Οι ηλεκτρονικές αγορές, οι προτιμήσεις των Ελλήνων και πόσα ξοδεύουν
Λίγο χαμηλότερα βρέθηκαν οι ηλεκτρονικές αγορές το α' εξάμηνο του 2022, όσον αφορά τη κατάταξη στους λόγους χρήσης του διαδικτύου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα. Λογικό και επόμενο καθώς το 2021 η πανδημία (και οι σχετικοί περιορισμοί κάποιους μήνες του έτους) ήταν ακόμη βασική παράμετρος στην καθημερινότητα. Ως εκ τούτου, το 2021 οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του διαδικτύου. Συγκεκριμένα ήταν ο 3ος επικρατέστερος, ενώ το 2022 υποχώρησαν στην 5η θέση.
Για την ιστορία, τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο.
Τάση που δεν αλλάζει
Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες καταναλωτές διατηρούν τις συνήθειες τους και συνεχίζουν τις online αγορές - όπως αποτυπώνεται σε στοιχεία των pricefox.gr και Focus Bari, αυξάνοντας μάλιστα την κατανάλωση (μέσο όρο χρημάτων) στα 869 ευρώ έναντι 806 ευρώ προηγουμένως.
Οι άντρες συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα 933 ευρώ με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα 811ευρώ.
Αναλύοντας τις ηλικιακές κλίμακες, άνδρες και γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές το εξάμηνο φτάνοντας τα 1031€.
Τέλος οι κάτοικοι της πρωτεύουσας ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές σε επίπεδο εξαμήνου, 1065 ευρώ, με τους Θεσσαλονικείς να ακολουθούν στα 866 ευρώ και το υπόλοιπο της Ελλάδας να κινείται σε έναν μέσο όρο της τάξεως των 736ε ευρώ.
Οι κατηγορίες που πρωταγωνιστούν - δέλεαρ ξανά για κάποια προϊόντα τα φυσικά καταστήματα
Ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παραμένουν οι 5 επικρατέστερες κατηγορίες ειδών στις online αγορές στην Ελλάδα.
Ωστόσο, σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρείται μια μικρή πτώση σε όλες αυτές τις κατηγορίες καθώς πλέον περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές αυτές σε φυσικά καταστήματα μετά και το πέρας της πανδημίας και των lockdowns.
Οι μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις παρατηρούνται σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης όπως σινεμά και θέατρο (+231%).
Το TikTok που κερδίζει συνεχώς έδαφος...
Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία από την ίδια έρευνα με τα οποία φαίνεται πως το Tik Tok κερδίζει σημαντικά έδαφος στον κόσμο των social media: Το μερίδιο στην αγορά ξεπερνά πλέον το 30%!
Κατά τ' άλλα παρά τη σχετική κάμψη σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2021, το Facebook παραμένει στην κορυφή, ενώ το Viber ακολουθεί.
Σε γενικές γραμμές, οι Έλληνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 86 λεπτά την μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελαφρώς μειωμένη διάρκεια σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο που ήταν 97 λεπτά. Οι νεότερες ηλικίες όπως είναι λογικό ξοδεύουν ακόμη και 2 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα.
Σχόλια