Ν. Λαβίδας: «Δεν θέλουμε η ΑΒ Βασιλόπουλος να θεωρείται ακριβός προορισμός»
Πληθωρισμός, αύξηση τιμών ενέργειας, μείωση της αγοραστικής δύναμης, ανασφάλεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, απόρροια του εν εξελίξει πολέμου. Αυτοί είναι λίγοι μόνο από τους παράγοντες που απασχολούν τις επιχειρήσεις σήμερα και ειδικότερα το λιανεμπόριο και τις αλυσίδες σουπερμάρκετ. Εν μέσω των δύσκολων, ομολογουμένως, συνθηκών το στοίχημα για τον νέο CEO της AB Βασιλόπουλος εκτείνεται όμως πέραν της σημερινής συγκυρίας. Αφορά συνολικά την ιδέα και την αντίληψη που έχουν οι καταναλωτές για το δημοφιλές brand: «Να μην θεωρούν οι καταναλωτές τα καταστήματα μας έναν ακριβό προορισμό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αυτό είναι ένα βασικό ζητούμενο στο πλαίσιο της στρατηγικής που θέλει να χαράξει η διοίκηση, όπως τόνισε κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο κ. Νίκος Λαβίδας, που ανέλαβε - πρόσφατα σχετικά - επικεφαλής στην Ελλάδα.
Και αν οι προσπάθειες ενταθούν στο πλαίσιο της συγκράτησης ή μείωσης τιμών σε κάποιους κωδικούς προϊόντων, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να υπάρξει έκπτωση στην αγοραστική εμπειρία.
«Πουλάμε υπηρεσία σε ένα μοναδικό περιβάλλον», υπογράμμισε ο κ. Λαβίδας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία έχει ως στόχο να αυξήσει τους εκπτωτικούς κωδικούς προς όφελος των καταναλωτών. Σήμερα διαμορφώνονται στους 850 και στόχος είναι να ανέλθουν στους 1200. Η πλειοψηφία αυτών αποτελεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, υψηλής ποιότητας, τα οποία είναι ελκυστικά στην τιμή, καθώς δεν «κουβαλούν» κόστη όπως άλλα επώνυμα προϊόντα.
Ένας άλλος βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη της εταιρείας σε ποσοστό μεγαλύτερο από αυτόν που «τρέχει» η αγορά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις σήμερα, ο τζίρος φέτος θα κινηθεί σταθεροποιητικά, ίσως με μικρή αύξηση λόγω πληθωρισμού και όχι αύξησης όγκου πωλήσεων, ενώ πιέσεις αναμένονται στη κερδοφορία λόγω συνθηκών- κάτι που συμβαίνει στο σύνολο της αγοράς.
Άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, το ενεργειακό κόστος είναι πλέον ιδιαίτερα ανεβασμένο, καθώς εκτιμάται 2,5 φορές υψηλότερο, συμπεριλαμβάνοντας και τις επιδοτήσεις.
Την ίδια ώρα, οι ανατιμήσεις από πλευράς προμηθευτών αναμένονται και το επόμενο διάστημα, γεγονός που ασκεί περαιτέρω πιέσεις στη συνολική προσπάθεια.
50+10 καταστήματα το χρόνο
Πέραν των προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει η εταιρεία, το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων συνεχίζεται, δαπανώντας 60 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις για την αναβάθμιση των καταστημάτων. Στόχος για του χρόνου είναι να υπάρξουν 10 νέα ιδιόκτητα και 50 σε μορφή franchise.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Λαβίδας εξήγησε πως η εταιρεία δίνει την ευκαιρία σε νέους επαγγελματίες - μέσω franchise - να ανοίξουν καταστήματα με «το κλειδί στο χέρι», αποπληρώνοντας σταδιακά σε βάθος χρόνου την επένδυση.
Ανοικτή παραμένει η διοίκηση σε κάθε πιθανότητα μεγέθυνσης μέσω εξαγορών, αν και στις μέρες μας επικρατεί μια στάση αναμονής από όλους λόγω των συνθηκών.
Σε αυτή τη φάση το πλάνο της διοίκησης αφορά εξαγορές ακινήτων και δημιουργία καταστημάτων σε περιοχές που δεν υπάρχουν άλλα «ΑΒ».
Αξίζει να σημειωθεί πως οι επαφές για εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» έχουν διακοπεί.
Ανάπτυξη του e-shop
Κατά τα άλλα, ικανοποιητικά είναι τα στοιχεία για την ανάπτυξη του e-shop της εταιρείας (Ο COVID-19 αποτέλεσε καταλύτη εξελίξεων σε αυτό), καθώς το 3% των συνολικών πωλήσεων οφείλεται σε αυτό.
Όπως αποκάλυψε ο κ. Λαβίδας, η ανάπτυξη του e-shop φέτος κυμαίνεται με ποσοστό - τουλάχιστον - 20%.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος σήμερα
Ο Όμιλος διατηρεί 592 καταστήματα, 125.000 τ,μ και 11.000 προϊόντα AB HOME Shop Center.
Οι χώροι λιανικής υπολογίζονται σε πάνω από 350.000 τ.μ σε 231 πόλεις της χώρας.
Συνεργάζεται με έλληνες παραγωγούς σε ποσοστό 90% επί του συνόλου και διατηρεί 400 συνεργάτες - υπηρεσίες και 600 προμηθευτές.
Απασχολεί 14.000 εργαζόμενους (μισθοδοσία 220 εκατ/χρόνο + 23 εκατ. ευρώ σε παροχές) και υπολογίζεται πως 2,2 εκατ είναι οι πελάτες που προτιμούν την «ΑΒ» ανά βδομάδα.
Σχόλια