NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Υπεύθυνη επιχειρηματικότητα
ανάγνωση

Henkel Hellas: Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης για το 2030 και οι δράσεις στην Ελλάδα

Henkel Hellas: Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης για το 2030 και οι δράσεις στην Ελλάδα

Με αφορμή την δημοσίευση της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της Henkel, το epixeiro.gr συζητά με τη Θάλεια Βουβονίκου, Head of HR Greece & Cyprus, και την Αγγελική Γραμμόζη, eCommerce & Digital Manager, μέλη του Sustainability Committee της Henkel Hellas​, για τα πλάνα της εταιρείας σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο.

Δημοσιεύσατε, πρόσφατα, την 31η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης. Τι μπορούμε να κρατήσουμε από αυτήν; Υπάρχουν σημεία τα οποία θεωρείτε πως ξεχωρίζουν, όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη της Henkel;

Αγγελική Γραμμόζη: Το 2021 ενσωματώσαμε ακόμα περισσότερο τη στρατηγική μας για βιώσιμη ανάπτυξη στη συνολική επιχειρηματική στρατηγική μας, και σημειώσαμε πρόοδο σε πολλούς τομείς. Δεσμευθήκαμε να μειώσουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα στην παραγωγή, κατά 65% έως το 2025, και αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος του 2021 τις είχαμε ήδη περιορίσει κατά το ήμισυ. Εστιάζουμε στη βελτίωση της ενεργειακής μας απόδοσης και στην προμήθεια του 100% της ηλεκτρικής ενέργειας αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2030. Σήμερα, η Henkel ήδη χρησιμοποιεί το 68% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται από ανανεώσιμες πηγές.

Επιπλέον, η Henkel δεσμεύεται ενεργά για τη δημιουργία ενός πραγματικού μοντέλου κυκλικής οικονομίας το οποίο ήδη χτίζεται. Ένας από τους σημαντικότερους στόχους μέχρι το 2025 είναι το 100% των συσκευασιών της Henkel να είναι ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες. Έως το τέλος του 2021, το ποσοστό ήταν ήδη περίπου στο 86%. Επιπλέον, στην Henkel εργαζόμαστε σταθερά για την αύξηση του ποσοστού των ανακυκλωμένων υλικών στις συσκευασίες μας σε ποσοστό άνω του 30% έως το 2025 για όλες τις πλαστικές συσκευασίες των καταναλωτικών μας προϊόντων παγκοσμίως. Μέχρι το τέλος του 2021, η εταιρεία μας είχε αυξήσει το ποσοστό αυτό σε περίπου 18% και υπάρχουν ήδη συσκευασίες από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό.

Δώστε μας το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί η εταιρεία, όσον αφορά στη στρατηγική της γύρω από τη βιωσιμότητα. Ποιοι ακριβώς είναι οι στόχοι, ποιος ο χρονικός ορίζοντας στον οποίο θα πραγματοποιηθούν;

Α. Γ.: Το νέο μας Πλαίσιο Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2030 και μετά περιλαμβάνει νέους, πρόσθετους μακροπρόθεσμους στόχους που θα συμβάλουν στον μετασχηματισμό της οικονομίας και της κοινωνίας προς τη βιωσιμότητα. Θέλουμε, επίσης, να διασφαλίσουμε ότι οι στόχοι του πλαισίου ευθυγραμμίζονται με τις προσδοκίες των ενδιαφερομένων μερών μας για την αντιμετώπιση θεμάτων περιβαλλοντικών, κοινωνικών και διακυβέρνησης (ESG).

Το Πλαίσιο Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης της Henkel 2030+, αποτελείται από τρεις άξονες:

  • Τον άξονα Πλανήτης Αειφορίας (Regenerative Planet), που στοχεύει σε ένα μέλλον κυκλικό με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, μέσω του μετασχηματισμού της επιχείρησης και των προϊόντων μας.
  • Τον άξονα Ευημερούσες Κοινότητες (Thriving Communities), που στοχεύει να βοηθήσει τους ανθρώπους να ζήσουν μια καλύτερη ζωή, υποστηρίζοντας την ισότητα, την εκπαίδευση και την ευημερία.
  • Και τέλος, τον άξονα Έμπιστος Εταίρος (Trusted Partner), που στοχεύει να ενισχύσει την απόδοση και την συστημική αλλαγή με ακεραιότητα, μέσω μιας κουλτούρας που βασίζεται σε αξίες.

Ένας από τους βασικούς μας στόχους είναι να είμαστε κλιματικά θετικοί μέχρι το 2030 αντί για τον προηγούμενο στόχο του 2040. Αυτό σημαίνει ότι αντικαθιστούμε τα ορυκτά καύσιμα που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή μας με κλιματικά ουδέτερες εναλλακτικές, όπως το βιοαέριο ή το αέριο που προέρχεται από τη μετατροπή του CO2. Στοχεύουμε, επίσης, να παρέχουμε πλεονάζουσα ενέργεια χωρίς άνθρακα, που η Henkel δεν χρειάζεται για δικούς της σκοπούς, σε τρίτους. Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφύγουμε τις εκπομπές από τις δικές μας δραστηριότητες και θα επιτρέψουμε σε τρίτους να αποφύγουν πιθανές εκπομπές, χρησιμοποιώντας καθαρή ενέργεια.

Ευρύτερα, ποιος θεωρείτε ότι είναι ο ρόλος της υπευθυνότητας και της βιωσιμότητας, για το επιχειρείν του σήμερα; Βλέποντας τις δεσμεύσεις που υπάρχουν από τις επιχειρήσεις και τις προσπάθειες των κυβερνήσεων, πιστεύετε πως είμαστε σε καλό δρόμο; Υπάρχουν σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο;

Α. Γ.: Η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης είναι βαθιά ριζωμένη στο DNA της Henkel, καθώς και αναπόσπαστο κομμάτι των δραστηριοτήτων μας. Είναι μία από τις βασικές αξίες μας και αντανακλάται στον εταιρικό σκοπό μας: Γινόμαστε πρωτοπόροι από καρδιάς για το καλό των επόμενων γενεών. Υπάρχει μια αυξανόμενη συνειδητοποίηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και πόσο σημαντικό είναι να μετριαστούν με γρήγορη και αποτελεσματική δράση. Πιστεύουμε ότι είναι καιρός για μια αληθινή παγκόσμια συμμαχία: θα πρέπει όλοι να είμαστε υπεύθυνοι και να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί.

Παράθεση - epixeiro.gr

Η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης είναι βαθιά ριζωμένη στο DNA της Henkel

Ποιος είναι ο ρόλος του πελάτη σε όλα αυτά, τόσο στο B2C όσο και στο B2B; Και ποια η ανταπόκριση του, όταν μια επιχείρηση, όπως η δική σας, θέτει -και επιτυγχάνει- τέτοιους στόχους; Κάνει τις αγορές του βάσει και αυτής της ευαισθητοποίησης;

Α. Γ.: Εταιρείες όπως η Henkel μπορούν να κάνουν πολλά για να εξοικονομήσουν ενέργεια, CO2 και απόβλητα κατά την παραγωγή και τη μεταφορά, αλλά οι καταναλωτές έχουν εξίσου σημαντικό ρόλο, καθώς έως και το 90% του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ορισμένων προϊόντων δημιουργείται κατά τη χρήση τους. Για παράδειγμα, εμείς εργαζόμαστε σκληρά για να δημιουργούμε βιώσιμες συσκευασίες, αλλά η όλη προσπάθεια μπορεί να χαθεί, αν ο τελικός καταναλωτής δεν την πετάξει με τον σωστό τρόπο! Γι’ αυτό επενδύουμε συνεχώς μέσω προγραμμάτων μας στην εκπαίδευση των καταναλωτών ώστε να ακολουθούν πιο βιώσιμες πρακτικές.

Παράλληλα, για τα βιομηχανικά μας προϊόντα υποστηρίζουμε τις στρατηγικές αειφορίας των πελατών μας. Δημιουργούμε συγκολλητικά προϊόντα με την υψηλότερη δυνατή αναλογία ανανεώσιμου άνθρακα και πρώτων υλών βιολογικής βάσης για τη μείωση του αποτυπώματος CO2 σε πολλά τελικά προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως είναι τα smartphones, τα χαρτομάντιλα, οι συσκευασίες τροφίμων κ.λπ. Τα συγκολλητικά μας προϊόντα χρησιμοποιούνται σε εκατοντάδες διαφορετικές βιομηχανίες, ώστε να μπορούμε πραγματικά να κάνουμε τη διαφορά και να παρέχουμε στους κατασκευαστές βιώσιμες λύσεις για τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους.

Δώστε μας μια εικόνα και για τη δραστηριοποίηση της Henkel στην χώρα μας, στην Ελλάδα. Ποιος είναι ο κύκλος εργασιών και ποιες οι ενδεχόμενες επενδύσεις που πραγματοποιείτε; Τι ποσοστά καταλαμβάνει ο κάθε ένας από τους τρεις τομείς στους οποίους δραστηριοποιείστε;

Α. Γ.: O πωλήσεις της Henkel Hellas ανήλθαν στα 105 εκατ. ευρώ το οικονομικό έτος 2021. H Ηenkel δραστηριοποιείται με ποικιλία γκάμας καταναλωτικών, επαγγελματικών και βιομηχανικών προϊόντων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο.

Οι Τομείς των Καλλυντικών & Προσωπικής Περιποίησης και των Απορρυπαντικών & Προϊόντων Οικιακής Φροντίδας αποτελούν το 75% του κύκλου εργασιών με ισοδύναμη συνεισφορά, ενώ ο Τομέας των Συγκολλητικών Τεχνολογιών αποτελεί το 25%.

Τα σχέδια μας είναι η στοχευμένη ανάπτυξη και η συνεχής επένδυση στους τομείς της καινοτομίας και της βιωσιμότητας, αλλά και σε νέες τεχνολογίες, τόσο στον Τομέα των Καταναλωτικών όσο και στους τομείς των Βιομηχανικών και Επαγγελματικών Προϊόντων.

Πώς προχωρά, εδώ στην Ελλάδα, το σχέδιο σας για επίτευξη ισότητας των φύλων σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης, του εθελοντισμού και της διαμόρφωσης του εργασιακού μέλλοντος για την εταιρεία και τους εργαζομένους της; Για παράδειγμα, υιοθετείτε εργασία εξ αποστάσεως ή άλλα τέτοια μοντέλα;

Παράθεση - epixeiro.gr

Ένα δημιουργικό και δομημένο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης χρειάζεται πρωτίστως καλό σχεδιασμό

Θάλεια Βουβονίκου: Το ποσοστό των γυναικών έχει αυξηθεί, σημαντικά, στη Henkel. Στοχεύουμε στην πλήρη επίτευξη της ισότητας των φύλων σε όλες τις διοικητικές θέσεις έως το 2025: σήμερα, παγκοσμίως βρισκόμαστε στο 38%.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό των γυναικών σε διοικητικές θέσεις ανέρχεται στο 42%, ποσοστό που μας καθιστά σε υψηλή θέση συγκριτικά με την πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.

Το υβριδικό μοντέλο εργασίας έχει ήδη εφαρμοστεί στη Henkel Hellas ενώ στοχεύουμε να έχουμε ακόμη υψηλότερο ποσοστό γυναικών που θα μπορούν να εξελιχθούν σε υψηλότερες θέσεις στο μέλλον, λόγω ίσων ευκαιριών ανάπτυξης και με σεβασμό της ισορροπίας μεταξύ εργασίας και οικογένειας, καθώς γίνεται όλο και πιο σημαντική στο σύγχρονο μοντέλο εργασίας.

Μιλήστε μας και για τις δράσεις που ενδεχομένως πραγματοποιείτε -ή που θα πραγματοποιήσετε- στην Ελλάδα και που σχετίζονται με τους στόχους βιωσιμότητας της Henkel.

Θ.Β.: Oι πυλώνες Αειφορίας στην Ηenkel παγκοσμίως σχετίζονται όχι μόνο με το Περιβάλλον, αλλά και με την Κοινωνική Συνεισφορά, καθώς και την Ευημερία των εργαζομένων μας.

Οι δράσεις μας είναι πολλαπλές και κινούνται σε παράλληλα επίπεδα. Καταρχήν με πρωτοβουλίες του Τομέα Απορρυπαντικών & Προϊόντων Οικιακής Φροντίδας και του Τομέα Καλλυντικών & Προσωπικής Περιποίησης, αλλά και σε εταιρικό επίπεδο υπό την καθοδήγηση του Sustainability Committee μας, της εσωτερικής ομάδας που διαθέτουμε και κάθε χρόνο θέτει νέους στόχους προς την ανάπτυξη του κάθε πυλώνα μας ξεχωριστά, ισότιμα και με υπευθυνότητα. Οι πρωτοβουλίες μας αφορούν κυρίως στην προστασία του περιβάλλοντος, την υποστήριξη παιδιών και οικογενειών και την ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιούμαστε, με μακροχρόνιες και συνεπείς συνεργασίες με πολλαπλούς Φορείς και στόχο η συνεισφορά μας να συμβάλλει για ένα καλύτερο μέλλον της χώρας μας.

Το πλάνο του 2023 έχει στόχο τη συνέχιση των δράσεων μας, με την υποστήριξη του μεγάλου έργου του καθαρισμού των παραλιών και ακτογραμμών της χώρας μας, καθώς και την κοινωνική προσφορά με τη συνεχόμενη στήριξη Παιδιών, Ηλικιωμένων και άλλων ευπαθών ομάδων που βρίσκονται σε ανάγκη. Να σημειώσουμε ότι οι δράσεις μας συνοδεύονται και από συντονισμένη εθελοντική προσφορά των εργαζομένων, που προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη αξία στην προσπάθεια της εταιρείας μας.

Παράλληλα, και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού συνεχίζουμε την υποστήριξη της Ψυχικής και Σωματικής Υγείας των εργαζομένων μας με ξεχωριστές εκπαιδευτικές ενέργειες και συμμετοχή σε μεγάλες Αθλητικές Διοργανώσεις (πχ. Μαραθώνιος Αθήνας).

Παράθεση - epixeiro.gr

Το 2021 ενσωματώσαμε ακόμα περισσότερο τη στρατηγική μας για βιώσιμη ανάπτυξη στη συνολική επιχειρηματική στρατηγική

Κλείνοντας, για τη βιώσιμη ανάπτυξη, θα ήθελα να μεταδώσουμε ένα tip, κάτι που έμαθε στην πράξη η δική σας η εταιρεία, και που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο σε μικρές ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που μας διαβάζουν και που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τέτοιους στόχους, τέτοιες στρατηγικές. Από που να ξεκινήσουν πώς να κινηθούν;

Θ.Β.: Ένα δημιουργικό και δομημένο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης χρειάζεται πρωτίστως καλό σχεδιασμό.

Το πρώτο βήμα για κάθε εταιρεία που θέλει να αναπτυχθεί παραπάνω σε αυτό τον πυλώνα είναι να θέσει προτεραιότητες και να σχεδιάσει ένα ρεαλιστικό και εφικτό πλάνο ενεργειών σύμφωνα με τις ανάγκες και τις εσωτερικές δυνατότητες που διαθέτει.

Θα πρέπει οι στόχοι να είναι συγκεκριμένοι, μία καλή αφετηρία θα ήταν η μελέτη των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ και η επιλογή προτεραιοτήτων και σημείων επικέντρωσης.

Επίσης, είναι σημαντικό οι στόχοι και το πλάνο της εκάστοτε εταιρείας να έχουν επικοινωνηθεί δομημένα σε όλο το προσωπικό, έτσι ώστε να είναι και τα δύο κατανοητά και να επιτρέπουν τη συμμετοχή των εργαζομένων σε κάποιες από τις επιμέρους δράσεις.

Η ανάπτυξη του Εθελοντισμού και η συμμετοχή όλων των εργαζομένων είναι εξίσου σημαντικό βήμα, καθώς ο κάθε εργαζόμενος νιώθει και γίνεται μέρος της στρατηγικής Βιωσιμότητας την εταιρείας του/της.

Σε κάθε περίπτωση τα βήματα πρέπει να χαρακτηρίζονται από ειλικρίνεια, σαφείς στόχους και να υπάρχουν σε κάθε ομάδα ενδεδειγμένα άτομα που θα ασχολούνται με θέματα ανάπτυξης της Βιωσιμότητας, τα οποία θα πρέπει να λαμβάνουν τακτικά και σχετικές εκπαιδεύσεις.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr