2+1 μυστικά για να μετατρέψετε την επιχείρησή σας σ’ ένα πετυχημένο brand
Το brand ή η επωνυμία της επιχείρησής σας επηρεάζει βαθιά την αντίληψη των πελατών σας για την αξία που λαμβάνουν από εσάς. Οι 3 συμβουλές που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα “brand story” που είναι πραγματικά ενδιαφέρον για τους ίδιους, καθώς χάρις αυτό, όχι μόνο θα διατηρήσετε το υφιστάμενο κοινό σας, αλλά θα κερδίσετε και τις εντυπώσεις νέων καταναλωτών.
Το branding είναι ένα ισχυρό εργαλείο. Δημιουργεί αξία γύρω από ένα προϊόν αλλάζοντας σταδιακά την αντίληψή μας για το τι πραγματικά είναι. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά είχε τονίσει ο Elon Musk «Η αντίληψη θα ταιριάζει με την πραγματικότητα με την πάροδο του χρόνου».
Ποιος θα πλήρωνε πάνω από 4€ για ένα φλιτζάνι καφέ; Θα νομίζατε ότι η απάντηση θα ήταν κανείς. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι περισσότεροι από 10 εκατομμύρια άνθρωποι το πληρώνουν καθημερινά για να αγοράσουν έναν καφέ Starbucks.
Πώς μπορούμε, λοιπόν, να αλλάξουμε την αντίληψη των ανθρώπων για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας και να ανάγουμε την επιχείρησή μας σε ένα..top-of-mind brand;
Το brand story ανταποκρίνεται στην εμπειρία
Το πρώτο βήμα για την οικοδόμηση οποιασδήποτε μεγάλης επωνυμίας (brand) είναι η δημιουργία μιας ιστορίας που αφηγείται στους ανθρώπους ποιοι είστε και τι προσφέρετε. Συχνά, το κοινό αντιλαμβάνεται τις εν λόγω ιστορίες ως «διακοσμητικές» που απλώς δημιουργούν μια ατμόσφαιρα. Βέβαια, αυτό στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν ισχύει, καθώς για παράδειγμα, η απλή ιδέα ότι οι κόκκοι του καφέ σας καλλιεργήθηκαν βιολογικά στα βουνά της Ινδονησίας, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα απολαύσουν την εμπειρία του καφέ που παράγεται από αυτούς τους κόκκους.
Η προσοχή οδηγεί στην απόλαυση
Η επιτυχημένη επικοινωνία ενός προϊόντος μας ωθεί να εστιάζουμε στα οφέλη και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά του. Βέβαια, για να είναι ευχαριστημένοι οι πελάτες σας από τα οφέλη του, πρέπει να δώσουν προσοχή στο προϊόν σας και η προσοχή δεν είναι κάτι που οι άνθρωποι απλώς προσφέρουν απλόχερα. Ειδικότερα, για να απολαύσει κάποιος την εμπειρία που του προσφέρετε αντί να καταναλώσει απλώς τα προϊόντα σας, πρέπει του κεντρίσετε το ενδιαφέρον με τουλάχιστον έναν σημαντικό λόγο. Δηλαδή, να αποδείξετε ότι τα προϊόντα σας είναι τα μόνα που μπορούν να απαντήσουν στις προσδοκίες του, δίνοντας προσοχή στις λεπτομέρειες.
Οι ειδήμονες του κρασιού, για παράδειγμα, μας επικοινωνούν την πολυπλοκότητα, την οξύτητα και τις τανίνες για να μας ωθήσουν να συγκεντρωθούμε και να προσέξουμε τη γεύση. Ένα ακόμη παράδειγμα εντοπίζεται σε γνωστή μάρκα σοκολάτας που έφτασε στο σημείο να δίνει οδηγίες σχετικά με το πώς πρέπει να καταναλώνεται. Συγκεκριμένα, το εν λόγω brand συμβούλεψε τους πελάτες του να βάλουν τη σοκολάτα στο στόμα τους, να περιμένουν για δύο δευτερόλεπτα, έπειτα να τη δαγκώσουν και να περιμένουν ξανά, με στόχο να απολαύσουν την πανδαισία αρωμάτων και γεύσεών της στο έπακρον. Επομένως, η απάντηση στο ερώτημα εάν αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για τη δημιουργία της πιο ξεχωριστής επικοινωνίας για την προώθηση των προϊόντων σας, είναι ένα μεγάλο ηχηρό ναι. Άλλωστε, εκείνη είναι που θα αφήσει στον καταναλωτή την πιο…γλυκιά γεύση.
Οι προσδοκίες μας μπορούν να δημιουργήσουν ένα φαινόμενο placebo
Το επιτυχημένο branding επηρεάζει βαθιά την αντίληψή μας και αυτό έχει διάρκεια στον χρόνο. Για παράδειγμα, το ότι αντιλαμβανόμαστε τη μυρωδιά του αποσμητικού AXΕ ως πιο ανδρική, μπορεί να επηρεάσει βαθιά τη μετέπειτα συμπεριφορά μας, καθώς η εν λόγω επιτυχημένη επικοινωνία του brand είναι ικανή να αλλάξει ακόμη και την πραγματική μυρωδιά ή την επίδραση που έχει ένα απλό αποσμητικό πάνω μας. Το παραπάνω φαινόμενο placebo οφείλεται στο γεγονός ότι οι προσδοκίες που μας δημιουργήθηκαν ήταν αρκετά ισχυρές, με αποτέλεσμα να επιφέρουν μία εντυπωσιακή αλλαγή στο σώμα και τη διάθεσή μας.
Επομένως, αντιλαμβανόμαστε πως οι τύποι επικοινωνίας προϊόντων που ανατάσσουν τις αισθήσεις, κρίνεται καταλυτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, καθότι δημιουργεί προσδοκίες που με έναν εντυπωσιακό τρόπο αναβαθμίζουν την εμπειρία κατανάλωσης ή χρήσης ενός προϊόντος. Ποια εταιρεία, άλλωστε, δεν θα ήθελε να επηρεάσει τόσο μια αγοραστική συμπεριφορά ανάγοντας το προϊόν της στο βάθρο της απόλυτης καταναλωτικής εμπειρίας;
Τελικά, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους η οικοδόμηση μιας ισχυρής επωνυμίας κρίνεται ζωτικής σημασίας για την επιχείρησή σας. Το branding όχι μόνο βοηθά στη διαμόρφωση της εικόνας μιας εταιρείας και των προϊόντων της, αλλά ενισχύει καταλυτικά τις πιθανότητές της για πώληση.
Δεν χρειάζεται να είστε μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία για να αρχίσετε να σκέφτεστε για το branding των προϊόντων σας. Στον σημερινό κόσμο που η αυθεντικότητα αποτελεί την κινητήρια δύναμη οποιασδήποτε απόφασης για αγορά, το branding είναι ο μόνος τρόπος για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να κυριαρχήσετε σε μία αγορά που διψάει για μοναδικές αγοραστικές εμπειρίες.
Σχόλια