Το «Buy Now Pay Later» αναπτύσσεται: Πρόσφορο έδαφος η ελληνική αγορά
Αν αναλογιστεί κανείς πως οι εκτιμήσεις για υπηρεσίες «Buy Now Pay Later» λένε πως θα αντιπροσωπεύουν το 24% των παγκόσμιων συναλλαγών e-commerce για φυσικά προϊόντα ως το 2026 (μόλις 9% το 2021), γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι λύσεις και οι συνεργασίες τραπεζών - εμπορικών ομίλων που προκρίνουν τις εν λόγω σύγχρονες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με περυσινή έρευνα της Jupiter θα πρόκειται για μια αγορά που αγγίζει το 1 τρισ. ευρώ. παγκοσμίως.
Πρακτικά με το BNPL, αντί κάποιος να χρησιμοποιήσει μια πιστωτική κάρτα, η οποία προϋποθέτει την πληρωμή τόκου, μπορεί να προβεί στην αγορά ενός προϊόντος χωρίς να αγχωθεί για την πληρωμή του, η οποία μπορεί να γίνει αργότερα - σε κάποιες δόσεις.
Τα οφέλη είναι σημαντικά, καθώς η νέα τάση πληρωμών προσφέρει ευελιξία και νέες δυνατότητες στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών.
Αναντίρρητα, η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη εξελίξεων και σε αυτόν τον τομέα, καθώς οι ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάχθηκαν, μεταξύ άλλων.
Αν σκεφτούμε, πάντως, πως στην Ελλάδα της πολυετούς κρίσης τα προηγούμενα χρόνια η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είχε μειωθεί δραστικά, οι νέες αυτές υπηρεσίες αποτελούν μια σαφή διέξοδο που τονώνει τις - καθημερινές - καταναλωτικές δαπάνες.
Έρευνα της Klarna, η οποία δραστηριοποιείται πλέον και στη χώρα μας, δείχνει ότι οι Έλληνες είναι ιδιαίτερα πρόθυμοι να κάνουν χρήση υπηρεσιών «Buy Now, Pay Later» καθώς και ότι είναι ισχυροί υποστηρικτές του trend των αγορών μέσω διαδικτύου.
Σε συνεργασία με το ερευνητικό γραφείο Dynata, η εν λόγω έρευνα που είχε στόχο να καταγράψει τις αγοραστικές συνήθειες κάνει λόγο πως οι Έλληνες αγοραστές θα προτιμούσαν υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later» έναντι των πιστωτικών καρτών.
Αποφυγή ανοικτών οφειλών και εξοικονόμηση χρημάτων
- To 63% αυτών προκρίνει λύσεις BNPL έναντι 22% που προτιμά τις πιστωτικές κάρτες και οι Έλληνες καταναλωτές κατατάσσονται ψηλότερα άπο άλλους άλλων χωρών. Σχεδόν 6 στους 10 εγκαταλείπουν τις πιστωτικές τους κάρτες για Buy Now, Pay Later υπηρεσίες, επειδή οι πιστωτικές κάρτες έχουν πρόσθετες χρεώσεις και τόκους. Σύμφωνα με τους ίδιους τους καταναλωτές, οι κύριοι λόγοι που επιλέγουν την υπηρεσία Buy Now, Pay Later έναντι πιστωτικών καρτών είναι η αποφυγή ανοικτών οφειλών και η εξοικονόμηση χρημάτων.
- Το 84% των αγοραστών είναι πιο θετικά προσκείμενοι στις αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα τους έδινε τη δυνατότητα να πληρώσουν μετά την παράδοση (επιλογή BNPL).
- Το 59% των καταναλωτών αναμένει από τους εμπόρους να επενδύσουν σε τεχνολογίες (π.χ. BNPL) που θα τους παρέχουν εύκολες διαδικτυακές πληρωμές. Το 64% αυτών δηλώνει το ίδιο για τα φυσικά καταστήματα.
- Το 95% θεωρεί χρήσιμο να έχει την επιλογή να χωρίσει την πληρωμή του σε ισόποσες δόσεις για ένα προϊόν ή υπηρεσίας υψηλής αξίας, χωρίς επιπλέον χρεώσεις ή τόκους.
- Οι Gen Z* επιλέγουν υπηρεσίες BNPL στο ταμείο, καθώς θεωρούν πως είναι πιο φιλική προς τον καταναλωτή.
Millennials και Γενιά Z δείχνουν τη τάση
Σύμφωνα με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας, το 70% των ανθρώπων που ανήκουν στην Γενιά Z και οι Millennials στην Ελλάδα προτιμούν να κάνουν τουλάχιστον τις μισές αγορές τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ξεπερνώντας ακόμα και καταναλωτές σε πιο ανεπτυγμένες αγορές όπως αυτή της Γερμανίας και των ΗΠΑ. Την ίδια ώρα, η Γενιά Z επιλέγει υπηρεσίες BNPL στο ταμείο, καθώς θεωρούν πως είναι πιο φιλική προς τον καταναλωτή.
Σε άλλα στοιχεία:
- 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές πιστεύουν ότι αγοράζοντας μέσω online καταστημάτων εξοικονομούν χρόνο και χρήμα.
- Οι Έλληνες αγοραστές κατατάσσονται στην 3η θέση (μέσα από 14 χώρες) σε ότι αφορά την προτίμηση τους για ηλεκτρονικές αγορές, πίσω μόνο από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία.
- Το 68% πιστεύει ότι, σε 5 χρόνια από τώρα, θα αυξήσει τις ηλεκτρονικές αγορές του μέσω κινητού τηλεφώνου, φτάνοντας τα επίπεδα υιοθέτησης του mobile shopping στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σχόλια