Συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων χρόνων και στην Ελλάδα, θα «γιορτάσουμε» και φέτος ως καταναλωτές την Black Friday στις 25 Νοεμβρίου και την Cyber Monday στις 28 Νοεμβρίου.
Αν εσύ που διαβάζεις αυτό το άρθρο είσαι ιδιοκτήτης e-shop και αναρωτιέσαι «και θες να σκεφτώ από τώρα τι θα κάνω στις 25 Νοεμβρίου»; θα σου έλεγα πως μάλλον άργησες ήδη (κι εγώ ίσως άργησα να γράψω αυτό το άρθρο).
Και αυτό γιατί ο ανταγωνισμός είναι τόσο έντονος από εταιρείες αρκετά έως πάρα πολύ μεγαλύτερες από την δική σου που θα πρέπει να τρέξεις “λίγο” πιο νωρίς και να είσαι έτοιμος “λίγο” πιο πολύ για να πάρεις το μερίδιο που σου αξίζει από το μεγαλύτερο εμπορικό γεγονός του πλανήτη
Διάβασε παρακάτω τι πρέπει να σκεφτείς και να προετοιμάσεις και θα καταλάβεις γιατί πρέπει να ξεκινήσεις … χτες.
Προετοιμάσου για την Black Friday
Έχεις ελέγξει την λειτουργικότητα του e-shop σου; Το παραμικρό λάθος θα ρίξει την αξιοπιστία σου στα μάτια των επισκεπτών σου τους οποίους έφερες με κόστος αλλά δεν θα τους ξαναδείς.
Έχεις ελέγξει το bandwidth που καταναλώνει το e-shop σου; Μήπως το πακέτο φιλοξενίας που έχεις έχει φτάσει στα όριά του και θα χρειαστείς κάτι μεγαλύτερο; Ζήτησε από την εταιρεία που σου παρέχει την φιλοξενία να σου πει σε ποιο βαθμό καταναλώνεις το υπάρχον bandwidth.
Έχεις ελέγξει την ασφάλεια και την ταχύτητα του e-shop σου; Αν δεν φορτώνει στα 3’’ ή τουλάχιστον στα 5’’, είναι σίγουρο πως θα χάσεις πελάτες γιατί θα φύγουν πριν καν μπουν στο e-shop.
Έχεις κάνει αξιολόγηση του μείγματος προϊόντων που προσφέρεις; Ποια προϊόντα θα βγάλεις σε προσφορά; Όλα; Κάποια; Μήπως είναι ευκαιρία να εμπλουτίσεις τη γκάμα προϊόντων σου με νέα, τα οποία ψάχνει το κοινό;
Έχεις προβλέψει μια τουλάχιστον έξτρα «βάρδια» για την εξυπηρέτηση των πελατών σου μέσω Viber, Messenger, email και τηλεφώνου;
Φέρτους
Θα κάνεις E-mail & Viber messaging για να απευθυνθείς στους ήδη πελάτες σου για να τους δώσεις κάτι παραπάνω από ότι θα δώσεις στους νέους επισκέπτες;
Έχεις στήσει τα απαραίτητα «σενάρια» για το email marketing ή στέλνεις απλά ένα newsletter με προσφορές;
Θα κάνεις Google & Social Media ads για να γνωστοποιήσεις τις προσφορές σου στο ευρύ κοινό; Έχεις σκεφτεί όλες τις πιθανές εκστρατείες που μπορείς να στήσεις ή πιστεύεις πως μόνο το Boost Post αρκεί; (διάβασε γιατί δεν αρκεί εδώ)
Αν έχεις και φυσικό κατάστημα, θα κάνεις ενέργειες τοπικής online & offline διαφήμισης για να τους φέρεις στην πόρτα σου;
Έχεις προετοιμάσει τα εικαστικά των διαφημίσεων για τις παραπάνω ενέργειες;
Πούλα
Έχεις σκεφτεί τις προσφορές και τις εκπτώσεις που θα δώσεις; Τι ακριβώς θα προσφέρεις στο κοινό; Δώρα, προσφορές, μειωμένες τιμές, δωρεάν αποστολές; Όταν το αποφασίσεις θα πρέπει:
- Nα δημιουργήσεις τα αντίστοιχα banners τα οποία θα βάλεις σε μορφή slider ή pop up, με ευδιάκριτο το ότι πρόκειται για προσφορά ή έκπτωση για την Black Friday
- Nα δημιουργήσεις τις αντίστοιχες προσφορές στο διαχειριστικό του e-shop
- Nα ελέγξεις ότι ο μηχανισμός των προσφορών δουλεύει και δεν επηρεάζει ή δεν συνδυάζεται με τυχόν άλλες εκπτώσεις.
Έχεις σκεφτεί πως ίσως θα πρέπει να δώσεις επιπλέον κίνητρα στους επισκέπτες του e-shop σου για να αγοράσουν από εσένα και όχι από τα εκατοντάδες άλλα e-shops που θα τους βομβαρδίσουν με διαφημίσεις την περίοδο αυτή όπως ένα loyalty scheme;
Έχεις σκεφτεί τους μηχανισμούς που πρέπει να έχει το eshop σου όπως προτάσεις προϊόντων, έξυπνη αναζήτηση, τεχνικές επείγουσας παραγγελίας, μηχανισμός ειδοποίησης, μηχανισμοί upselling & cross selling, ώστε να αυξήσεις την αξία του μέσου “καλαθιού” σου;
Εκτός από τις τυπικές μεθόδους πληρωμής (κάρτα, κατάθεση στην τράπεζα, Paypal, POD – Pay on Delivery) χρησιμοποιείς και τις μεθόδους one click checkout και BNPL (buy now pay later);
Ξαναπούλα μετά την Black Friday
Έχεις προβλέψει να στήσεις το σενάριο του “ξεχασμένου προϊόντος στο καλάθι” μέσω email;
Έχεις στήσει καμπάνιες remarketing & dynamic remarketing;
Έχεις μηχανισμό ειδοποίησης για προϊόντα που δεν έχεις σε στοκ;
Έχεις το eshop σου ένα πρόγραμμα πιστών πελατών;
Έχει το eshop σου πρόγραμμα αξιολόγησης εμπειρίας πελάτη;
Παράδωσε
Έχεις μιλήσει με τους προμηθευτές σου για το αυξημένο στοκ προϊόντων που πρέπει να είναι έτοιμοι να σου διαθέσουν;
Έχεις μιλήσει με την εταιρεία courier για την αυξημένη κίνηση και για το αν είναι προετοιμασμένοι να την αντιμετωπίσουν;
Έχεις ανακαλύψει τις νέες μορφές παράδοσης click & collect που σου επιτρέπουν να μειώσεις τα κόστη σου και να αυξήσεις την ταχύτητα παράδοσης;
Και τέλος, έχεις σετάρει enhanced e-commerce tracking στα Google Analytics 4 για να μετρήσεις ποιο κανάλι προώθησης και διαφήμισης σου έφερε πόσες πωλήσεις (σε τζίρο και τεμάχια) και σε ποια προϊόντα;
Μετά από την παραπάνω λίστα, είσαι σίγουρος πως θέλεις να μπει ο Νοέμβριος για να ξεκινήσεις;
Σχόλια