, καθώς και του πληθωρισμού γενικότερα. Σοβαρές ανησυχίες εκφράστηκαν και για τις ελλείψεις ρευστότητας, όπως και για τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας, ενώ προβληματισμός διατυπώθηκε για την αργή βελτίωση της λειτουργίας αρκετών βιομηχανιών, όπως και για τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Το 61% του δείγματος εξέφρασε την άποψη ότι το 2023 οι επιχειρήσεις τους θα εμφανίσουν ανάπτυξη, το 17% δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει μεταβολή και το 22% ότι οι εταιρείες τους θα κινηθούν αρνητικά.

Σε ό,τι αφορά τις πρακτικές πληρωμών, το 50% του δείγματος δήλωσε ότι δεν θα σημειωθούν κάποιου είδους μεταβολές, το 32% εξέφρασε την άποψη ότι θα επιδεινωθούν και το 18% ότι θα βελτιωθούν.



trofima_230117_110538.jpg?mtime=20230117110538#asset:392969


Στον κλάδο των διαρκών καταναλωτικών αγαθών το 44% των τιμολογίων πληρώθηκαν εντός χρόνου από 61% το 2021, με καθυστέρηση καλύφθηκε το 50% από 33% το προηγούμενο δωδεκάμηνο και οι επισφαλείς συναλλαγές διαμορφώθηκαν στο 5% από 6% αντίστοιχα.

Οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους οι πελάτες του κλάδου εξοφλούν με καθυστέρηση τις υποχρεώσεις τους έχουν να κάνουν με προβλήματα ρευστότητας (77%), καθυστερήσεις διοικητικού χαρακτήρα (23%), σκόπιμη καθυστερημένη πληρωμή (10%) και διαφωνία με τον πελάτη (7%).

Σύμφωνα πάντα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, οι ανεξόφλητες εισπράξεις αυξήθηκαν για το 27% του δείγματος, για το 16% μειώθηκαν και για το 57% παρέμειναν σταθερές.

Η μεγαλύτερη ανησυχία των ερωτηθέντων σε ότι αφορά την πορεία του 2023 αφορούσε στην εξέλιξη της πανδημίας, ενώ σοβαροί ήταν και οι προβληματισμοί που εκφράστηκαν για τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική κρίση συνεπεία των εξελίξεων στην Ουκρανία και ακολούθησαν οι ελλείψεις ρευστότητας, οι φόβοι για πιο αργή ή μηδενική ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας και οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Το 47% του δείγματος εξέφρασε την άποψη ότι το 2023 οι επιχειρήσεις τους θα εμφανίσουν επιδείνωση, το 46% δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει μεταβολή και το 7% ότι οι εταιρείες τους θα βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Σε ό,τι αφορά τις πρακτικές πληρωμών, το 56% του δείγματος δήλωσε ότι δεν θα υπάρξουν κάποιου είδους μεταβολές, το 39% εξέφρασε την άποψη ότι θα επιδεινωθούν και το 5% ότι θα βελτιωθούν.


Για τον κλάδο των ηλεκτρονικών / ΤΠΕ, το Βαρόμετρο έδειξε ότι το 44% των τιμολογίων πληρώθηκαν εντός χρόνου από 61% το 2021, με καθυστέρηση καλύφθηκε το 50% από 33% το προηγούμενο δωδεκάμηνο και οι επισφαλείς συναλλαγές διαμορφώθηκαν στο 5% από 6% αντίστοιχα.

Οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους οι πελάτες του κλάδου εξοφλούν με καθυστέρηση τις υποχρεώσεις τους έχουν να κάνουν με προβλήματα ρευστότητας (68%), σκόπιμη καθυστερημένη πληρωμή (29%), διαφωνία με τον πελάτη (16%), καθώς και με καθυστερήσεις διοικητικού χαρακτήρα (13%),

Σύμφωνα πάντα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, για το 26% του δείγματος αυξήθηκαν οι ανεξόφλητες εισπράξεις, για το 16% μειώθηκε και για το 58% παρέμειναν σταθερές.

Σε ό,τι αφορά την ανησυχία της αγοράς για την πορεία που θα έχει το 2023 και τους παράγοντες που την επηρεάζουν, οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την άποψη ότι μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η συνέχιση της πανδημίας, ενώ ως δεύτερη απειλή ανέφεραν τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική κρίση και ακολούθησαν οι ελλείψεις ρευστότητας, η ανησυχία για την πορεία της εγχώριας οικονομίας και οι ανατροπές που καταγράφονται στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων προέκυψε επίσης ότι μόνο το 19% του δείγματος εξέφρασε την άποψη ότι το 2023 οι επιχειρήσεις τους θα εμφανίσουν επιδείνωση, το 23% δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει μεταβολή και το 58% ότι οι εταιρείες τους θα βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Σε ό,τι αφορά τις πρακτικές πληρωμών, το 32% του δείγματος δήλωσε ότι δεν θα υπάρξουν κάποιου είδους μεταβολές, το 39% εξέφρασε την άποψη ότι θα επιδεινωθούν και το 29% ότι θα βελτιωθούν.


xalyvas.jpg?mtime=20230117165857#asset:393140


Για τον κλάδο του χάλυβα και εν γένει των μετάλλων για τον οποίο «έτρεξε» το Βαρόμετρο 2022 της Atradius, προέκυψε ότι το 50% των τιμολογίων πληρώθηκαν εντός χρόνου, το 47% καταβλήθηκε με καθυστέρηση και το 3% χαρακτηρίστηκε επισφαλής συναλλαγή. Σημειώνεται ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν σχολίασαν τις συναλλαγές του 2021.

Οι εκπρόθεσμες εξοφλήσεις υποχρεώσεων αποδόθηκαν σε καθυστερήσεις διοικητικού χαρακτήρα (38%), στη διαφωνία με τον πελάτη (28%), σε προβλήματα ρευστότητας (20%) και σε σκόπιμη καθυστερημένη πληρωμή (18%),

Σύμφωνα πάντα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, για το 42% του δείγματος αυξήθηκαν οι ανεξόφλητες εισπράξεις, για το 3% μειώθηκαν και για το 55% παρέμειναν σταθερές.

Σχετικά με τις παραμέτρους που ανησυχούν τα στελέχη της αγοράς για την πορεία του 2023, ως πρώτη απειλή επεσήμαναν την έλλειψη ρευστότητας, ως δεύτερη τη διαρκή παγκόσμια οικονομική ύφεση και ως τρίτη την αύξηση της αφερεγγυότητας, ενώ ακολούθησαν το ενδεχόμενο πολιτικής αστάθειας και η συνέχιση της πανδημικής κρίσης.

Από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων προέκυψε επίσης ότι, μόνο το 5% του δείγματος εξέφρασε την άποψη ότι το 2023 οι επιχειρήσεις τους θα εμφανίσουν επιδείνωση, το 20% δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει μεταβολή και το 75% ότι οι εταιρείες τους θα βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Σε ό,τι αφορά τις πρακτικές πληρωμών, το 63% του δείγματος δήλωσε ότι δεν θα υπάρξουν κάποιου είδους μεταβολές, το 5% εξέφρασε την άποψη ότι θα επιδεινωθούν και το 32% ότι θα βελτιωθούν.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr