Πολλοί φίλοι από διαφορετικούς κλάδους με ρωτούν για διάφορες marketing ορολογίες που έχουν πέσει στην αντίληψη τους. Μεταξύ άλλων, αρκετά συχνά ο όρος “branding” έρχεται στη συζήτηση και έτσι αποφάσισα να γράψω για αυτό, ώστε να αποσαφηνιστεί η χρήση του.
Brand VS Branding
Ένα “ing” είναι αρκετό για να κάνει το brand και το branding δυο διαφορετικές έννοιες. Ξεχωριστές μεν, αλλά και συνδεδεμένες.
Σε κάθε τύπο επιχείρησης, υπάρχει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή/και εμπορικό σήμα που οι ιδιοκτήτες θέλουν να γίνουν γνωστά από δυνητικούς πελάτες. Αυτό λοιπόν είναι το brand.
Η προσπάθεια γνωστοποίησης στο κοινό ενός προϊόντος ή μιας μάρκας ονομάζεται branding. Χωρίς το branding, οι πιθανότητες για οποιοδήποτε προϊόν ή εμπορικό σήμα να αναπτυχθεί και να ευημερήσει στην ανταγωνιστική αγορά μειώνονται σε μεγάλο βαθμό.
Ωστόσο, η διαδικασία του χτισίματος του “branding” είναι απαιτητική και δύσκολη, και χρειάζονται ιδιαίτερες δεξιότητες για την επιτυχία του. Το επιτυχημένο branding μπορεί να δώσει σε μια μάρκα μια μοναδική ταυτότητα μεταξύ των πελατών και των ανταγωνιστών στην αγορά, οδηγώντας σε αυξημένες πωλήσεις και υψηλότερα έσοδα.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι:
- Το branding δεν περιορίζεται σε ένα προϊόν/υπηρεσία. Μπορεί να αφορά σε ένα μέρος, ρούχα, βιβλία, ξενοδοχεία, αυτοκίνητα και σχεδόν οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία.
- Ακόμη και προϊόντα-αγαθά όπως το νερό μπορούν να υποβληθούν σε διαδικασία branding.
- Εκτός από τα φυσικά χαρακτηριστικά ενός προϊόντος, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που «χτίζουν» μια επωνυμία, όπως τα συναισθήματα, η εμπιστοσύνη, το story που το περιβάλλουν. Αυτό, μάλιστα, είναι και το «στοίχημα» όλων όσων ασχολούνται με το marketing, να εμποτίσουν στο brand συναισθηματικές ιδιότητες, συνειρμούς και ιστορίες.
Ποια είναι η σημασία του branding;
Ενισχυμένη αναγνώριση
Το «χτίσιμο» μιας μάρκας ενισχύει την γνώση και την αναγνωσιμότητά της από το κοινό. Όσο περισσότερο η μάρκα εδραιώνεται, τόσο περισσότερο μπορεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και να οδηγήσει σε αύξηση των κερδών. Έτσι ο καταναλωτής το εμπιστεύεται και φυσικά το προτιμάει.
Δημιουργία σύνδεσης
Μια δυνατή μάρκα δημιουργεί έναν άθραυστο δεσμό μεταξύ του προϊόντος και των πελατών. Όταν αυτό συνδέεται και με μια υψηλή ποιότητα του προϊόντος, υπάρχουν λίγες πιθανότητες για τους πελάτες να προσελκύονται από άλλα παρόμοια προϊόντα που διατίθενται στην αγορά, ακόμη και αν είναι διαθέσιμα σε χαμηλές τιμές.
Ασφαλές μέλλον
Το σωστό «χτίσιμο» μιας μάρκας, αποτελεί εχέγγυο για ένα επιτυχημένο μέλλον. Φυσικά, η επιτυχία ενός brand εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διαφημιστική εταιρεία / πάροχο με τον οποίο συνεργάζεστε. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να ενισχύετε το brand σας με χαρακτηριστικά του προϊόντος σας ή με συναισθηματικά στοιχεία που ενισχύουν το δέσιμο των πελατών με τη μάρκα, διατηρώντας ένα ασφαλές μέλλον.
Αφοσίωση στο προϊόν
Ένα βασικό σημείο που αποτυπώνει την επιτυχία ενός brand είναι η αφοσίωση των πελατών σε αυτό. Οι πιστοί πελάτες είναι εκείνοι που συνεχίζουν ή επαναλαμβάνουν την αγορά μιας συγκεκριμένης μάρκας προϊόντος ή υπηρεσίας με την πάροδο του χρόνου. Η αφοσίωση στην επωνυμία είναι κάτι που κερδίζει μια εταιρεία παρέχοντας εξαιρετικά προϊόντα και υπηρεσίες, μαζί με εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών και μια εικόνα που κάνει τους πελάτες να θέλουν να το αγοράσουν.
Το branding διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο να βοηθήσει ένα προϊόν να αναπτυχθεί και να εδραιωθεί στην αγορά. Όσο περισσότερο επενδύσετε στο «χτίσιμο» μιας δυνατής μάρκας, τόσο περισσότερο θα σας αποφέρει στο μέλλον.
Τα μεγάλα brands το γνωρίζουν αυτό. Επενδύστε κι εσείς στο branding.
Σχόλια