2022 vs. 2023: Τι άλλαξε και τι αλλάζει στο Digital Marketing
Οι ευέλικτες επιχειρήσεις είναι σίγουρα πιο αποδοτικές στη σημερινή εποχή. Αν έχεις κι εσύ επιχείρηση και θες να προσαρμοστείς με επιτυχία σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει! Η GIM Agency κάνει τον απολογισμό του 2022 με όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που επηρέασαν τις επιχειρήσεις και το digital marketing.
Δες παρακάτω πώς μπορείς να αξιοποιήσεις καλύτερα τα νέα δεδομένα και πως να ανταποκριθείς στις προκλήσεις της αγοράς προετοιμασμένος για ακόμα περισσότερες αλλαγές που έρχονται.
Τι είδαμε το 2022;
Η αγορά όπως διαμορφώθηκε στη μετά-Covid εποχή έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στις επιχειρήσεις να μετασχηματιστούν ψηφιακά και να ενισχύσουν την προβολή τους εφαρμόζοντας την κατάλληλη Digital Marketing στρατηγική.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν το τοπίο στην αγορά από μέρα σε μέρα, και ο ρόλος του digital marketing στις επιχειρήσεις έχει αποκτήσει πλέον πρωταρχική σημασία. Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν πια ότι οφείλουν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και να μένουν ενήμερες για τις νέες τάσεις. Αυτό περιλαμβάνει τις δυνατότητες που τους παρέχει το ψηφιακό μάρκετινγκ και τα νέα εργαλεία που αυξάνουν την παραγωγικότητα στην εργασία.
Η πανδημία βοήθησε στην ψηφιακή αναβάθμιση, με πολλές εταιρείες να υιοθετούν τις νέες τεχνολογίες είτε από ανάγκη είτε για να εκμεταλλευτούν νέες ευκαιρίες. Οι καταναλωτές από τη μεριά τους, ξοδεύουν όλο και περισσότερο χρόνο online και στο μεγαλύτερό ποσοστό τους έχουν εξοικειωθεί πλήρως με τις ηλεκτρονικές αγορές κ.λπ.
Η μεγάλη αναστάτωση στην αγορά και η συνεπακόλουθη πτώση άρχισε εμφανώς το Μάρτιο του 2022, με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αυτό είχε στη συνέχεια ένα domino effect με τις αυξήσεις τιμών στα καύσιμα και πολλά καταναλωτικά αγαθά.
Τι προβλέπουμε για το 2023
Οι νέες τάσεις στο Digital Marketing, είναι και οι ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιήσουν οι εταιρείες το 2023, ώστε να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και να αναπτυχθούν περαιτέρω.
Μια από αυτές είναι σίγουρα η πιο εξατομικευμένη διαφήμιση. Στοχεύουμε σε πολύ συγκεκριμένα personas, με ξεκάθαρα ενδιαφέροντα και ανάγκες. Συνεπώς, είναι σημαντικό να κάνουμε όσο μπορούμε πιο συγκεκριμένο το target group μας και να διαμορφώσουμε το brand identity της εταιρείας μας αναλόγως. Στη συνέχεια, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο content και μέσα από storytelling και τη δημιουργία interactiveness θα μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε πιο σωστά με τους πελάτες μας.
Είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε στο έπακρο όλα τα νέα εργαλεία και τις δυνατότητες που μας δίνονται μέσα από τις αλλαγές, σε επίπεδο SEO και Performance Marketing. ‘Ας δούμε παρακάτω λίγο πιο αναλυτικά τι πρόκειται να συμβεί αλλά και ποιές είναι οι απαιτήσεις για μια επιτυχημένη πορεία.
SEO: Τι ζητάει η Google σήμερα
- Υψηλή ταχύτητα φόρτωσης στα Sites, και υψηλές βαθμολογίες στα Core Web Vitals ιδανικά άνω του 90/100). Για αυτό τον λόγο ανακοίνωσε και τον αλγόριθμο Google Page Experience, που βασικός του στόχος είναι η βέλτιστη εμπειρία του χρήστη σε ένα site. Μπορείτε να επισκεφτείτε το Google Pagespeed Insights για να αξιολογήσετε το δικό σας Site.
- Καλό User Experience με πλήθος προϊόντων στην περίπτωση ηλεκτρονικού καταστήματος, εύκολη πλοήγηση και αναζήτηση, καθώς και χρήσιμη πληροφορία που να «κρατάει» τον επισκέπτη.
- Μοναδικό πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο σε κείμενα και εικόνες.
- Πλήρη εναρμόνιση με το EAT (Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness) και να περιλαμβάνει τα πάντα, όπως κομμάτι social proof, customer testimonials, links σε authoritative sites, expertise, badges κ.α. Έμφαση δηλαδή στην αυθεντία, στην εγκυρότητα και την αξιοπιστία.
Η Google μέσα στο 2022 έτρεξε 7 μεγάλες αλλαγές αλγορίθμου με κύριο αντικείμενο την καταπολέμηση του spam σε όλα τα επίπεδα αλλά και την πιο αποτελεσματική κατανόηση των προϊοντικών σελίδων σε E-Shops.
Οι ιδιοκτήτες websites και eshops λοιπόν, θα πρέπει να έχουν φροντίσει να έχουν ένα σωστά δομημένο site που φορτώνει γρήγορα και να επενδύσουν σε χρήσιμο περιεχόμενο που θα βοηθήσει τον χρήστη, ενώ παράλληλα και θα κάνει την επιχείρηση να ξεχωρίσει στην αγορά.
SEO: Τι βλέπουμε να έρχεται το 2023
- Το Long-form Content θα είναι ακόμα πιο απαραίτητο για να κάνει κάποιος rank
- Τα Featured Snippets θα παίξουν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο και θα μπαίνουν όλο και πιο πολύ στην ζωή των χρηστών
- Το μοναδικό περιεχόμενο θα έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία
- Το Video marketing θα μπορέσει να αποτελέσει έναν πολύ χρήσιμο τρόπο εισροής οργανικών πελατών προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία στον χρήστη και αυξάνοντας τις πιθανότητές εμφάνισης σε social αλλά και οργανικές αναζητήσεις.
- Το Ιmage Optimization και οι εικόνες επόμενης γενιάς, θα παίξουν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο σε Google images, Google lens κ.α. ώστε να έρχεται επιπλέον οργανική επισκεψιμότητα
- Με την τρομερή άνοδο των eshops λόγω της πανδημίας αλλά και της ανόδου των digital marketing ενεργειών, η προώθηση ιστοσελίδων με SEO, σε αρκετές περιπτώσεις (ειδικά σε lead generation), δείχνει να παραμένει συμφέρουσα λύση με υψηλές αποδόσεις.
Performance Marketing: Τι βλέπουμε να έρχεται το 2023
Όσον αφορά το Performance Marketing, οι αλλαγές και σε αυτό τον κλάδο είναι συνεχόμενες. Καταρχήν, έχει δυσκολέψει αρκετά. Παλιότερα με μια Χ διαφημιστική επένδυση είχες τη δυνατότητα να δουλέψεις περιμένοντας καλά αποτελέσματα, σήμερα όμως δεν είναι τόσο εφικτό.
Σε πολλές περιπτώσεις το ελάχιστο ικανοποιητικό budget έχει διπλασιαστεί σε σχέση με το 2020. Πλέον π.χ. με 300 ευρώ απλά δεν μπορεί να γίνει μια στρατηγική όπως παλιά που μπορεί να έφερνε κάποια αποτελέσματα για αρχή.
Ας δούμε πως διαμορφώνεται και πώς πρέπει να προσαρμοστούν τα brands & οι marketers για να διαχειριστούν την online διαφήμιση Google ads προς όφελος τους και να βελτιώσουν το ROI τους.
- Ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος, συνεπώς τα brands καλούνται να «ξεχωρίσουν» διαμορφώνοντας συγκεκριμένες εμπειρίες που θα ωθήσουν τον καταναλωτή στις ενέργειες που επιθυμούν.
- Είναι περισσότεροι οι εδραιωμένοι ανταγωνιστές
- Τα αυξημένα κόστη διαφήμισης επηρεάζουν άμεσα το performance.
- Οι αλγόριθμοι έχουν βελτιωθεί και η διαδικασία διαφήμισης έχει αυτοματοποιηθεί, προσφέροντας στις εταιρείες πολύτιμα στοιχεία για την απόδοσή τους δίνοντας τους ευκαιρία να βελτιστοποιούν τις καμπάνιες τους.
Είναι βέβαιο ότι ζούμε σε μια εποχή συνεχόμενων αλλαγών και η πανδημία του Covid-19 επιτάχυνε κάποιες από αυτές, ειδικά στον τομέα του Digital Marketing.
Η αγορά εξελίσσεται διαρκώς και ο καταναλωτής περιμένει πολύ περισσότερα από τα Brands. H δυνατή σύνδεση μαζί του γίνεται ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη και η συνολική του εμπειρία με το brand επηρεάζει άμεσα τις αγοραστικές του αποφάσεις. Το Brand Loyalty και η δυνατότητα αλληλεπίδρασης του καταναλωτή με τα brands είναι πιο σημαντικά από ποτέ για εξασφαλίσουμε παλιούς και νέους πελάτες.
Η ανάγκη για πιο sophisticated προσέγγιση στο Marketing
Το digital marketing παρουσιάζει και θα συνεχίσει να παρουσιάζει διάφορες καινοτόμες τάσεις. Video ads, Artificial Intelligence (AI), User Generated Content (UCG), προσωποποιημένη στόχευση και επικοινωνία, συνεχόμενη χρήση καινοτόμων εργαλείων και αυτοματοποιήσεων είναι μόνο μερικές από τις τάσεις που οφείλουν να υιοθετήσουν οι «έξυπνες» επιχειρήσεις για να εξελιχθούν στη νέα αγορά όπως αυτή διαμορφώνεται.
Κι επειδή δεν είναι απλό για μια εταιρεία να ενσωματώσει όλες τις νέες τάσεις στις πρακτικές της, είναι σημαντικό να απευθυνθεί σε ένα agency με εμπειρία και διαρκή ενημέρωση γύρω από καθετί νέο που παρουσιάζεται στο Digital Marketing.
Η GIM Agency ως digital marketing agency, ενεργή από το 2009 στο χώρο, διαθέτει μια ομάδα 21 ατόμων που εκπαιδεύονται διαρκώς σε κάθε νέο εργαλείο του χώρου ώστε να είναι ικανοί να δουλέψουν έξυπνα, ενσωματώνοντας τις νέες τάσεις και να φέρουν μετρήσιμα αποτελέσματα σε κάθε έργο που αναλαμβάνουν. Συνδυάζει το Business know-How, το Digital Marketing, και τη Συμβουλευτική καθοδήγηση για να προσφέρει μια σωστή ολοκληρωμένη λύση. Στη gimagency.gr απευθύνονται επιχειρήσεις που θέλουν ανάπτυξη χωρίς άσκοπους πειραματισμούς, με επαγγελματισμό και πραγματικό ενδιαφέρον για το project του Πελάτη.
Σχόλια