Benjamin Braun, Samsung Europe: Το 2022 κάνουμε τα αναδιπλούμενα mainstream
Ο Benjamin Braun, Chief Marketing Officer της Samsung Europe, μιλάει στο epixeiro.gr για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επικεφαλής marketing, για την αγορά των foldable smartphone και για το μέλλον του τεχνολογικού τομέα.
Ποιες είναι, αυτή τη στιγμή, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Chief Marketing Officer μιας εταιρείας όπως η Samsung; Και πώς διαμορφώνεται ο τομέας του marketing, ποιες είναι οι τάσεις;
Πρώτον, ο ρόλος του marketing είναι να δημιουργήσει ένα θετικό σημείο διαφοροποίησης μεταξύ ενός brand και των ανταγωνιστών του. Αυτό μετριέται με τις αυξητικές πωλήσεις.
Δεύτερον, το marketing υπέστη μία ραγδαία ψηφιακή ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με το ξέσπασμα της πανδημίας, τα καταστήματα λιανικής έκλεισαν μέσα σε λίγες μέρες. Έπρεπε να περάσουμε από το παραδοσιακό στο ψηφιακό marketing. Ήταν μια αλλαγή παραδείγματος από τη μια μέρα στην άλλη, όταν όλα τα παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων βγήκαν εκτός λειτουργίας. Ήταν ο καταλύτης για την αλλαγή και μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε το ρόλο του marketing.
Στη συνέχεια, επέτρεψε την ενίσχυση του marketing, καθώς αναλάβαμε την ευθύνη για τις διαδικτυακές πωλήσεις, τις μόνες δυνατές πωλήσεις καθώς τα μόνα ανοιχτά καταστήματα ήταν τα ηλεκτρονικά. Σήμερα, που τα καταστήματα λιανικής είναι και πάλι ανοιχτά, πολλοί άνθρωποι έχουν πλέον συνηθίσει να αγοράζουν μέσω του διαδικτύου.
Τέλος, μετά την πανδημία του Covid-19, υπάρχει μια νέα τάση. Στο παρελθόν, το marketing είχε επικεντρωθεί στην καθοδήγηση των ανθρώπων προς ένα σημείο αγορών. Οι προοδευτικοί επαγγελματίες του marketing φτάνουν πλέον πέρα από το σημείο πώλησης. Όταν οι άνθρωποι αγοράζουν κάτι, μπορεί να μην γνωρίζουν τις μισές λειτουργίες που προσφέρει το εκάστοτε προϊόν. Επεκτείνοντας το marketing και κάνοντάς το σχετικό με την εμπειρία μετά την αγορά, οι επαγγελματίες του marketing μπορούν να συνεχίσουν να ικανοποιούν τους πελάτες και έτσι να αυξάνουν την αφοσίωση στο brand.
Φτάνω, λοιπόν, και στα λανσαρίσματα στο πρόσφατο Unpacked. Αν θα μπορούσαμε να διακρίνουμε τους άξονες της στρατηγικής σας που έρχονται στην επιφάνεια βάσει των όσων είδαμε, ποιοι θα ήταν αυτοί; Τι «αποκαλύπτεται» για τη φιλοσοφία της Samsung;
Το 2022 είναι η χρονιά που στοχεύουμε να κάνουμε τις αναδιπλούμενες κινητές συσκευές mainstream. Το προηγούμενο έτος, οι αποστολές αναδιπλούμενων συσκευών άγγιξαν τις δέκα εκατομμύρια, κυρίως από τη Samsung. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι πωλήσεις αναδιπλούμενων smartphone θα αυξηθούν και θα φτάσουν τα 75 εκατομμύρια έως το 2025. Στόχος μας είναι τα foldables να αποκτήσουν δημοτικότητα, έτσι ώστε περισσότεροι χρήστες να μπορούν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα μιας οθόνης που ξεδιπλώνεται σε διπλάσιο μέγεθος.
Με βάση αυτό, βελτιώνουμε διαρκώς τις παραγωγικές μας δυνατότητες, επιθυμώντας να προσφέρουμε αυτά τα εκπληκτικά foldables σε διαφορετικές κατηγορίες τιμών, που ξεκινούν από τα 999 δολάρια. Αυτό αποτέλεσε ένα βασικό κίνητρο για εμάς. Η τέταρτη γενιά αναδιπλούμενων smartphones μας βασίζεται στις καινοτομίες που καθιερώθηκαν από την προηγούμενη, συνεχίζοντας να βελτιώνουν το hardware, τη χρηστικότητα και τη σύνδεση με το διευρυμένο οικοσύστημα της Samsung.
Με την εταιρεία να συνεχίζει να παρουσιάζει smartphone που δεν χρησιμοποιούν τα καθιερωμένα form factors, πώς πιστεύετε ότι διαμορφώνεται το μέλλον των smartphone; Ποια ήταν η υποδοχή που υπήρξε από τους καταναλωτές και πώς έχετε προσαρμόσει τη στρατηγική βάσει του σχετικού feedback;
Τα foldable smartphones προέκυψαν βάσει έρευνας πελατών. Οι άνθρωποι θέλουν όλο και περισσότερα από τις συσκευές τους, καθώς πλέον είναι οι κάμερές μας, οι τράπεζές μας, τα κλειδιά μας και τόσα άλλα, σε μια τσέπη. Αλλά, οι τσέπες των παντελονιών μας δεν μεγαλώνουν, ούτε οι τσάντες ενώ παράλληλα, ο κόσμος χρειάζεται μεγαλύτερες οθόνες. Με τα foldable smartphones της Samsung, η οθόνη έχει πλέον διπλάσιο μέγεθος και εξακολουθεί να χωράει σε μία τσέπη. Με 10 εκατομμύρια συσκευές να έχουν πωληθεί μέχρι στγμής, οι αναδιπλούμενες συσκευές αποτελούν το μέλλον των κινητών συσκευών.
Η επιτυχημένη πορεία της Samsung στο να καθιερώσει τις αναδιπλούμενες συσκευές ως mainstream, αναδεικνύει μια εντελώς νέα αγορά στα smartphones. Ουσιαστικά, το μέλλον της αγοράς των smartphones και η απομάκρυνση από τα συνήθη form factors προήλθε από μια αλλαγή στις ανάγκες των χρηστών.
Το marketing υπέστη ένα μεγάλο «techcceleration» κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Γενικότερα, πώς διαμορφώνεται σήμερα η αγορά των smartphone, ιδίως η ευρωπαϊκή; Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές συνήθειες μετά τις κρίσεις των τελευταίων μηνών και πώς η Samsung κλήθηκε -ενδεχομένως- να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της;
Παρά το αβέβαιο οικονομικό κλίμα στην Ευρώπη, η ζήτηση για premium προϊόντα αναμένεται να παραμείνει σχετικά υψηλή. Φέτος, η Samsung κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά premium ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, με διευρυμένες πωλήσεις τηλεοράσεων, foldables και ηλεκτρικών συσκευών κουζίνας.
Οι πωλήσεις των foldables αναμένονται ισχυρές, καθώς πρόκειται για premium προϊόντα που παρέχουν τεχνολογία επόμενης γενιάς και κορυφαία εμπειρία χρήστη. Ενσωματώνουν όλες τις καινοτομίες - κλειδιά που προσφέρει η Samsung, όπως τον εξαιρετικά ισχυρό επεξεργαστή και τις επανασχεδιασμένες κάμερες. Και αναμένουμε ότι η κατηγορία premium θα συνεχίσει να αναπτύσσεται.
Η Samsung ήταν μια από τις εταιρείες που κατάφερε να ξεχωρίσει στην αγορά των smartphones και στην επανάσταση που αυτά έφεραν. Ποιο θα είναι, λοιπόν, το επόμενο... smartphone; Δηλαδή, μπορεί να υπάρξει κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα / προϊόν που θα φέρει τις καινοτομίες και την ανάπτυξη, την επανάσταση αν θέλετε, που είδαμε με τα smartphones;
Οι συσκευές που είδατε στο Unpacked είναι μόνο η αρχή. Εφαρμόζουμε τον αναδιπλούμενο σχεδιασμό και σε άλλες mobile συσκευές. Φανταστείτε αυτή την τεχνολογία σε tablet και υπολογιστές. Απώτερος στόχος της Samsung είναι τα foldables να αποκτήσουν δημοτικότητα, έτσι ώστε περισσότεροι χρήστες να μπορούν να βιώσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν.
Η ζήτηση για premium προϊόντα αναμένεται να παραμείνει σχετικά υψηλή
Καθώς το epixeiro.gr αποτελεί ένα business portal, θα ήθελα να αναφερθούμε και στο επιχειρείν, σε σχέση με την τεχνολογία. Ποιες καινοτομίες αναμένεται πως θα διαμορφώσουν το μέλλον της επιχειρηματικότητας, του εμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου; Πόσο έτοιμοι είμαστε για όλα αυτά, καταναλωτές και επιχειρήσεις;
Είμαι ενθουσιασμένος με τις νέες τεχνολογίες και δυνατότητες που αξιοποιούν τις τεχνολογίες AI και 5G, επιτρέποντας απρόσκοπτες και έξυπνες συνδέσεις μεταξύ συσκευών. Υπάρχουν άπειρες δυνατότητες όταν μια σειρά προϊόντων που βρίσκεται στη ζωή σας, από την τηλεόραση και το ψυγείο μέχρι το τηλέφωνο και το ρολόι σας, μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους. Ή να προβλέψουν τις ανάγκες σας.
Υπάρχουν ευκαιρίες για εταιρείες, για developers και για τους αναγνώστες του epixeiro.gr, να δημιουργήσουν νέες εμπειρίες και να εντοπίσουν νέες ροές εσόδων. Αυτό δημιουργεί ένα συναρπαστικό μέλλον.
Σχόλια