Αρκετές είναι οι εταιρείες που εξακολουθούν να αγωνίζονται προκειμένου να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις που επιτάσσει η ψηφιακή εποχή.
Ειδικότερα, σύμφωνα με επίσημες μελέτες του Harvard Business Review, εντοπίστηκαν τρεις σημαντικές πηγές στρατηγικών σφαλμάτων που ρίχνουν φως στα συχνότερα αίτια αποτυχίας των εταιρειών όσον αφορά στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.
1. Πιστεύετε ότι το digital είναι η απάντηση σε όλα
Πολλές εταιρείες θεωρούν ότι μια νέα ψηφιακή λύση θα λύσει όλα τους τα προβλήματα. Είναι αλήθεια ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός προσφέρει μοναδικές καινοτομίες, όμως, δεν αποτελεί πανάκεια.
Ας πάρουμε ως παράδειγμα την Uber. Η εν λόγω εφαρμογή και το επιχειρηματικό της μοντέλο δεν έχουν ακόμη αποδείξει την κερδοφορία της παρά την αποκλειστική της εδραίωση σε digital περιβάλλον. Συγκεκριμένα, από την έναρξή της, διαφαίνεται πως δεν έχει ακόμη αποκομίσει κέρδος. Αντιθέτως, σημειώνει τεράστιες απώλειες και επιβιώνει μόνο χάρη στην άνοδο της αποτίμησής της στο χρηματιστήριο που υποστηρίζεται από την πεποίθηση ορισμένων επενδυτών.
Επομένως, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως κρίνεται απαραίτητο να αμφισβητήσετε τις καλά αγκυροβολημένες τακτικές που δεν οδηγούν στην ανέλιξη της εταιρείας σας και να δοκιμάσετε νέες ή τον συνδυασμό εκείνων που δεν θα σας δεσμεύσουν πολλά χρήματα με κίνδυνο μεγάλες οικονομικές απώλειες.
2. Υποτίμηση των επιχειρηματικών λεπτομερειών
Υπάρχει ένα έντονο χάσμα μεταξύ των αποτελεσμάτων του ψηφιακού μετασχηματισμού και των προσδοκιών των εργαζομένων και των πελατών της εκάστοτε επιχείρησης που γίνονται μάρτυρες της εφαρμογής του στην καθημερινότητά τους. Για παράδειγμα, ο δημόσιος τομέας αγωνίζεται να ενσωματώσει την ψηφιοποίηση της καθημερινότητάς του στην εργασιακή ρουτίνα, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν διευκολύνει την ικανοποίηση των αναγκών ούτε των πελατών, αλλά ούτε και των επαγγελματιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή μαζί τους. Ως εκ τούτου, η «λειτουργία σιλό» ενδέχεται να εξηγήσει σε μεγάλο βαθμό την αποτυχία των έργων ψηφιακού μετασχηματισμού ανά περίπτωση.
3. Χρησιμοποιήστε αποδεδειγμένες λύσεις με συνέπεια
Ένα ακόμη σφάλμα θα ήταν να προσποιηθούμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν υπάρχει. Ορισμένες εταιρείες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τεχνολογίες που βρίσκονταν στην ακμή τους πριν από 20 ή 30 χρόνια, με αποτέλεσμα να υποβάλλονται στην ψηφιοποίησή τους αντί να τη χρησιμοποιούν ως στρατηγικό μοχλό ανέλιξης της επιχείρησής τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, δεν απολαμβάνουν τα οφέλη της καινοτομίας και κινδυνεύουν να «μείνουν πίσω» εξαιτίας ενός ανταγωνιστή που είναι θετικός στις αλλαγές που επιτάσσει η εποχή μας.
Πώς θα ξεπεράσω τα παραπάνω σφάλματα;
Για τους οργανισμούς που αισθάνονται χαμένοι μπροστά στις ψηφιακές εξελίξεις, υπάρχουν δύο στρατηγικοί άξονες στους οποίους προτείνεται να κινηθούν προκειμένου να αποφευχθούν τα λάθη που προαναφέρθηκαν. Ο πρώτος αφορά στην προετοιμασία μας με στόχο να αναγνωρίσουμε τις πιθανές απειλές και τις ευκαιρίες που φέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Συγκεκριμένα, είναι απαραίτητο να αξιολογηθεί πώς ο ίδιος προσφέρει αξία στους πελάτες, επιταχύνει την πρόοδο της εταιρείας, καθώς επίσης μειώνει τα λειτουργικά της κόστη. Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν κρίνεται σώφρον να επαναστατήσουμε απέναντι στο επιχειρηματικό μας μοντέλο, καθώς είναι απαραίτητο να εξετάσουμε τους τομείς, των οποίων τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα φέρνει στην επιφάνεια η τεχνολογία, εξισορροπώντας τον κίνδυνο, το κόστος και τα οφέλη για την επιχείρησή μας.
Ο δεύτερος άξονας συναντάται στον διαχωρισμό του ψηφιακού μετασχηματισμού σε πολλά μικρά έργα. Κάθε έργο ψηφιοποίησης πρέπει να υποστηρίζει έναν στόχο δημιουργίας αξίας ή εξοικονόμησης κόστους και στο εν λόγω εγχείρημα δεν χρειάζεται βιασύνη. Μερικά από τα έργα στων οποίων την ψηφιοποίηση θα προχωρήσετε, είναι καταδικασμένα σε αποτυχία. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε βαθύτερα τις πραγματικές σας ανάγκες. Επομένως, είναι σημαντικό να τα παρακολουθείτε τις εξελίξεις και μην διστάζετε να παραδεχτείτε ότι έχετε πάρει λάθος δρόμο. Η λέξη κλειδί εδώ είναι η...προσαρμογή. Εκείνη θα σας παρακινήσει να εγκαταλείψετε το εκάστοτε έργο εάν κρίνεται απαραίτητο και να οδηγηθείτε σε ασφαλέστερες και περισσότερο προσοδοφόρες επιλογές.
Ο ασφαλέστερος δρόμος στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Όπως διαφαίνεται από τα παραπάνω, το ταξίδι της ψηφιοποίησής σας δεν προμηνύεται εύκολο. Ως εκ τούτου, κρίνεται νευραλγικής σημασίας να επιλέξετε τον κατάλληλο επιχειρηματικό σύμβουλο, ο οποίος θα σας συνοδεύσει σε αυτό με επιτυχία.
Εμπιστευτείτε μία εταιρεία με πολύχρονη εμπειρία, γνώση τις παγκόσμιας αγοράς και εξειδίκευση στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μόνο με την καταλυτική της βοήθεια θα εντοπίσετε τις εσωτερικές σας αδυναμίες και θα ανακαλύψετε τρόπους ψηφιοποίησης που θα σας κάνουν να διαφοροποιηθείτε από τον επιθετικό ανταγωνισμό και να διασφαλίσετε την κερδοφορία σας.
Σχόλια