NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Marketing & Sales
ανάγνωση

Αγορές Χριστουγέννων: Οι τάσεις και οι ανησυχίες των καταναλωτών

Αγορές Χριστουγέννων: Οι τάσεις και οι ανησυχίες των καταναλωτών

Η Black Friday, ως ένα crash test για το λιανεμπόριο, φαίνεται πως υπήρξε ικανοποιητική για την ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 12% όταν ο περσινός τζίρος υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, όπως σημείωσε σε μια πρώτη εκτίμηση ο πρόεδρος του ΒΕΠ, κ. Βασίλης Κορκίδης. Αρκετές έρευνες (Nielsen, Deloitte) έκαναν λόγο πως αρκετοί θα αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες της Black Friday για την αγορά αγαθών που προορίζονταν για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Άραγε οι καταναλωτές θα συνεχίζουν τις αγορές τους με τον ίδιο ζήλο και τη γιορτινή περίοδο;

Έρευνα της EY δίνει και άλλες πτυχές, πλέον, στις τάσεις των καταναλωτών σήμερα (και για τα φετινά Χριστούγεννα).

Οι καταναλωτές δείχνουν πιο προσεκτικοί, ανησυχούν για τον πληθωρισμό και το υψηλό κόστος ζωής, αναζητούν τρόπους μείωσης δαπανών.

Κάποιοι έχουν όμως στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων τους έναν πιο υγιεινό – βιώσιμο – τρόπο ζωής, ενώ άλλοι θέλουν να κερδίσουν πίσω εμπειρίες που τους στέρησε η πανδημία.

Σε κάθε περίπτωση – πέραν των δυσκολιών - οι καταναλωτές παραμένουν αισιόδοξοι για το μέλλον, ενώ πάνω από 7 στους 10 ανυπομονούν να «επιστρέψουν στην κανονικότητα», μετά από την αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία του COVID-19.

Στις κυρίαρχες τάσεις, οι μισοί από τους καταναλωτές θέτουν ως πρώτη παράμετρο την ανεύρεση προσιτής τιμής (Affordability first) ή την προστασία του περιβάλλοντος (Planet first).

Σύμφωνα με ευρήματα της έρευνας:

Όσοι ανησυχούν για το περιβάλλον

το 37% θα αγοράσουν λιγότερα τρόφιμα για εορταστικά γεύματα, για να αποφύγουν τη σπατάλη αυτή την εορταστική περίοδο

το 44% σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν λιγότερο εορταστικό φωτισμό και διακόσμηση στο σπίτι.

το 67% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν έχουν πρόβλημα να επισκευάζουν τα υπάρχοντά τους αντί να αγοράζουν καινούργια

το 45% να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για τη χρησιμότητα των προϊόντων που αγοράζουν.

Φοβίζει ο πληθωρισμός

  • το 92% των ερωτηθέντων ανησυχούν πολύ ή μέτρια για την οικονομία της χώρας τους,
  • το 87% ανησυχούν για τα προσωπικά οικονομικά τους.
  • το 89% δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα ή να μην αυξήσουν τις δαπάνες τους για τις οικογένειές τους αυτές τις γιορτές,
  • το 41% θα ξοδέψουν λιγότερα σε δώρα για φίλους.
  • μόνο το 10% δε θα αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες επειδή επιμένουν στις παραδόσεις,
  • ενώ το 39% θα ξοδέψουν λιγότερα σε ταξίδια την περίοδο των εορτών.

Γιορτές στο σπίτι;

Όπως αποκαλύπτει η εν λόγω έρευνα, το 59% πως ασχολείται ιδιαίτερα με το κόστος αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, οι γιορτινές τους δαπάνες δε θα αφορούν δώρα που είναι «της μόδας», αλλά δώρα που πιστεύουν ότι είναι χρήσιμα.

Το 60% των καταναλωτών αυτής της ομάδας ξοδεύουν λιγότερα για είδη μόδας και καλλυντικά, σε σύγκριση με το 49% των άλλων ομάδων που προτάσσουν τον πλανήτη, την εμπειρία, την υγεία και την κοινωνία.

Πολλοί καταναλωτές που ανησυχούν για το κόστος σχεδιάζουν να γιορτάσουν στο σπίτι φέτος, με το 50% από αυτούς να σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα αυτή την εορταστική περίοδο, μειώνοντας τις εξόδους και περιορίζοντας τις δαπάνες για φαγητό και ποτό.

Περικοπές μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους

Οι καταναλωτές της ομάδας που τοποθετούν πρώτα τον πλανήτη έχουν λιγότερες οικονομικές ανησυχίες και είναι λιγότερο πιθανό να περικόψουν τις δαπάνες τους, παρά μόνο στο πλαίσιο της προσπάθειάς τους να ζήσουν πιο βιώσιμα, με το 41% να σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα αγαθά για περιβαλλοντικούς λόγους.

Το 40% θα κάνουν βιώσιμες διατροφικές επιλογές για τα εορταστικά τους γεύματα φέτος, σε σύγκριση με μόλις 28% των άλλων ομάδων συμμετεχόντων. Το 37% των ερωτηθέντων από την ομάδα που τοποθετούν πρώτα τον πλανήτη θα επιδιώξουν να αγοράσουν δώρα που έχουν παραχθεί τοπικά, ενώ το 40% θα αγοράσουν λιγότερα τρόφιμα σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων.

Η έρευνα διαπιστώνει, επίσης, ότι οι ερωτηθέντες που δίνουν προτεραιότητα σε κοινωνικά ζητήματα (Society first) νοιάζονται και για το περιβάλλον.

Το 70% ανησυχούν βαθιά για τους κινδύνους που απειλούν τον πλανήτη και βλέπουν την περίοδο των εορτών ως μια σημαντική ευκαιρία για να εκφράσουν με θετικό τρόπο τις κοινωνικές τους αξίες, ως προς το τι αγοράζουν και πώς φέρνουν κοντά τους ανθρώπους.

Τα μέλη της ομάδας που δίνουν προτεραιότητα στην υγεία (Health first) θα προτιμήσουν να αποφύγουν τις πολυπληθείς συγκεντρώσεις στη διάρκεια των εορτών, με το 74% από αυτούς να δηλώνουν ότι είναι πιο ενήμεροι και προσεκτικοί για τη σωματική τους υγεία, σε σύγκριση με το 67% των μελών των άλλων ομάδων.


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr