Πώς να χρησιμοποιήσετε τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιού
Η εγκατάλειψη του καλαθιού είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για όποιον πουλά προϊόντα μέσω Internet.
Το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη βιομηχανία και την περιοχή, αλλά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista για το 2022, κυμαίνεται μεταξύ 50% και 98%. Είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τους διαδικτυακούς εμπόρους επειδή –σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες– η εγκατάλειψη του καλαθιού οδηγεί σε απώλεια πωλήσεων περίπου 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο (Shopify).
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι πελάτες δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους: υψηλά έξοδα αποστολής, απροσδόκητες χρεώσεις, ένας πελάτης που αλλάζει γνώμη σχετικά με την παραγγελία ή απλώς αποσπάται η προσοχή του, εγκαταλείπει το site και, στη συνέχεια, κάνει την αγορά αλλού.
Οι επαγγελματίες του ψηφιακού μάρκετινγκ, οι strategists, οι αναλυτές και οι ειδικοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο αναζητούν συνεχώς τρόπους για να μειώσουν την εγκατάλειψη του καλαθιού. Πράγματι, μια σειρά από στρατηγικές έχουν αποδειχθεί αρκετά αποτελεσματικές στην καταπολέμηση της εγκατάλειψης του καλαθιού και στην ενθάρρυνση των αγοραστών να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Σε αυτό το άρθρο, συζητάμε μερικές από τις πιο δημοφιλείς προσεγγίσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να ανακτήσουν αγορές που μοιάζουν χαμένες και να ενισχύσουν τα ποσοστά των conversions τους χάρη στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.
Τρεις βασικές στρατηγικές για τη μείωση της εγκατάλειψης καλαθιού
1. Στείλτε υπενθυμίσεις στους αγοραστές για προϊόντα που έχουν αφήσει στα καλάθια αγορών τους
Αξιοποιώντας τη δύναμη των μηνυμάτων και το συνδυασμό τους με συστήματα CRM & CDP, οι εταιρείες μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες δεν θα ξεχάσουν ένα αντικείμενο που τους ενδιαφέρει. Τα εξατομικευμένα μηνύματα όχι μόνο υπενθυμίζουν με διακριτικό τρόπο στους πελάτες να συνεχίσουν τις παραγγελίες τους, αλλά και δείχνουν την επιπλέον φροντίδα που δείχνει μια εταιρεία μέσω της εξυπηρέτησης πελατών της. Οι πελάτες το εκτιμούν όταν οι επιχειρήσεις κάνουν το παραπάνω βήμα για να προσφέρουν μια βολική, εξατομικευμένη εμπειρία αγορών.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της χρήσης επαγγελματικών μηνυμάτων για εξατομικευμένες υπενθυμίσεις;
- Επειδή οι πελάτες ξοδεύουν πολύ χρόνο στα τηλέφωνά τους και συγκεκριμένα σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, τα επαγγελματικά μηνύματα συχνά διαθέτουν υψηλά ποσοστά ανοίγματος και CTR. Εκτός από αυτό, ορισμένες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων έχουν επιλογές που διασφαλίζουν την έγκαιρη παράδοση (για παράδειγμα, τη δυνατότητα ρύθμισης μέγιστου χρόνου παράδοσης και της εναλλακτικής αποστολής μέσω SMS αν ο αποδέκτης δεν διαθέτει Viber).
- Τα επαγγελματικά μηνύματα είναι πολύ οικονομικά, συχνά φθηνότερα από τα SMS, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να μειώνουν το κόστος.
- Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων παρέχουν στις επιχειρήσεις περισσότερα εργαλεία για να προσελκύσουν το κοινό και να μειώσουν το «θόρυβο», χάρη στις λειτουργίες πολυμέσων.
- Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, ώστε οι εταιρείες να μπορούν εύκολα να βρουν μια που να λαμβάνει σοβαρά υπόψη την ασφάλεια και το απόρρητο. Αναζητήστε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιεί κρυπτογράφηση in transit για επαγγελματικά μηνύματα, έχει αυστηρή πολιτική απορρήτου και μπορεί να καθησυχάσει τους χρήστες ότι οι συνομιλίες τους παραμένουν εμπιστευτικές.
2. Παρέχετε άμεση υποστήριξη πελατών
Ένα άλλο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε την εγκατάλειψη του καλαθιού είναι να χρησιμοποιείτε chatbot όλο το εικοσιτετράωρο. Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι πελάτες εγκαταλείπουν τα καλάθια τους είναι ότι έχουν κάποιου είδους μακροχρόνιες αμφιβολίες ή ερωτήσεις σχετικά με το προϊόν, αλλά θεωρούν ότι είναι πολύ δύσκολο ή χρονοβόρο να έρθουν σε επαφή με την εταιρεία. Το να ξεχάσουν τις αμφιβολίες τους για το προϊόν σας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολο: εκεί μπορούν να βοηθήσουν τα chatbots. Προσελκύστε τους αγοραστές σε πραγματικό χρόνο και απαντήστε σε τυχόν ερωτήσεις που μπορεί να έχουν σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Καθησυχάστε τους και είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν την αγορά.
Το συνομιλητικό εμπόριο είναι ένας νέος τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας που είναι πιο προσωπικός και διαδραστικός από τις παραδοσιακές μεθόδους. Είτε μέσω ενός ζωντανού αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών που βοηθάει μέσω απευθείας επιχειρηματικών μηνυμάτων, είτε χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη μέσω chatbot, οι εταιρείες μπορούν πλέον να συνομιλούν με τους πελάτες τους για να παρέχουν υποστήριξη και να επιλύουν προβλήματα. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες τους να λάβουν τη βοήθεια που χρειάζονται με πιο άμεσο και προσωπικό τρόπο, κάτι που βελτιώνει την εμπειρία τους και άρα αυξάνει τις πωλήσεις και μειώνει το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού.
3. Παρέχετε αποκλειστικές προσφορές και εκπτώσεις
Μπορείτε να στείλετε ειδικές προσφορές και εκπτωτικούς κωδικούς σε πελάτες για να τους παρακινήσετε να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή. Αυτές οι ειδικές προσφορές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν εκπτώσεις τιμών σε συγκεκριμένα είδη, δωρεάν αποστολή ή ακόμα και ένα ποσοστό έκπτωσης στο συνολικό λογαριασμό τους. Επιπλέον, αυτό θα δελεάσει τους πελάτες σας να μείνουν πιστοί στη μάρκα σας. Ανεξάρτητα από το τι θα επιλέξετε, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψη κατά τη δημιουργία αυτών των προωθητικών ενεργειών:
- η προσφορά πρέπει να είναι σχετική και να έρθει σε λογικό χρονικό διάστημα για τον πελάτη και την παραγγελία του.
- θα πρέπει να είναι αρκετά συναρπαστική ώστε να ενθαρρύνει ένα καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του.
- θα πρέπει να δείχνει στους πελάτες σας ότι δεσμεύεστε να τους παρέχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
Μην φοβάστε να δοκιμάσετε νέα πράγματα
Όσον αφορά τη μείωση της εγκατάλειψης του καλαθιού, δεν υπάρχει λύση που να ταιριάζει σε όλους – οι εταιρείες πρέπει να πειραματιστούν με διαφορετικές στρατηγικές για να βρουν τι τους ταιριάζει και τι όχι. Η καλύτερη προσέγγιση για την επιχείρησή σας θα εξαρτηθεί από τα συγκεκριμένα προϊόντα και τους πελάτες σας. Αναλύστε το Open Rate και το CTR, αναζητήστε πληροφορίες, εντοπίστε τι λειτούργησε καλύτερα, δοκιμάστε κάθε προσέγγιση σε διάφορα τμήματα κοινού και συνεχίστε να την τροποποιείτε. Δοκιμάζοντας διαφορετικές τεχνικές, μπορείτε να βρείτε τον καλύτερο τρόπο για να μειώσετε την εγκατάλειψη του καλαθιού και να συνεχίσετε να επιστρέφουν οι πελάτες σας.
Για όλους όσοι θέλουν να μειώσουν την εγκατάλειψη του καλαθιού, οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο. Προσφέρουν μια άμεση γραμμή επικοινωνίας μεταξύ του πελάτη και του εμπόρου, παρέχοντας καλύτερη εμπειρία στους αγοραστές, βοηθώντας τις εταιρείες να παρακολουθούν τις ημιτελείς αγορές και να μειώσουν την εγκατάλειψη του καλαθιού. Επίσης: η καταπολέμηση της εγκατάλειψης του καλαθιού δεν είναι ο μόνος στόχος για τον οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το μάρκετινγκ μέσω messengers: είναι εξαιρετικά εργαλεία για τη το χτίσιμο της μάρκας, την υποστήριξη πελατών, τη διαφήμιση και ακόμη και τη συλλογή σχολίων και κριτικών.
Σχόλια