Η ανάκαμψη του Τουρισμού το 2022, το ελληνικό τουριστικό προϊόν και οι προβλέψεις
Η αγορά του Τουρισμού είναι έτοιμη να δει θετικά το μέλλον, καθώς τα ταξιδιωτικά έσοδα έχουν ξεπεράσει το στόχο του περσινού προϋπολογισμού κατά 3 δις ευρώ. Τι απαντούν οι Άντζελα Γκερέκου, Σταύρος Αρναουτάκης, Αντώνης Αβδελάς, Σπύρος Κουρής και Αντώνης Σταμνάς για το ελληνικό τουριστικό προϊόν και τι αναμένουν για το 2023.
Ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας σε πρόσφατες δηλώσεις του επισήμανε ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η προσέλκυση ποιοτικών ταξιδιωτών, η αύξηση των πτήσεων αλλά και των θέσεων, καθώς και η προβολή εναλλακτικών προορισμών σε συνδυασμό με την επιτυχία του προγράμματος “Τουρισμός για Όλους”, είχαν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση όλων των κλάδων της ελληνικής οικονομίας από τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ως τη μέση ελληνική οικογένεια.
Ο Τουρισμός αποδεικνύεται να μην είναι μονοκαλλιέργεια, αλλά πολυκαλλιέργεια και να επηρεάζει θετικά όλους τους τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Για το 2023 σημείωσε ότι όπως είχε γίνει και το 2022, γίνεται πολύ συστηματική δουλειά από το χειμώνα ώστε να υπάρξει μια πολύ καλή τουριστική περίοδος. Ανέφερε ότι παράλληλα στηρίζονται οι χειμερινοί προορισμοί τονίζοντας ότι την εορταστική περίοδο, οι πληρότητες θα είναι πολύ υψηλές στους χειμερινούς-ορεινούς προορισμούς, οι οποίοι μάλιστα θα ενισχυθούν και μετά τα μέσα Ιανουαρίου, όταν θα κληρωθούν 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες του προγράμματος “Τουρισμός για Όλους”.
EΟΤ - Άντζελα Γκερέκου, Πρόεδρος
Εκσυγχρονισμός, ευελιξία και επιμόρφωση
Η κ. Άντζελα Γκερέκου, επισημαίνει ότι σήμερα απαιτείται εκσυγχρονισμός, ευελιξία και επιμόρφωση προσωπικού σε όλα τα επαγγέλματα που άπτονται του τουριστικού τομέα. Η πρόεδρος του ΕΟΤ, πιστεύει ότι οι τιμές είναι αυτές που θα καθορίσουν τη συμπεριφορά των κρατήσεων για το 2023. Σε αυτήν τη δύσκολη εποχή, υπογραμμίζει ότι η σχέση ποιότητας/τιμής καθίσταται το καθοριστικό κριτήριο για την επιλογή προορισμού διακοπών. Το στοιχείο αυτό αναδεικνύει έρευνα σε 180.000 ταξιδιώτες σε 28 χώρες, που διενήργησε το δίκτυο συμβούλων δημοσίων σχέσεων Travel Lifestyle Network (TLN) σε συνεργασία με τη βρετανική δεξαμενή σκέψης Thrive and Audience Net.
Καθώς πλέον ο Τουρισμός ως δραστηριότητα, συμβαίνει σε ένα περιβάλλον με συνεχόμενες υψηλές απαιτήσεις αλλά και ανταγωνιστικές τιμές, πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχα εργαλεία! Όποια επιχείρηση, χώρα, προορισμός υστερεί σε οργάνωση ψηφιακή αναβάθμιση, πλέον θα έχει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό μειονέκτημα! Οι επιχειρήσεις που καινοτομούν, οι επιχειρήσεις που θέλουν να είναι ανταγωνιστικές διεθνώς, θα είναι και οι νικήτριες και σε αυτήν τη μάχη της ακρίβειας. Θα είναι αυτές που θα κερδίσουν τις πιο κρίσιμες αγορές "στόχους", των "millennials" και "generation z" που είναι προσανατολισμένες στην ψηφιακή επικοινωνία.
Χρειαζόμαστε εκσυγχρονισμό και ευελιξία αλλά και επιμόρφωση προσωπικού. Δεν νοείται προορισμός που στοχεύει σε ανώτερα οικονομικά στρώματα χωρίς ανθρώπινο δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης.
Και βέβαια smart tourism δεν σημαίνει μόνο smart apps για την επιχειρήσεις. Σημαίνει πλέον και έξυπνη χρήση της ενέργειας.
Ενεργειακή αναβάθμιση, βιοκλιματική αρχιτεκτονική, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ύδατος, είναι μόνο κάποια από τα μέτρα που μπορούν να λάβουν οι επιχειρήσεις, και με τη βοήθεια της Πολιτείας, προκειμένου να αποφύγουν την εκτίναξη κόστους και κατ’ επέκταση των τιμών των παρεχομένων υπηρεσιών.
Η Πολιτεία θα στηρίξει τους Επαγγελματίες του Τουρισμού
Η κ. Γκερέκου σημείωσε ότι η ελληνική Πολιτεία έχει αποδείξει εμπράκτως την στήριξή της στην κοινωνία και την οικονομία εν μέσω των πρωτοφανών κρίσεων που πέρασε και περνά η Ελλάδα.
Υπενθύμισε ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του covid, η κυβέρνηση, από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, δημιούργησε ένα “δίχτυ προστασίας” για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, λαμβάνοντας μέτρα στήριξης της κοινωνίας, που επεκτάθηκαν και το 2022, συνολικού ύψους 43,3 δισ. Ευρώ. Τα μέτρα αυτά επέτρεψαν στον παραγωγικό ιστό της χώρας να σταθεί όρθιος, έδωσαν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις για επανεκκίνηση και προστάτευσαν θέσεις εργασίας.
Τώρα, σε σχέση με την πρόσφατη ενεργειακή κρίση και παράλληλα με τις όποιες κοινές δράσεις αναλάβει η Ε.Ε., η κ. Γκερέκου, είναι βέβαιη ότι η ελληνική κυβέρνηση θα βρεθεί και πάλι στο πλάι του κόσμου του τουρισμού και του επιχειρηματικού κόσμου εν γένει, στο πλαίσιο πάντα των δημοσιονομικών δυνατοτήτων που διαθέτουμε.
Μιλώντας για χειμερινό τουρισμό, ανέφερε ότι το σύνολο των ορεινών τουριστικών καταλυμάτων, βρίσκονται σε υψόμετρο από 300 μ. και πάνω τονίζοντας ότι στις περιοχές αυτές και στις αντίστοιχες επιχειρήσεις, η ανάγκη θέρμανσης μπορεί να ξεκινά πολύ νωρίς και διαρκεί μέχρι και τον Μάιο. Υπογράμμισε ότι υπάρχουν περιοχές, όπου κατά τους μήνες Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, η μέση θερμοκρασία τη νύχτα αγγίζει τους -9 βαθμούς.
Ο ΣΕΤΕ, όπως σημείωσε έχει ήδη καταθέσει προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Υπουργείο Τουρισμού μια δέσμη 3 μέτρων για ενεργειακή στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων στο σύνολό τους.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ είναι σίγουρη πως η κυβέρνηση θα κάνει το καλύτερο δυνατό προκειμένου να στηρίξει για μια ακόμη φορά την ατμομηχανή της εθνικής οικονομίας, τον Τουρισμό.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ - Σταύρος Αρναουτάκης, Περιφερειάρχης
Εξειδικεύση και επικαιροποίηση των επιχειρηματικών στόχων της Περιφέρειας σύμφωνα με τις ανάγκες μιας δυναμικής αγοράς
H Κρήτη είναι ο πρώτος προορισμός της Ελλάδας, ο Περιφερειάρχης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης δίνει την εικόνα του τουριστικού προϊόντος στην Κρήτη για το 2023
Η Κρήτη, όπως υπογράμμισε ο κ. Αρναουτάκης, χαρακτηρίζεται ως η Ναυαρχίδα ή η Ατμομηχανή του Ελληνικού Τουρισμού. Ως τέτοια, κάθε χρόνο στοχεύει σε ένα νέο ρεκόρ. Με τον τρόπο αυτό διπλασιάστηκαν οι «αριθμοί» αφίξεων από το 2010, με τον ίδιο τρόπο θέλει να προχωρήσει η Κρήτη προς το 2030, αφού μάλιστα διανύσει αυτήν την δεκαετία των μεγάλων υποδομών της Κρήτης όπως τον ΒΟΑΚ, το Αεροδρόμιο Καστελίου, τους Βιολογικούς, ΦΟΣΔΑ, κ.λπ..
Είναι βέβαια αντιληπτό, επισήμανε ο περιφερειάρχης, ότι σήμερα υπάρχει ενεργειακή, οικονομική και κατά συνέπεια κοινωνική κρίση στην οποία βρίσκεται η Ευρώπη και γενικά η υφήλιος, είναι βέβαιο σημειώνει ο περιφερειάρχης, ότι αυτό θα φέρει αύξηση του Last Minute booking, όμως υπάρχουν ήδη καλά μηνύματα για την επερχόμενη τουριστική περίοδος και όλα δείχνουν ότι η σταθερά αυξανόμενη προτίμηση προς την Κρήτη θα δώσει το 2023 ένα σύνολο επισκεπτών πάνω από τα 6.000.000 κι ένα έσοδο πάνω από 4 δις..
Οι αγορές στις οποίες απευθύνεται σήμερα η Κρήτη
Η Κρήτη, σημείωσε ο κ. Αρναουτάκης, απευθύνεται σε όλες τις γωνιές της Γης, αλλά επικεντρώνεται στην Ευρώπη που είναι η ηγέτιδα του παγκόσμιου τουρισμού, την Αμερική, τις Η.Π.Α., τον Καναδά, το Ισραήλ και γενικά τη Μέση Ανατολή και φυσικά πάντα έχει τα μάτια στραμμένα προς την Άπω Ανατολή ως αγορά στόχο. Όσον αφορά στην Ευρώπη, οι επισκέπτες από Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπερνούν τα 2 εκ. και έτσι ο αριθμός των αφίξεων από αυτές τις αγορές μπορεί να απορροφήσει κάθε κραδασμό. Οι αφίξεις από Γαλλία και Ιταλία είναι σημαντικές και τιμούν την Κρήτη. Οι χώρες της Belenux είναι πάντα στο κέντρο της προσοχής του τουριστικού επιχειρείν και φυσικά η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η οποία θέλει προσοχή, τονίζει ο περιφερειάρχης, αφού το Κίεβο και η Μόσχα είναι προς το παρόν εκτός του τουριστικού χάρτη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δοθεί δέουσα προσοχή στις ααγορές της Πολωνίας, Ουγγαρίας, Τσεχίας, Σλοβακίας, καθώς και στην πάντα ανοδική αγορά της Ελβετίας και φυσικά στα Βαλκάνια με πρώτη χώρα τη Ρουμανία.
Αύξηση του ενεργειακού κόστους και το τουριστικό προϊόν
Όπως επισημαίνει ο κ. Αρναουτάκης, το αυξημένο ενεργειακό κόστος απασχολεί τους τελευταίους μήνες όλους τους παραγωγικούς κλάδους της χώρας. Ιδιαίτερα, στο νησί της Κρήτης, τονίζει ο περιφερειάρχης, οι αυξημένες τιμές στα καύσιμα αλλά και στην ενέργεια πλήττουν σε σημαντικό βαθμό τον ξενοδοχειακό κλάδο, τον κλάδο της εστίασης και συνολικά τις επιχειρήσεις του τουρισμού. Όπως υποσητρίζει η Περιφέρεια της Κρήτης, οι πολιτικές πρωτοβουλίες για την ανακούφιση των ελληνικών νοικοκυριών, αλλά και των επιχειρήσεων είναι αναγκαίες. Σε αυτή την κατεύθυνση η Περιφέρεια συνέργάζεται με όλους τους φορείς του τουρισμού, στηρίζοντας τις σχετικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της μεγάλης ενεργειακής κρίσης που πλήττει την Ευρώπη.
Προτάσεις για την καλύτερη πορεία του Κρητικού Τουριστικού Προϊόντος
Ως Περιφέρεια, η Περιφέρεια της Κρήτης, αξιοποιώντας τα ποιοτικά και τα ποσοτικά δεδομένα της Στρατηγικής για τον Τουρισμό το 2030 είναι αποφασισμένη να εξειδικεύσει και ταυτόχρονα να επικαιροποιήσει τους επιχειρησιακούς στόχους της Περιφέρειας με βάση τις ανάγκες μιας δυναμικής αγοράς.
Με τα δεδομένα που προκύπτουν, η Περιφέρεια υλοποιεί παράλληλα με την Εθνική Στρατηγική μια Περιφερειακή Πολιτική για τον τουρισμό, σε συνεργασία με το Υπουργείο, τον ΕΟΤ, τους Δήμους και τους Φορείς του Τουρισμού. Μια πολιτική που στοχεύει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που είναι βιώσιμη, δίκαιη και ισόρροπη, που διαφυλάττει και αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά και τη φυσική ομορφιά του νησιού και που αναδεικνύει τα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής και προορισμού.
Πέρα, όμως από αυτά, μέσα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγιση η Περιφέρεια της Κρήτης προσπαθεί να αναδείξει την Κρήτη, ως έναν τουριστικό προορισμό που είναι ιδανικός για όλη τη διάρκεια του χρόνου, που μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες εξειδικευμένων ομάδων τουριστών, αθλητών, ερευνητών, επιστημόνων, μαθητών. Ανθρώπων που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες. Ο δρόμος που έχει επιλέξει αποδίδει μετρήσιμα αποτελέσματα. Οι συνεχείς βραβεύσεις για την τουριστική προβολή του νησιού, η αποτελεσματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η διαρκής αναβάθμιση της Κρήτης στις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες του κόσμου είναι μόνο η αρχή.
Εστιάζοντας σε πέντε βασικούς άξονες-στόχους, η Περιφέρεια της Κρήτης είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους τοπικούς φορείς για τη βελτίωση και ανάπτυξη των δημοσίων -κυρίως- υποδομών, την καινοτομία και προώθηση του τουριστικού προϊόντος, την ψηφιακή αναβάθμιση και τον μετασχηματισμό του τουριστικού οικοσυστήματος, την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία και για την ενίσχυση των δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
SANI/IKOS - Αντώνης Αβδελάς, Chief Sales & Marketing Officer
Στο επίκεντρο οι προσωποποιημένες υπηρεσίες
Προβλέψεις για τη χρονιά 2023
Οι κρατήσεις του Ομίλου Sani/Ikos, σύμφωνα με τον κ. Αντώνη Αβδελά Chief Sales & Marketing Officer, την τρέχουσα σεζόν βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα, κατά 57% αυξημένες σε σχέση με την ίδια εποχή το 2019 και 52% πάνω από το 2021. Για το 2023, οι κρατήσεις στα resorts ξενοδοχείων του ομίλου είναι κατά 50% αυξημένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Το νέο παραθαλάσσιο θέρετρο στην Κέρκυρα, το Ikos Odisia, δυναμικότητας 390 δωματίων, είναι ήδη κλεισμένο, κατά 50%, έξι μήνες πριν ξεκινήσει την εμπορική του λειτουργία.
Όσον αφορά στη μεγάλη εικόνα της αγοράς, τα στελέχη του ομίλου, παρακολουθούν, όπως όλοι τις εξελίξεις που σχετίζονται με τη διεθνή ενεργειακή κρίση, αλλά παραμένουν αισιόδοξοι για την ανθεκτικότητα της τουριστικής ζήτησης στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Ο όμιλος SANI/IKOS
Ο Όμιλος Sani/Ikos, μέσα από τα εμπορικά σήματα Sani Resort και Ikos Resorts, λειτουργεί 12 ιδιόκτητα πολυτελή θέρετρα στην Χαλκιδική, την Κέρκυρα και την Κω, καθώς επίσης στην Μαρμπέλα και την Μαγιόρκα της Ισπανίας, τα οποία λαμβάνουν διεθνείς διακρίσεις για τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες τους, αλλά και για τις βιώσιμες, πρακτικές που εφαρμόζουν. Στο μοντέλο των οικογενειακών διακοπών πολυτελείας, ο όμιλος είναι σχεδόν ο μοναδικός στη Μεσόγειο, ο οποίος προσφέρει προσωποιημένες υπηρεσίες, που έχουν τις ανάγκες του κάθε επισκέπτη στο επίκεντρο.
Για τα επόμενα χρόνια, ο όμιλος έχει εξασφαλίσει τέσσερα επιπλέον έργα για περαιτέρω επέκταση του εμπορικού σήματος Ikos στην Κέρκυρα και την Κρήτη και την Αλγκάρβε της Πορτογαλίας. Οι αναπτύξεις αυτές, δυναμικότητας 1.000 δωματίων, αναμένεται να διατεθούν εμπορικά έως το 2025. Μέσα από τα νέα ξενοδοχεία του ομίλου στην Ιβηρική χερσόνησο, θα υπάρχει η δυνατότητα για επέκταση σε νέες αγορές και κοινά, ενισχύοντας έτσι τις εισροές και προς την Ελλάδα. Παράλληλα, γίνεται διαρκώς προσπάθεια με στόχο την επέκτασή του ομίλου και σε άλλες υψηλού προφίλ τοποθεσίες της Μεσογείου, εντός και εκτός Ελλάδας, οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα, στόν κατάλληλο χρόνο.
Μέσα από τα ξενοδοχεία ο όμιλος SANI/IKOS απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά, σημαντική βέβαια μερίδα των επισκεπτών του ομίλου προέρχεται από την Ευρώπη. Η Μεγάλη Βρετανία είναι παραδοσιακά μία χώρα με μεγάλες εισροές τουριστών στα θέρετρα του Ομίλου. Κάθε χρόνο έρχονται στα ξενοχεία του ομίλου πολλοί επισκέπτες από την Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, από τη λεγόμενη Benelux, δηλαδή το Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, από την Γαλλία, τις χώρες εκτός της ρωσικής κοινοπολιτείας (CIS), αλλά και από τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.
NUMO HOTELS - Σπύρος Κουρής, Managing Director
Η ανάπτυξη των υποδομών θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος
Τα Ξενοδοχεία Numo και οι αγορές
Στο απαιτητικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο σύγχρονο ξενοδοχειακό επιχειρείν η δημιουργία ενός ποιοτικού και ποικίλου market mix είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός στόχος. Κινούμενοι πάντοτε προς αυτήν την κατεύθυνση, σύμφωνα με τον κ. Σπύρο Κουρή, Managing Director των NUMO HOTELS, οι ξενοδοχειακές τους μονάδες επενδύουν και απευθύνονται κυρίως σε ένα ευρύ κοινό από την κεντρική, βόρεια και δυτική Ευρώπη καθώς και την Αμερική.
Το ενεργειακό κόστος και το τουριστικό προϊόν
Μετά από όλες τις "περιπέτειες" που πέρασε η ελληνική οικονομία από το 2009-2010 έως και σήμερα με την μορφή οικονομικών, υγειονομικών και άλλων κρίσεων έγινε ακόμη πιο εύκολα αντιληπτή η σημασία του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος και η αρωγή που προσέφερε και συνεχίζει να προσφέρει στην οικονομία αυτού του τόπου. Είναι τόσο σημαντικό λοιπόν το Τουριστικό Προϊόν, ώστε επιβάλλεται να υποστηριχθεί από την Πολιτεία με όλα τα διαθέσιμα μέσα ώστε να συνεχίσει να εκπροσωπεί επάξια τη χώρα μας στο εξωτερικό αλλά και για να εξακολουθήσει να συνδράμει τα μέγιστα στην Οικονομία.
Προτάσεις προς την πολιτεία για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος
Το Τουριστικό Προϊόν της χώρας μας είναι ιδιαίτερα εξαρτώμενο τόσο για την λειτουργία του όσο και για την περαιτέρω ανάπτυξη του από τις υποδομές του τόπου (πύλες εισόδου, οδικά δίκτυα, τηλεπικοινωνίες, περίθαλψη, τουριστική εκπαίδευση κλπ). Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διεθνώς περιβάλλον είναι κρίσιμο οι υποδομές αυτές να αναπτυχθούν περαιτέρω και διαρκώς να εκσυγχρονίζονται ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις ενός σύγχρονου ταξιδιώτη – επισκέπτη.
GRECOTEL - Αντώνης Σταμνάς, Εμπορικός Διευθυντής
Ο βιώσιμος τουρισμός, η τουριστική εκπαίδευση και οι προτάσεις βελτίωσης των τοπικών υποδομών είναι προτεραιότητες
Η GRECOTEL στην WTM 2022
Σύμφωνα με τον κ. Αντώνη Σταμνά, Εμπορικό Διευθυντή της GRECOTEL, η Ελληνική παρουσία στην έκθεση WTM 2022 ήταν πολύ δυναμική και με ανανεωμένη εικόνα ενώ προσέλκυσε σημαντικό αριθμό επισκεπτών. H GRECOTEL είχε όπως πάντα το δικό της χώρο εντός του περιπτέρου του ΕΟΤ συμμετέχοντας στην κοινή προσπάθεια ενίσχυσης του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος.
Η αγορά του Ηνωμενου Βασιλείου είναι πάντα μέσα στα ενδιαφέροντα της Grecotel και αποτελεί προτεραιότητα του ομίλου η ανάπτυξη του Brand συμβάλλοντας στην προσέλκυση επισκεπτών από την αγορά αυτή στους προορισμούς που δραστηριοποιείται ο όμιλος. Γίνεται σημαντική επένδυση στην συνεχή παρουσία της Grecotel στην έκθεση με στόχο να αυξηθεί το μερίδιο που διεκδικεί η Grecotel στη συγκεκριμένη αγορά.
Στήριξη του κόστους ενέργειας από την Πολιτεία
Όπως σωστά υποστηρίχθηκε από την Πολιτεία ο τουρισμός στην περίοδο της κρίσης και διασώθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας, πρέπει με αντίστοιχες κυβερνητικές ρυθμίσεις να υποστηριχθούν οι επιχειρηματίες του τουρισμού από την πρωτοφανή αύξηση του κόστους ενέργειας που απειλεί σήμερα τον κλάδο ο οποίος αποτελεί κύριο πυλώνα της Ελληνικής Οικονομίας.
Απαιτείται συνεργασία Πολιτείας - Τοπικών Φορέων - Τουριστικών Επιχειρήσεων
Σήμερα, μετά την κρίση διαρκείας της πανδημίας, επέρχονται δραστικές αλλαγές στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη με πολλές αβεβαιότητες για τον κλάδο.
Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη ο κοινός σχεδιασμός και η άμεση συνεργασία μεταξύ πολιτείας, τοπικών φορέων και επιχειρήσεων τουρισμού.
Οι κλαδικοί φορείς του τουρισμού μετά από πολύχρονη έρευνα και διαβούλευση έχουν υποβάλλει ολοκληρωμένες προτάσεις γι’ αυτό το σκοπό στην κυβέρνηση.
Ο βιώσιμος τουρισμός, η τουριστική εκπαίδευση και οι προτάσεις βελτίωσης των τοπικών υποδομών στους τουριστικούς προορισμούς της χώρας είναι προτεραιότητες.
Σε κάθε περίπτωση το περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσεται μία τουριστική επιχείρηση πρέπει να είναι εξίσου ελκυστικό για τον επισκέπτη.
Κατά συνέπεια αυτός είναι ένας ιδανικός τρόπος για να στηρίξει η αυτοδιοίκηση και η πολιτεία τους επιχειρηματίες του τουρισμού. Να φροντίσει έτσι ώστε οι υποδομές και το επίπεδο λειτουργίας της καθημερινότητας να είναι εξίσου υψηλό και ενδιαφέρον.
Σχόλια