NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

5 σημεία που χρειάζονται προσοχή στη συγγραφή native περιεχομένου

5 σημεία που χρειάζονται προσοχή στη συγγραφή native περιεχομένου

Η παραγωγή περιεχομένου το οποίο παρουσιάζεται σε μορφή κειμένου και χρησιμοποιεί το copywriting για να «προωθήσει» μια επιχείρηση, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αποτελεί μια διαδικασία με σημεία που χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής. Σήμερα, ρίχνουμε μια ματιά σε μερικά από αυτά.

Κατανόηση των αναγκών

Η σύνταξη ενός κειμένου για λογαριασμό μιας επιχείρησης που επιθυμεί να παρουσιαστεί μέσω μιας τέτοιας διαδικασίας, απαιτεί συνεχή επαφή μαζί της, ώστε να εντοπιστεί η βάση των αναγκών της και το αποτέλεσμα που επιθυμεί να πετύχει. Για παράδειγμα, ενδέχεται μια εταιρεία να στοχεύει στην ανάπτυξη ενός κειμένου το οποίο να «μιλάει» για κάποιο προϊόν της, μια νέα στρατηγική επιλογή ή το πώς διαχειρίστηκε το προσωπικό της μέσα στην πανδημία. Μπορεί, ενδεχομένως, να θέλει οι αναφορές στην ίδια να είναι ελάχιστες ή με απολύτως πλάγιο τρόπο. Όλα αυτά, ενδέχεται αρχικά να μην μεταδίδονται σωστά από τα στελέχη της. Ο συντάκτης καλείται να κατανοήσει τις ανάγκες που υπάρχουν και να θέσει μια στόχευση.

Επένδυση στην εμπειρία

Είναι σαφές πως από τη μια πλευρά βρίσκεται η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας που θέλει να παρουσιαστεί μέσω ενός native ή advertorial, από την άλλη, όμως, βρίσκεται και εκείνος που... θα το γράψει. Η εμπειρία του τελευταίου έχει εξαιρετική σημασία για το αποτέλεσμα που θα επιτευχθεί. Ενδέχεται, για παράδειγμα, αυτό που έχει στο μυαλό του ο πελάτης να μην ταιριάζει με τη λογική και το περιεχόμενο του εντύπου ή της ιστοσελίδας. Ο συντάκτης του κειμένου καλείται, σε κάθε περίπτωση, να καταθέσει τις προτάσεις του, αφού, στο τέλος της ημέρας, είναι εκείνος που γνωρίζει καλύτερα από την άλλη πλευρά τόσο το αναγνωστικό κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί το τελικό κείμενο, όσο και το τι ενδέχεται να παρουσιάζει μεγαλύτερο ή μικρότερο ενδιαφέρον.

Όχι στην αντιγραφή

Η διαδικασία της ανάπτυξης ενός τέτοιου κειμένου, ξεκινάει από μια λευκή κόλλα χαρτί (ακόμη και αν αυτή βρίσκεται στην οθόνη ενός υπολογιστή). Ξεκινάει, λοιπόν, αναπόφευκτα, από το μηδέν. Ο copywriter που θα προσπαθήσει να «κλέψει» και να ξεκινήσει από κάποιο επόμενο «στάδιο», αντιγράφοντας τα κείμενα (τον κόπο και τον χρόνο) κάποιου άλλου, από μια δουλειά που βρήκε στο διαδίκτυο μετά από μια απλή αναζήτηση, δεν ρισκάρει μόνο τη δική του επαγγελματική υπόληψη, αλλά και το να προκαλέσει ζημιά στο brand που τον έχει εμπιστευτεί. Ναι, φυσικά, το να πάρεις έμπνευση από κάποιο άλλο κείμενο ή ακόμη και να χρησιμοποιήσεις αναφορές από αυτό μέσα στη δική σου δουλειά (εφόσον αυτό επιτρέπεται), είναι μάλλον θεμιτό. Αυτό που δεν είναι σίγουρα θεμιτό, είναι η κλοπή.

Όχι στην παραπλάνηση

Πόσο συχνά σας έχει τύχει να απογοητευτείτε από ένα άρθρο που -μέσω του τίτλου του- υποσχόταν περισσότερα από αυτά που στην πραγματικότητα προσέφερε; Μάλλον πολύ συχνά, όπως και οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου. Οι clickbait τίτλοι μπορεί να δείχνουν αρχικά εντυπωσιακοί, αλλά κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό, απεικονίζοντας ψευδώς το περιεχόμενο. Και το κακό μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερο όταν πρόκειται για κείμενο που στόχο έχει να προωθήσει, με τον δικό του τρόπο, μια εμπορική δραστηριότητα. Δεν υπάρχει λόγος ή χώρος για υπερβολές, αφού η πραγματικότητα μπορεί πάντα να εμπνεύσει και να δώσει αφορμές για να ξεκινήσει και να τελειώσει ένα κείμενο. Με την ίδια λογική, θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια σε σχέση με τον τύπο του περιεχομένου, μέσω μια ετικέτας ή άλλης σχετικής ένδειξης.

Πίστη στο χρονοδιάγραμμα

Το πιθανότερο σενάριο είναι πως, από την αρχή της συνεργασίας, ο πελάτης έχει ορίσει ένα πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, σε σχέση με το πότε θέλει ένα πρώτο πλάνο, πότε θα έχει πρώτο preview του τελικού αποτελέσματος ώστε να κάνει διορθώσεις και προσθήκες, πότε θα έχει το τελικό κείμενο και πότε αυτό θα δημοσιευθεί. Καθώς ο χρόνος είναι χρήμα, είναι σύνηθες τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα να είναι εξαιρετικά αυστηρά και να πρέπει να ακολουθηθούν κατά γράμμα - οπότε και πολύ εύκολο να ξεφύγει κάποιος από αυτά. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως τηρούνται πάντα από την πλευρά του πελάτη, εκείνος που έχει αναλάβει να ετοιμάσει το κείμενο θα πρέπει να είναι πάντα μέσα στα προβλεπόμενα χρονικά πλαίσια, αφήνοντας και ένα περιθώριο για να προχωρήσουν στη συνέχεια διαδικασίες που συνήθως χρονοτριβούν.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr