F. Wong, realme: Θέλουμε να γίνουμε το 3ο κορυφαίο smartphone brand στην Ευρώπη
Ο Francis Wong, CEO της realme Europe, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr, σε μια εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη για την τεχνολογική αγορά της Ευρώπης και της Ελλάδας, για τις επόμενες καινοτομίες που θα μας απασχολήσουν, αλλά και για τον στρατηγικό σχεδιασμό του συγκεκριμένου brand.
Αναλάβατε, πρόσφατα, τον ρόλο του CEO της realme Europe. Ποιοι είναι οι στόχοι σας; Πώς θα βοηθήσετε στην ανάπτυξη του brand και τι κρατάτε από τη διαδρομή σας, μέχρι σήμερα, στην εταιρεία;
Είμαι στη realme από την αρχή της, το 2018. Μέχρι τώρα ήταν ένα πολύ συναρπαστικό ταξίδι για μένα. Ξεκίνησα με το πρώτο smartphone, το realme 1, στην Ινδία, οδηγώντας την ινδική ομάδα από τη θέση του CMO. Αργότερα, το 2021, διορίστηκα CMO για την Ευρώπη, την Ινδία, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική και τώρα είμαι ενθουσιασμένος που είμαι Διευθύνων Σύμβουλος της realme Ευρώπης. Από αυτή τη θέση, στόχος μου είναι να οδηγήσω το brand στην πρώτη θέση.
Αυτό θα επιτευχθεί με διάφορους τρόπους όπως για παράδειγμα την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων καναλιών επικοινωνίας, την διάθεση της τεχνολογίας 5G σε νέους που αναζητούν τεχνολογικά επιτεύγματα και μοντέρνο σχεδιασμό για το 2022 -με τις μισές συσκευές να υποστηρίζουν το 5G - και συνεχίζοντας την προσπάθεια μας να γίνουμε το τρίτο κορυφαίο smartphone brand στην Ευρώπη για το 2022. Μετά από ένα επιτυχημένο 2021, όταν η realme έγινε το ταχύτερα αναπτυσσόμενο smartphone brand στην Ευρώπη, με ρυθμό ανάπτυξης 518%, τα επόμενα πέντε χρόνια ελπίζω να καθιερώσω τη realme ως το κορυφαίο tech-lifestyle brand σε όλη την Ευρώπη.
Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης που «βλέπει» η realme στην ευρωπαϊκή αγορά; Και ποια η θέση της σήμερα σε αυτήν, ποια η αποδοχή που υπάρχει από τους καταναλωτές και η αναγνωρισμότητα του brand της;
Η αγορά της ΕΕ είναι μια από τις πιο σημαντικές για τη realme, επομένως ο στόχος είναι να επιτύχουμε σπουδαία πράγματα. Η realme παρέμεινε τέταρτη στην αγορά της Ευρώπης, με εντυπωσιακή ετήσια ανάπτυξη της τάξεως του 177% στο 1ο τρίμηνο του 2022, συνεχίζοντας να αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand smartphone μεταξύ των κορυφαίων brands.
Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η realme παρέμεινε στους 4 ισχυρότερους, με το μεγαλύτερο μερίδιο να έρχεται κυρίως από την Πολωνία, όπου κατακρήμνισε για άλλη μια φορά την Apple από το Top 3. Η realme διατήρησε πολλά υποσχόμενες επιδόσεις σε Ελλάδα, Τσεχία και Σλοβενία, ενώ παρέμεινε στις 4 κορυφαίες μάρκες της κάθε χώρας.
Επίσης, στη Δυτική Ευρώπη, η realme διατήρησε την ισχυρή της θέση με ανάπτυξη 377%, με τις επιδόσεις στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία να παίζουν καταλυτικό ρόλο. Οι νέοι στην Ευρώπη δεν είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν τις τεχνολογικές ικανότητες ενός κινητού και δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά για να τα έχουν όλα. Θέλουν συσκευές γρήγορης φόρτισης -όπως τα 150 W του GT NEO 3- οι οποίες θα ακολουθούν τους γρήγορους ρυθμούς της ζωής τους, θέλουν όμορφο σχεδιασμό που να ταιριάζει στο στιλ τους και απόδοση που να συμβαδίζει με τις καθημερινές τους δραστηριότητες. Αυτό αναγνωρίζουν οι καταναλωτές στο brand μας και αυτό είναι ο κύριος στόχος μας: να γίνουμε το απόλυτο brand για νέους που αναζητούν τεχνολογικά επιτεύγματα και trendy σχεδιασμό. Από την καλύτερη απόδοση όπως τα 150 W, μέχρι την ειδική σχεδίαση όπως του GT NEO 3T Dragon Ball, θέλουμε πάντα να παρέχουμε καινοτόμες λύσεις για όλους.
Στόχος μου είναι να οδηγήσω το brand στην πρώτη θέση
Δώστε μας μια εικόνα για την παρουσία της realme στην ελληνική αγορά. Ποιες οι πωλήσεις που πραγματοποιεί, ποια η θέση της στον πίνακα με τα top brands και ποια η σημασία της Ελλάδας για τα ευρύτερα σχέδια της; Θα μπορούσε η χώρα μας να γίνει κόμβος για κάποιες από τις δραστηριότητες σας;
Από τότε που ξεκινήσαμε να παρέχουμε smartphone και προϊόντα AIoT στην ελληνική αγορά, η realme κατάφερε να κάνει ένα μεγάλο άλμα και να μπει στο μυαλό των καταναλωτών σε μικρό χρονικό διάστημα. Τώρα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι βρισκόμαστε ανάμεσα στα 4 κορυφαία brands, με το μερίδιο μας να φτάνει έως και το 5-6% αυτή τη στιγμή. Είχαμε, επίσης, μια εντυπωσιακή ετήσια ανάπτυξη 135% στο 1ο τρίμηνο του 2022, δείχνοντας ότι κάθε χρόνο βελτιωνόμαστε και έχουμε σαν στόχο να γίνουμε κάτι περισσότερο από σπουδαίοι.
Φυσικά, στοχεύουμε να ανέβουμε ακόμα πιο ψηλά και να φέρουμε καινοτόμα προϊόντα υψηλού σχεδιασμού στους Έλληνες καταναλωτές. Μαζί με την ελληνική ομάδα θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ για τους νεαρούς μας καταναλωτές μας και συνεχώς με φρέσκες ιδέες για το επόμενο μας βήμα. Η Ελλάδα είναι πάντα στα σχέδια μας όταν πρόκειται για νέες δραστηριότητες και θεωρούμε κάθε χώρα ως σημαντικό κέντρο για τα επόμενα βήματά μας.
Όσον αφορά στα smartphones, ποιο θα μπορούσε να είναι το μέλλον των συγκεκριμένων συσκευών; Ποιος ο βαθμός καινοτομίας που μπορεί να υπάρξει, πλέον, και σε ποιους άξονες θα ανταγωνίζονται οι κατασκευαστές; Ποιος ο ρόλος καινοτομιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το VR και το AR;
Αυτή τη στιγμή, η παγκόσμια αγορά κινητής τηλεφωνίας μπορεί να πει ότι θα περάσει ένα δύσκολο χειμώνα υπό την επίδραση του πληθωρισμού και των επιδημιών. Έτσι, τα brands θα πρέπει να κάνουν το παραπάνω βήμα και να παρέχουν τεχνολογία, σχεδιασμό και απόδοση που θα τα κάνουν να ξεχωρίσουν στην αγορά.
Έχοντας αυτό κατά νου, ανακατασκευάζουμε τη σειρά προϊόντων μας, κατανοούμε τις ανάγκες των ευρωπαίων καταναλωτών, βελτιώνουμε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων σε ότι αφορά στη σχεδίαση και την απόδοση και δημιουργούμε Hero Products για την ανάπτυξη καναλιών, ενώ παράλληλα επεκτεινόμαστε στην αγορά με ισχυρά προϊόντα.
Το μέλλον είναι πολλά υποσχόμενο, με πολλές νέες τεχνολογίες που γεννιούνται κάθε χρόνο και η realme επιμένει να κάνει νέες τεχνολογικές ανακαλύψεις και να δημιουργεί καινοτομίες που καθοδηγούνται από τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών. Στη διαδικασία της σταδιακής ανάπτυξης της realme και της συνεχούς προόδου της τεχνολογικής ζωής, εάν αποδειχθεί ότι οι τεχνολογίες VR και AR έχουν πολύτιμο αντίκτυπο ή βοηθούν στην καθημερινή ζωή των χρηστών, τότε σίγουρα θα επενδύσουμε στην τεχνολογική τους έρευνα και ανάπτυξη.
Η αγορά της ΕΕ είναι μια από τις πιο σημαντικές για τη realme
Πέρα από τα smartphones, υπάρχουν άλλες κατηγορίες προϊόντων στις οποίες η εταιρεία σας ετοιμάζεται να παρουσιάσει τις δικές της λύσεις; Ή που θα εξέταζε μια ενδεχόμενη είσοδο, στο μέλλον;
Σίγουρα. Ως ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του οικοσυστήματος 1+5+T, τα προϊόντα AIoT είναι πολύ σημαντικά για τη realme. Έχουμε κυκλοφορήσει αρκετά προϊόντα τα οποία χαίρουν την θετική αποδοχή των χρηστών, όπως τα ρολόγια realme, τα realme Buds Air 3, ακόμη και τηλεοράσεις. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι πολύ σύντομα θα δείτε περισσότερες συσκευές για την επέκταση του οικοσυστήματος της realme που ονομάζουμε TechLife, με νέες κατηγορίες προϊόντων. Στόχος μας είναι να γίνουμε το ταχύτερο αναπτυσσόμενο brand τεχνολογίας μέσω των προϊόντων AIOT, παγκοσμίως.
Έτσι, μέσω της πλούσιας σειράς προϊόντων μας στη σειρά AIoT (ακουστικά, τηλεοράσεις, ρολόγια, tablet, μια σύνθετη ικανότητα που έχουν λίγα brands κινητής τηλεφωνίας) και το πλεονέκτημα του 5G (είχαμε κυκλοφορήσει το φθηνότερο κινητό τηλέφωνο 5G στην Ευρώπη, το realme 8 5G), οι ευρωπαίοι καταναλωτές μπορούν πραγματικά να βρουν λύσεις στις ανάγκες τους για προϊόντα τεχνολογίας, σε ένα μόνο brand. Όποιες κι αν είναι οι ανάγκες σας, η realme έχει μια πρόταση. Ειδικά στην Ελλάδα, είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που παρουσιάζουμε νέα Buds, το Watch 3, τηλεοράσεις ακόμα και σκούπα ρομπότ.
Η realme έχει αναπτυχθεί γύρω από το moto «dare to leap». Θα ήθελα να μου αναφέρετε τα σημεία της στρατηγικής σας που θα μπορούσαν να εμπνεύσουν και άλλες επιχειρήσεις, κυρίως νέες και μικρές. Τι διδάγματα μπορούν να πάρουν από την πορεία της realme;
Πίσω στο 2018, όταν ξεκινούσαμε το νέο brand, ο κλάδος ήταν ήδη γεμάτος ανταγωνισμό και πολλά brands αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την αγορά. Κανείς δεν πίστευε ότι ήταν δυνατό να ξεκινήσει κάποιο νέο brand με smartphones εκείνη την εποχή, -ακόμη και μερικά από τα μέλη της ομάδας μας. Αλλά, παρόλα αυτά, το κάναμε. Έτσι, ένα μάθημα που πρέπει να πάρει οποιαδήποτε εταιρεία από το μότο μας είναι να έχει μια στάση «Dare to Leap» και να τολμά να κάνει τα πράγματα διαφορετικά.
Μιλώντας για επιχειρηματική στρατηγική, ξεκινήσαμε από το Διαδίκτυο όπου το κόστος του είναι χαμηλό και πιο εύκολο για την καθιέρωση ενός brand. Επιλέξαμε προσεκτικά τη βασική ιδρυτική ομάδα, που μοιραζόταν το ίδιο πάθος και ενθουσιασμό για την τεχνολογία. Και το πιο σημαντικό, κυκλοφορήσαμε το προϊόν μας με βάση την προτίμηση των διαδικτυακών χρηστών: «Απόδοση + Design», κόψαμε οτιδήποτε περιττό και κρατήσαμε όλο το κόστος μόνο για τον καλύτερο επεξεργαστή της κατηγορίας και το πρωτοποριακό design. Αυτό μας βοήθησε να δημιουργήσουμε το brand από την αρχή.
Η παγκόσμια αγορά κινητής τηλεφωνίας μπορεί να πει ότι θα περάσει ένα δύσκολο χειμώνα
Το πιο σημαντικό και πάλι, είναι η στάση μας «Dare to Leap». Όταν γευτήκαμε την επιτυχία στην αγορά της Ινδίας, πιο γρήγορα από οποιονδήποτε άλλον, ήμασταν αρκετά τολμηροί ώστε να επεκταθούμε σε όλες τις άλλες μεγάλες αγορές, από την Αμερική μέχρι την Ευρώπη και την Αφρική, μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα 12 μηνών. Όλοι αυτοί οι παράγοντες βοήθησαν τη realme να γίνει αυτό που είναι σήμερα, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο smartphone brand στον κόσμο.
Κλείνω με το GT NEO 3, που έφτασε, πριν από λίγο καιρό, στην ελληνική αγορά. Μιλήστε μας για αυτό, γιατί ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και γιατί κάποιος πρέπει να το προτιμήσει.
Το GT Neo 3 είναι η ναυαρχίδα μας, όσον αφορά στην ταχύτητα. Είναι το πρώτο τηλέφωνο στον κόσμο που φορτίζει στα 150 W και που μπορούν να το έχουν όλοι. Η καινοτομία του μπορεί να υποστηρίξει τον σημερινό γρήγορο τρόπο ζωής, με 50% φόρτιση σε μόλις 5 λεπτά. Εκτός από την ταχύτητα φόρτισης, το GT NEO 3 έχει εξαιρετική απόδοση με τον ισχυρό επεξεργαστή Mediatek Dimensity 8100 5G, σε συνδυασμό με την ειδική σχεδίαση Legend Racing που εκφράζει την ταχύτητα, το καλό γούστο και το «dear to leap» πνεύμα. Στην πραγματικότητα, είναι ένα smartphone που αποδεικνύει το όραμά μας: να προσφέρουμε καινοτόμες τεχνολογίες σε όλους και να τους βοηθήσουμε να κάνουν ένα ακόμη βήμα προς το μέλλον.
Σχόλια